Elektryczne modele Nikola Tre powstaną w Ulm w Niemczech. Oficjalnie uruchomiono zakład produkcyjny

Nikola Tre z zasilaniem akumulatorowym (Fot. Iveco)

15 września br. w Ulm w Niemczech oficjalnie otwarto zmodernizowany zakład produkcyjny dedykowany elektrycznym samochodom ciężarowym Nikola Tre. Pierwsze wyprodukowane tutaj modele Nikola Tre zostaną dostarczone wybranym klientom w Stanach Zjednoczonych w 2022 r.

Nikola Tre jest oparty na nowej platformie Iveco S‑WAY i wykorzystuje zaawansowaną technologię ogniw elektrycznych i paliwowych Nikoli wraz z kluczowymi komponentami dostarczonymi przez Bosch. Zespoły razem zaprojektowały modułową platformę zdolną do zasilania ogniw paliwowych oraz technologii napędu akumulatorów. Wprowadzenie na rynek w pierwszej kolejności technologii akumulatorowej przyczyni się do osiągnięcia dojrzałości platformy bazowej, zanim ogniwa paliwowe zostaną wprowadzone jako technologia zwiększająca zasięg.

Podczas wydarzenia oprócz modelu produkcyjnego pojazdu z zasilaniem akumulatorowym (BEV), publicznie zaprezentowano najnowszy prototyp pojazdu elektrycznego zasilanego ogniwami paliwowymi (FCEV) marki Nikola Tre. Ten model wejdzie do produkcji w Ulm do końca 2023 r. (więcej o testach tego modelu w tym linku)

Nikola Tre zasilany ogniwami paliwowymi (FCEV) fot. Iveco

W zakładzie produkcyjnym w Ulm (powierzchnia 50 000 m2, połowa już zajęta) odbywa się montaż końcowy pojazdów elektrycznych. Teren ten, a także pierwsza faza industrializacji, to wspólna inwestycja Iveco i Nikoli. Obecnie oczekuje się, że linia produkcyjna będzie w stanie produkować ok. 1000 jednostek na zmianę rocznie i że ta liczba będzie stopniowo wzrastać w kolejnych latach. Obiekt ma działać zgodnie z zasadami programu World Class Manufacturing (zero odpadów, zero wypadków, zero awarii i zero zapasów) dzięki w pełni cyfrowemu zarządzaniu zakupami, mającemu na celu zagwarantowanie stuprocentowej identyfikowalności i pracy bez prowadzenia papierowej dokumentacji.

Fot Iveco

Wydarzenie inauguracyjne odbyło się zgodnie z aktualnymi standardami COVID-19 i ograniczało się do wybranego zgromadzenia ok. 100 międzynarodowych i krajowych gości i mediów. Wśród uczestników byli: Gerrit Marx – president commercial & specialty vehicles at CNH Industrial i pełniący obowiązki CEO of the Iveco Group, Mark Russell – chief executive officer and president of ikola, Winfried Herrmann – state minister of transport in Baden-Württemberg, Martin Bendel – first Mayor of the city of Ulm, Massimiliano Lagi – consul general of Italy in Stuttgart, Niemcy.

Pomimo wszystkich wyzwań związanych z przemysłem i pandemią na świecie, przed którymi stoimy od czasu ogłoszenia tego partnerstwa we wrześniu 2019 r., niezwykle satysfakcjonujące jest to, że byliśmy tu dzisiaj jako zespół i mogliśmy widzieć, jak efekty naszej ciężkiej pracy są dostarczane na czas i zgodnie z naszymi pierwotnymi planami” – powiedział Gerrit Marx podczas przemówienia otwierającego. „Dzięki sprawdzonej wiedzy fachowej i ugruntowanej pozycji Iveco stworzyliśmy platformę, na której może rozwijać się technologia Nikoli. Obecnie skupiamy się na zapewnieniu powodzenia tej operacji i wspólnym przejęciu wiodącej roli w neutralnym dla klimatu transporcie długodystansowym i krótkodystansowym”.

Fot Iveco