Nowe modele Renault Trucks T, C i K z roku 2025 już w sprzedaży – kamery zamiast lusterek, mniejsze o 3% zużycie paliwa

Renault Trucks T Smart Racer MY2025 (fot. Renault Trucks)

Renault Trucks rozpoczyna sprzedaż samochodów ciężarowych z oferty roku modelowego 2025. Nowe modele Renault Trucks T, T High, C i K zaprojektowano z myślą o optymalizacji zużycia paliwa, bezpieczeństwa i komfortu jazdy.

Po wprowadzeniu systemu Turbo Compound dwa lata temu, który zapewnia oszczędność paliwa do 10%, Renault Trucks kontynuuje poprawę efektywności energetycznej swoich pojazdów. Samochody ciężarowe z oferty roku modelowego 2025 oferują dodatkowe oszczędności zużycia paliwa nawet do 3%.

Producent zoptymalizował wybrane elementy układu napędowego (silnik, skrzynię biegów, osie) i wyposażył nową generację samochodów ciężarowych w opony klasy A+ w standardzie.

Fot. Renault Trucks
Fot. Renault Trucks

Modele Renault Trucks T, T High oraz Renault Trucks T E-Tech są teraz standardowo wyposażone w kamery zamiast lusterek wstecznych, co poprawia aerodynamikę i przyczynia się do zmniejszenia zużycia paliwa. Znajdujące się na zewnątrz kamery cofania (automatycznie zamykane) są podłączone do dwóch ekranów w kabinie, które pokazują otoczenie wokół pojazdu, w tym tryb podczerwieni ułatwiający widoczność w nocy.

Urządzenie jest również dostępne jako opcja w modelach Renault Trucks C, K i Renault Trucks C E-Tech.

Fot. Renault Trucks

Renault Trucks T Smart Racer

Renault Trucks prezentuje też model Renault Trucks T Smart Racer do transportu długodystansowego – zoptymalizowany pod kątem zużycia paliwa. Dostępny w modelach T i T High, Smart Racer łączy silnik DE13 Turbo Compound z pełną gamą dostępnych opcji sprzyjających zużyciu paliwa. Rezultatem jest redukcja zużycia paliwa o 14% i emisji CO2 o 15%* w porównaniu ze standardowym modelem.

Fot. Renault Trucks

Bezpieczeństwo i komfort jazdy

Układ wspomagania kierownicy z modelach roku 2025 stabilizuje pojazd przy dużych prędkościach i zapewnia płynniejsze sterowanie przy niskich prędkościach, ułatwiając manewrowanie w obszarach miejskich i podmiejskich. System ten łączy w sobie hydrauliczne wspomaganie kierownicy i silnik elektryczny, którego czujniki dostosowują zachowanie pojazdu w czasie rzeczywistym w zależności od ruchów samochodu ciężarowego i zamiarów kierowcy.

Dostępny jest również asystent pasa ruchu korygujący tor jazdy pojazdu, jeśli samochód niezamierzenie zmienia pas jezdni. Zapewnia również dodatkową ochronę przed martwymi punktami, zwiększając bezpieczeństwo najbardziej narażonych użytkowników dróg.

Światła drogowe są aktywowane i dezaktywowane automatycznie w zależności od warunków atmosferycznych i pory dnia (zmierzch) i uzupełniają automatyczne światła mijania dostępne już w standardzie w poprzedniej generacji modeli Renault Trucks. Aby zapewnić optymalną widoczność, dodatkowe światła robocze można zamontować na podwoziu lub z tyłu kabiny.

Pojazdy Renault Trucks T, T High C, K oraz wersje elektryczne Renault Trucks E-Tech T, C z roku modelowego 2025 są już dostępne w sieci sprzedaży producenta.

* Wynik uzyskany za pomocą narzędzia symulacyjnego VECTO – Narzędzie do obliczania zużycia energii przez pojazd.

Fot. Renault Trucks