
Przyzwyczajenie i utarte sposoby działania sprawiają, że przedsiębiorstwa od lat pracują w znanym sobie schemacie. Nowoczesne rozwiązania dotyczące zarządzania magazynem pozwalają znacznie zoptymalizować czas dostaw, montażu, a przede wszystkim oszczędzać na zakupach.
SIRIT Poland to oficjalny dystrybutor włoskiej marki SIRIT specjalizującej się w produkcji złączek do pneumatycznych układów hamulcowych montowanych w samochodach ciężarowych, autobusach i pojazdach rolniczych. Firma działa na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej, oferując bezpieczne akcesoria pneumatyczne, zbiorniki powietrza, oznakowanie pojazdów, komponenty elektryczne, spirale i przewody tekalan. SIRIT Poland nie tylko dostarcza produkty najwyższej jakości, ale też przywiązuje bardzo dużą wagę do optymalizacji zamówień, przejmuje zarządzanie magazynem i doradza technicznie, gwarantując oszczędności.
Jak odchudzić magazyn z systemem KANBAN?
SIRIT Poland nie tylko dba o dostarczanie produktów do układów hamulcowych, ale też mocno skupia się na wsparciu swoich klientów poprzez realizowanie wielu usług dodatkowych. Jednym z najważniejszych procesów jest oparte na metodologii KANBAN przejęcie zarządzania magazynem.

W ten sposób firma prowadzi stały monitoring stanów magazynowych i utrzymuje je na odpowiednim poziomie – zgodnie z zapotrzebowaniem. Dzięki wyznaczeniu minimalnych i maksymalnych limitów produktów realizuje dostawy na podstawie automatycznie generujących się zamówień. Osoby zarządzające magazynem nie muszą liczyć użytych części, rejestrować ich, angażować biura zakupów.
Regularnie wykonywana analiza i korekta pozwalają cały czas utrzymywać stan magazynowy na odpowiednim poziomie. „Statystyka jest kluczem do oszczędzania. Każdego tygodnia dostarczamy odpowiednie wolumeny, biorąc na siebie odpowiedzialność za uniknięcie przestoju w produkcji. Po jakimś czasie robimy korektę zapotrzebowania na podstawie statystyk z systemu. Reagujemy natychmiast i działamy bez pośredników. Oprogramowanie KANBAN jest dla naszych klientów darmowe” – mówi Fabrizio Cottura, prezes SIRIT Poland.
W firmach, które nie działają według systemu KANBAN, bardzo często zauważyć można zbyt duże i niepotrzebne dostawy produktów, które później zalegają w magazynie. SIRIT Poland odbiera niepotrzebny towar po cenie zakupu. Dodatkowo oferuje szkolenia personelu z używania statystyk, co pozwoli zapanować nad zamówieniami i kupować tylko tyle produktów, ile realnie jest potrzebne. W ten sposób eliminowane jest przepełnienie magazynów i zamrożenie środków finansowych.
Jak optymalizować układ pneumatyczny i wybrać najlepsze części?
Kompetencje techniczne i doświadczenie pozwalają ekspertom SIRIT Poland zweryfikować, czy dana firma może skrócić czas montażu lub zaoszczędzić poprzez użycie mniejszej liczby złączek lub innego ich typu. Wystarczą 2 dni na produkcji, aby wiedzieć, gdzie można poszukać oszczędności. Dlatego w ramach współpracy firma oferuje audyty, cykliczne szkolenia pracowników oraz tworzenie dokumentacji. Jeden z największych producentów naczep w Europie zaoszczędził dzięki tym usługom ok. 15–20%, skracając czas montażu i liczbę używanych złączek (ze 100 na 80) oraz ok. 10% na kosztach zakupu.
„Złączki są jak klocki, z których można budować, używając różnych elementów. W ramach doradztwa technicznego robimy audyt, proponujemy nowy system i montujemy na jego podstawie naczepy, a następnie testujemy je. Cały ten proces jest dla klienta bezpłatny w ramach naszej współpracy. Takie doradztwo jest najlepszą oszczędnością, na poziomie 5–7%, która przewyższa korzyściami zniżkę cennikową, o którą klienci zawsze proszą” – dodaje Fabrizio Cottura.
