Dwa gazowe Iveco S-Way zamiast czterech zasilanych konwencjonalnym paliwem – zmniejszenie emisji dwutlenku węgla o 15%

Fot. DHL Express Polska

Dwa modele Iveco S-Way NP zasilane ciekłym gazem ziemnym LNG trafiły do floty DHL Express i będą woziły przesyłki na trasie Łódź-Poznań-Wrocław.

Gazowe Iveco S-Way NP z silnikiem o mocy 460 KM ma zasięg 1 600 km, czyli pokona zaplanowaną przez DHL trasę Łódź-Poznań oraz Poznań-Wrocław bez przestojów, w ciągu jednej doby.
Zakup nowych pojazdów, to jeden z kroków firmy DHL Express Polska w realizacji zrównoważonego transportu i założonej strategii „GoGreen”, która zakłada neutralizację do zera emisji CO2 do 2050 r. Jednocześnie DHL Express kontynuuje proces wymiany floty na wariant niskoemisyjny.

Wybrane samochody ciężarowe, zasilane paliwami metanowymi, zastąpiły ciężarówki zasilane olejem napędowym i tym samym pozwoliły już zmniejszyć emisję CO2 o 15%. Zastosowane układy zasilania silników LNG sprzyjają ograniczaniu szkodliwych składników spalin emisji – cząstek stałych (PM), tlenków węgla (NOx) i dwutlenku węgla (CO2) – w porównaniu z pojazdami wyposażonymi w napęd wysokoprężny, zgodny z aktualną normą Euro 6.

Tym samym udało nam się zoptymalizować jeden z najistotniejszych odcinków w naszej sieci logistycznej z wykorzystaniem dwóch pojazdów LNG zamiast 4 ciągników siodłowych Diesel” – skomentował Mirosław Koszela, manager ds. kontroli i planowania sieci DHL Express Polska.

Trwają prace, aby do floty samochodów zasilanych paliwami alternatywnymi dołączyły również ciężarówki elektryczne.

Fot. DHL Express Polska
(od lewej) Mirosław Koszela – DHL Express i Jakub Adamkiewicz – DHL Fracht (fot. DHL Express Polska)