Raben powiększa flotę o 26 Mercedesów Actros i 180 naczep Schmitz Cargobull

Fot. Raben Group

Raben Transport rozpoczyna rok od nowych inwestycji. Flotę firmy zasili 26 ciągników marki Mercedes Actros najnowszej generacji oraz prawie 180 nowoczesnych naczep firmy Schmitz Cargobull, dostarczonych przez EWT Truck & Trailer Polska Sp. z o.o.

Nowe Actrosy wyposażone są w system PPC (Predictive Powertrain Control) stosowany w poprzedniej wersji ciągnika tylko na drogach szybkiego ruchu, natomiast nowe rozszerzenie funkcji PPC umożliwia wykorzystanie zalet systemu również na drogach krajowych w Polsce i zagranicą. Predictive Powertrain Control łączy sposób jazdy dostosowany do topografii trasy z pracą automatycznego systemu przełączania biegów i w połączeniu z odpowiednio ustawionymi parametrami umożliwia zaoszczędzenie nawet 5% paliwa. System bazuje z jednej strony na lokalizacji satelitarnej, a z drugiej na precyzyjnych mapach 3D. Warto również nadmienić, że zastosowanie tzw. inteligentnych tachografów 4 generacji, umożliwia automatyczne czytanie danych oraz zdalne kontrole drogowe, bez potrzeby zatrzymywania pojazdu przez służby kontrolne.

Mając na celu zapewnienie bezpieczeństwa, które w Raben Transport jest nienegocjowalne, w pojazdach zastosowano system Active Brake Assist 5, umożliwiający automatyczne  wyhamowanie pojazdu w razie stwierdzenia przez urządzenia pomiarowe zagrożenia w ruchu drogowym np. nagłe wtargnięcie pieszego na drogę. I wreszcie absolutna innowacja – kamery MirrorCam, które zastępują lusterka zewnętrzne, zapewniają lepszą widoczność i większe bezpieczeństwo podczas manewrowania, skręcania i zmiany pasa ruchu. Dodatkowo pozwalają obniżyć zużycie paliwa ponieważ nie powstają opory powietrza występujące przy tradycyjnych lusterkach.

Niezawodny transport to również naczepy
Dlatego, Raben Transport także w tym przypadku postawiło na sprawdzoną markę Schmitz Cargobull, zamawiając aż 178 naczep różnego typu, dystrybuowanych przez firmę EWT Truck & Trailer Polska Sp. z o.o. Dział transportu krajowego wzbogaci się o naczepy Schmitz SCS Standard w wersji kurtyna uniwersalna oraz kurtyna model X-Line, charakteryzujący się obniżoną masa własną, co umożliwia efektywniejsze  wykorzystanie przestrzeni ładunkowej. Z kolei do transportu międzynarodowego wykorzystywane będą naczepy w wersji MEGA będące zdecydowanym  liderem niezawodności, przede wszystkim z uwagi na skuteczne rozwiązanie systemu podnoszenia dachu, szczególnie ważne w przypadku branży automotive. Na uwagę zasługują również naczepy typu Power Curtain będące alternatywą dla naczepowych desek i posiadające specjalny certyfikat do przewozu opon.

Naczepy kurtynowe z plandeką z listwami pionowymi są stosowane głównie w sektorze motoryzacyjnym, do transportu części zamiennych. Zabudowa z plandeką Schmitz Cargobull z listwami pionowymi stanowi idealne rozwiązanie, ponieważ plandeka charakteryzuje się wysoką wytrzymałością mocowania bocznego. Ponadto z uwagi na możliwość zrezygnowania z desek burtowych w przypadku tego rodzaju zabudowy, znacznie skrócony zostaje czas załadunku i rozładunku towarów.” – mówi Jacek Fiuk, key account manager, EWT Truck & Trailer Polska Sp. z o.o.

Na zdjęciu od lewej:
Andrzej Wardzyński, dyrektor ds. transportu krajowego, Raben Transport
Jacek Fiuk, key account manager, EWT TRUCK & TRAILER Polska Sp. z o.o.
Maciej Zwada, kierownik działu technicznego floty, Raben Transport (fot. Raben Group)