
Raben Transport rozpoczyna rok od nowych inwestycji. Flotę firmy zasili 26 ciągników marki Mercedes Actros najnowszej generacji oraz prawie 180 nowoczesnych naczep firmy Schmitz Cargobull, dostarczonych przez EWT Truck & Trailer Polska Sp. z o.o.
Nowe Actrosy wyposażone są w system PPC (Predictive Powertrain Control) stosowany w poprzedniej wersji ciągnika tylko na drogach szybkiego ruchu, natomiast nowe rozszerzenie funkcji PPC umożliwia wykorzystanie zalet systemu również na drogach krajowych w Polsce i zagranicą. Predictive Powertrain Control łączy sposób jazdy dostosowany do topografii trasy z pracą automatycznego systemu przełączania biegów i w połączeniu z odpowiednio ustawionymi parametrami umożliwia zaoszczędzenie nawet 5% paliwa. System bazuje z jednej strony na lokalizacji satelitarnej, a z drugiej na precyzyjnych mapach 3D. Warto również nadmienić, że zastosowanie tzw. inteligentnych tachografów 4 generacji, umożliwia automatyczne czytanie danych oraz zdalne kontrole drogowe, bez potrzeby zatrzymywania pojazdu przez służby kontrolne.
Mając na celu zapewnienie bezpieczeństwa, które w Raben Transport jest nienegocjowalne, w pojazdach zastosowano system Active Brake Assist 5, umożliwiający automatyczne wyhamowanie pojazdu w razie stwierdzenia przez urządzenia pomiarowe zagrożenia w ruchu drogowym np. nagłe wtargnięcie pieszego na drogę. I wreszcie absolutna innowacja – kamery MirrorCam, które zastępują lusterka zewnętrzne, zapewniają lepszą widoczność i większe bezpieczeństwo podczas manewrowania, skręcania i zmiany pasa ruchu. Dodatkowo pozwalają obniżyć zużycie paliwa ponieważ nie powstają opory powietrza występujące przy tradycyjnych lusterkach.
Niezawodny transport to również naczepy
Dlatego, Raben Transport także w tym przypadku postawiło na sprawdzoną markę Schmitz Cargobull, zamawiając aż 178 naczep różnego typu, dystrybuowanych przez firmę EWT Truck & Trailer Polska Sp. z o.o. Dział transportu krajowego wzbogaci się o naczepy Schmitz SCS Standard w wersji kurtyna uniwersalna oraz kurtyna model X-Line, charakteryzujący się obniżoną masa własną, co umożliwia efektywniejsze wykorzystanie przestrzeni ładunkowej. Z kolei do transportu międzynarodowego wykorzystywane będą naczepy w wersji MEGA będące zdecydowanym liderem niezawodności, przede wszystkim z uwagi na skuteczne rozwiązanie systemu podnoszenia dachu, szczególnie ważne w przypadku branży automotive. Na uwagę zasługują również naczepy typu Power Curtain będące alternatywą dla naczepowych desek i posiadające specjalny certyfikat do przewozu opon.
„Naczepy kurtynowe z plandeką z listwami pionowymi są stosowane głównie w sektorze motoryzacyjnym, do transportu części zamiennych. Zabudowa z plandeką Schmitz Cargobull z listwami pionowymi stanowi idealne rozwiązanie, ponieważ plandeka charakteryzuje się wysoką wytrzymałością mocowania bocznego. Ponadto z uwagi na możliwość zrezygnowania z desek burtowych w przypadku tego rodzaju zabudowy, znacznie skrócony zostaje czas załadunku i rozładunku towarów.” – mówi Jacek Fiuk, key account manager, EWT Truck & Trailer Polska Sp. z o.o.

Andrzej Wardzyński, dyrektor ds. transportu krajowego, Raben Transport
Jacek Fiuk, key account manager, EWT TRUCK & TRAILER Polska Sp. z o.o.
Maciej Zwada, kierownik działu technicznego floty, Raben Transport (fot. Raben Group)