Ponadgabaryty: Ol-trans odbiera kolejne modele Forda F-MAX 500KM

Fot. Ol-trans

Firma transportowa Ol-trans z Kruszyna k. Bydgoszczy pierwszego Forda F-Maxa odebrała rok temu i po pozytywnej ocenie i lekkim opóźnieniem przez pandemię, zamawia kolejne egzemplarze. Przekazanie nastąpiło 28 stycznia br. w Serwisie Forda k. Pruszcza Gdańskiego, skąd wyjechało 5 nowiutkich modeli F-MAX 500 4×2 z kabiną sypialną o podwyższonym dachu.

Nowe pojazdy będą sprzęgnięte z rozciąganymi naczepami platformowymi, by transportować ładunki ponadgabarytowe na potrzeby przemysłu i budownictwa.
Ford F-Max jest przystępny cenowo, po roku jazd nie narzekamy kompletnie na nic, jeździ bez zarzutu, bezproblemowo. To co dla mnie istotne, to fakt, że Ford jest bardzo ekonomiczny, a jeździ z różnym ładunkiem. Jest też wygodny dla kierowcy” – ocenia Aleksander Rybka, szef firmy Ol-trans.

Właściciel już niebawem odbiera kolejne ciągniki, które będą realizowały zadania transportu ponadnormatywnego, będą to modele MAN TGX 6×4 i Volvo FH 8×4. W tym roku firma Ol-trans obchodzi 25 – lecie istnienia. Czyżby realizowany był plan 25 pojazdów na 25 – lecie firmy…? 😉

28 stycznia br. w Serwisie Ford Trucks Moobilo k. Pruszcza Gdańskiego Aleksander Rybka (z lewej) odebrał 5 kolejnych modeli F-MAX 500 4×2 (fot. Ol-trans)

Więcej o wygodzie w kabinie F-Maxa i wrażenia z naszego testu poczytacie tu https://samochody-specjalne.pl/2020/08/30/ford-f-max-spotkanie-pierwszego-stopnia/

A co nowe Fordy mają w środku?
Pod maską odebranych ciągników F-Max 4×2 pracuje silnik Ecotorq Euro VI D (konstrukcja własna Forda) o pojemności skokowej 12,7 dm3 i mocy maksymalnej 500 KM/368 kW rozwijanej przy 1800 obr/min. Maksymalny moment obrotowy 2500 Nm dostępny jest między 1000 a 1400 obr/min.
Z silnikiem współpracuje 12-biegowa, zautomatyzowana skrzynia przekładniowa ZF traXon 12TX2620 o rozpiętości przełożeń 16,688:1. Oczywiście oprogramowanie sterujące pracą skrzyni ma wszystkie typowe funkcje, czyli np. tryby zmiany biegów Eco i Power, jest też Eco-roll. Tylna oś napędowa o pojedynczym przełożeniu z blokadą mechanizmu różnicowego ma przełożenie 2,47. Hamulce zasadnicze wspomaga wydechowy hamulec silnikowy o mocy 544 KM/400 kW (intarder o mocy maks. 816 KM/600 kW jest opcjonalny).

Ford F-MAX to Międzynarodowa Ciężarówa Roku 2019 (fot. Ol-trans)

Rozstaw osi wynosi 3600 mm, masa własna – 7511 kg, dopuszczalna masa całkowita to 19 t kg, nośność osi przedniej – 7,1 t, osi tylnej – 11,5 t. Z przodu zastosowano zawieszenie mechaniczne z 90-milimetrowymi resorami parabolicznymi, z tyłu zawieszenie pneumatyczne z drążkiem stabilizatora. Zbiornik paliwa ma pojemność 600 + 450 dm3, zbiornik AdBlue – 78 dm3.
W modelu F-Max instalowany jest system telematyczny ConnecTruck,oprócz typowych funkcji (nawigacja, śledzenie pojazdu itp.) mamy m.in. zdalne monitorowanie stanu technicznego pojazdu za pomocą oprogramowania diagnostycznego.

F-Max ma oczywiście nowoczesne systemy wspomagające kierowcę, takie jak np. adaptacyjny tempomat, system hamowania awaryjnego, pomoc przy ruszaniu na wzniesieniu, ostrzeganie o niesygnalizowanej zmianie pasa ruchu, jest też ocena stylu jazdy kierowcy.

Fot. Ol-trans
Fot. Ol-trans
Fot. Ol-trans