Kässbohrer: trzy produkty wyróżnione w konkursie Trailer Innovation 2021

Firma Kässbohrer Fahrzeugwerke ma niewątpliwe powody do dumy, zdobywając trzy wyróżnienia w konkursie Trailer Innovation 2021: pierwsze miejsce w kategorii komponenty oraz dwa drugie miejsca w kategoriach nadwozie oraz pojazd inteligentny. (-> tu lista wszystkich nagrodzonych edycji TI2021)

W kategorii komponenty (Components) pierwszą nagrodę zdobyło RUPD-5K1, czyli wielofunkcyjne składane tylne zabezpieczenie przeciwnajazdowe. Na drugim miejscu wyróżniono w kategorii nadwozie (Body) − Coil Swap Body K.SWAU.CC/45, czyli nadwozie wymienne o długości 45 stóp, a w kategorii inteligentny pojazd (Smart trailer) system K-ADAS, czyli Kässbohrer Advanced Driver Assistance Systems.
Firma Kässbohrer zdobywa prestiżową nagrodę Trailer Innovation już po raz trzeci z rzędu. Przypomnijmy, że w konkursie Trailer Innovation 2017 w kategorii bezpieczeństwo wyróżniono cysternę do asfaltu K.STS F 32, a w konkursie Trailer Innovation 2019 w kategorii podwozie zwyciężyło wielofunkcyjne podwozie podkontenerowe K.SHG AVMH.
Od podwozia po inteligentną naczepę, od bezpieczeństwa po komponenty – szereg innowacji firmy Kässbohrer jest wynikiem „Enginuity” Kässbohrera, idealnej równowagi między inżynierią i pomysłowością, która łączy w sobie techniczną doskonałość z ukierunkowanym na klienta podejściem do innowacji. Przez następne 125 lat firma Kässbohrer będzie nadal oferować swoim klientom innowacyjne pojazdy wysokiej jakości i spełniać ich wymagania dzięki sile „Enginuity” i kontynuować przenoszenie swoich naczep i klientów na wyższy poziom.

Zwycięzca Trailer Innovation 2021 w kategorii komponenty: Kässbohrer RUPD-5K1, czyli wielofunkcyjne tylne zabezpieczenie przeciwnajazdowe (fot. Kässbohrer)

Komponenty
Zwycięzcą w kategorii komponenty jest wielofunkcyjne tylne zabezpieczenie przeciwnajazdowe Kässbohrer RUPD-5K1, które charakteryzuje się bezpieczną i składaną konstrukcją. Zabezpieczenie RUPD-5K1 może być regulowane w górę i w dół i ustawiane w różnych pozycjach, jednocześnie spełniając swoje zadanie ochronne dla naczep jako tylny zderzak − zgodnie z rozporządzeniem ECE.R58.003 dla homologacji typu z możliwością regulacji w różnych pozycjach w górę i w dół. Zabezpieczenie RUPD-5K1 spełnia swoje zadanie ochronne jako zderzak tylny i zapewnia rozwiązanie problemów podczas dokowania, ruchu promowego, transportu intermodalnego, rozładunku i wymiany opon.

Drugie miejsce w konkursie Trailer Innovation 2021 w kategorii komponenty zdobyło Coil Swap Body K.SWAU.CC/45 przystosowane do intermodalnego transportu stali w kręgach (fot. Kässbohrer)

Nadwozie
Pierwsze i jak dotąd jedyne na rynku 45-stopowe nadwozie typu Coil Swap Kässbohrer K.SWAU CC zajęło drugie miejsce w kategorii nadwozie. K.SWAU CC ma zintegrowaną rynnę do intermodalnego przewozu stali w kręgach o średnicy od 900 mm do 2000 mm. Jest to możliwe dzięki innowacyjnej konstrukcji podwozia o łącznej ładowności 30 t. Testy przeprowadzone podczas prac rozwojowych dowiodły, że jest to bezpieczne rozwiązanie, a zastosowane zmiany konstrukcyjne spełniają wymagania techniczne dla certyfikacji zgodnie z UIC 592/IRS 50592 i IRS 50596-5, wymagane dla wszystkich nadwozi wymiennych.

Pojazd inteligentny
Zaawansowane systemy wspomagania kierowcy (K-ADAS) firmy Kässbohrer zajęły drugie miejsce w kategorii pojazd inteligentny. K-ADAS to zaawansowany system wspomagania kierowcy w naczepach o czterech funkcjach: asystent parkowania z technologią wspomagania cofania, wykrywanie martwego pola i hamulec ze wspomaganiem nocnym, wspomaganie wyprzedzania oraz widok otoczenia pojazdu 360°. W działaniu systemu K-ADAS wykorzystano rozwiązania, z których ponad 50% jest nowych w branży naczep i − co ważne – są one kompatybilne z istniejącymi systemami ADAS samochodów ciężarowych. Rozwiązania tworzące K-ADAS przyczyniają się do rozwoju inteligentnej naczepy, która będzie potrzebna, gdy w pełni autonomiczna jazda stanie się standardem.

Drugie miejsce w konkursie Trailer Innovation 2021 w kategorii pojazd inteligentny przyznano zaawansowanemu systemowi wspomagania kierowcy K-ADAS (fot .Kässbohrer)