Naczepa z ruchomą podłogą Scrigno od TMT Tanks & Trailers: boczny załadunek jak w naczepie kurtynowej dzięki harmonijkowym ścianom bocznym

Najnowszy ciągnik MAN TGX 18.470 spięty z naczepą z ruchomą podłogą Scrigno firmy TMT Tanks & Trailers (fot. K.Biskupska)

Od początku 2021 r. firma PTM Polska rozszerzyła swoją ofertę w segmencie naczep z ruchomą podłogą o modele z otwieranymi bokami włoskiej firmy TMT Tanks & Trailers. Mieliśmy okazję bliżej przyjrzeć się modelowi Scrigno tego producenta. Co wyróżnia naczepę?

Przestrzeń ładunkowa o poj 92 m3 jest na całej długości wyposażona w harmonijkowe, składane ściany boczne, co umożliwia boczny załadunek i rozładunek jak w naczepie kurtynowej. Rozwiązanie to zostało zgłoszone do konkursu Trailer Innovation 2021 w kategorii Nadwozie (Body).

fot. K.Biskupska

 

Pojazd został specjalnie zaprojektowany do bezpiecznego i wydajnego transportu odpadów, materiałów budowlanych, gruzu budowlanego i materiałów recyklingowych, a także do transportu plastiku, papieru (ścinek i opakowanego), materiałów mokrych lub wilgotnych, sypkich produktów rolnych i leśnych, big-bagów. Można również przewozić towary niepodzielne, ładunki spaletyzowane, skrzynie czy panele. Jest to pojazd o dużych możliwościach wykorzystania, można w nim bowiem przewozić różne ładunki powrotne, co znacznie zmniejsza udział jazdy na pusto i poprawia ekonomikę eksploatacji.

fot. K.Biskupska

Naczepa TMT Scrigno ma pojemność 92 m3, w środku zmieszczą się również 33 europalety, jej masa własna z wyposażeniem standardowym to 9100 kg. Zastosowano system ruchomej podłogi Cargo Floor CF500 z 21 aluminiowymi deskami o grubości 6–8–10 mm, ściany boczne wykonano z profili aluminiowych o grubości 30 mm. Maksymalna masa techniczna pojazdu to 45 000 kg.

Przestrzeń ładunkowa naczepy TMT Scrigno na całej długości ma harmonijkowe, składane ściany boczne, co umożliwia boczny załadunek i rozładunek jak w naczepie kurtynowej (fot. D.Piernikarski)

Tak jak już wspomnieliśmy, przestrzeń ładunkowa naczepy jest na całej długości wyposażona w harmonijkowe, składane ściany boczne, co umożliwia boczny załadunek i rozładunek jak w naczepie kurtynowej. Przy szerokości załadunku wynoszącej około 12 060 mm i wysokości załadunku wynoszącej 2540 mm zarówno długie, jak i nieporęczne towary można ładować i transportować łatwo i bez komplikacji. Ponadto obecność ruchomej podłogi umożliwia szybki i bezpieczny za- i rozładunek od tyłu.

fot. K.Biskupska

Zabezpieczenie ładunku zostało również zoptymalizowane: skrzynia ładunkowa i poziome podłużnice zaciskowe są zgodne z normą DIN EN 12642 XL. Praktycznym rozwiązaniem jest to, że procesem załadunku i rozładunku naczepy z ruchomą podłogą bezkontaktowo i z bezpiecznej odległości można sterować za pomocą pilota.

Naczepa TMT Scrigno ma pojemność 92 m3, w środku zmieszczą się również 33 europalety, zastosowano system ruchomej podłogi Cargo Floor CF500 z 21 aluminiowymi deskami (fot. D.Piernikarski)

TMT Tanks & Trailers
To firma z 50-letnią tradycją, opiera swoją produkcję na trzech podstawowych wartościach: Product, People, Passion (produkt, ludzie, pasja). Z tego fundamentu wypływa determinacja do tworzenia bezkonkurencyjnych produktów poprzez wykorzystanie wysokiej jakości materiałów, wysoką kontrolę bezpieczeństwa, doskonałe i dokładne wykonanie. Wszystko po to, aby dać klientom maksymalny zysk.

Inny model w ofercie firmy to Conchiglia MF naczepa z ruchomą podłogą z otwieranymi bokami:
– Conchiglia MF 6.3 z 1 parą otwieranych drzwi (otwierane na połowie ściany bocznej)
– Conchiglia MF 6.3+6.3 z 2 parami otwieranych drzwi (otwierane na całej długości naczepy)

Model Conchiglia MF może być wyposażony w drzwi boczne zarówno prawe, jak i lewe, o wymiarach 6300 mm każde, przedzielone stałą kolumną centralną zapewniającą stabilność. Dzięki temu rozwiązaniu łatwo można załadować płyty,
materiały na paletach, jak również materiały sypkie. Możliwość transportu materiałów sypkich w rotacji z ładunkami paletowymi, drobnicowymi lub mieszanymi oraz ładunkami częściowymi jest jedną z największych zalet tej naczepy.

Model Conchiglia MF może być wyposażony w 1 lub 2 pary drzwi bocznych zarówno po prawej, jak i lewej stronie, o szerokości 6300 mm każde, przedzielone stałą kolumną centralną zapewniającą stabilność (fot. PTM Polska)