23 modele Eurocargo zasilą flotę firmy Eden Springs

Fot. Iveco

Zamówione przez firmę Eden Springs 23 samochody ciężarowe Iveco Eurocargo, wyposażone w specjalistyczne zabudowy wykonane przez firmę KTLC Europe, umożliwiające realizowanie dostaw do biur i zakładów pracy wody w dużych, 5-galonowych butlach, powiększą flotę firmy i przyczynią się do dalszego umocnienia pozycji firmy w sektorze dystrybucji napojów.

Dynamicznie rozwijająca się branża dystrybucji wody w 5-galonowych butlach charakteryzuje się wysoką intensywnością procesów logistycznych, co generuje takie wyzwania jak: zapewnienie możliwie najkrótszego czasu dostawy i jak największej ilości dostarczonych butli dziennie, zminimalizowanie kosztów dostawy w przeliczeniu na jedną butlę (kosztów paliwa oraz dodatkowych kilometrów na powrót do bazy w celu napełnienia butli), a także redukcję przestojów powodowanych przez awarie – samochód powinien pracować 365 dni w roku.

Aby móc sprawnie, wydajnie i bezpiecznie wykonywać swoją codzienną pracę związaną z dostawami wody w butlach do biur i zakładów pracy, firma Eden Springs zamówiła 23 nowe pojazdy Iveco Eurocargo. Do realizacji tego kontraktu w zakresie formy finansowania i zarządzania Eden Springs wybrało firmę MHC Mobility, która pojazdy przekazuje w najmie długoterminowym. Przy realizacji kontraktu Iveco współpracowało z polskim producentem nadwozi, firmą KTLC Europe. Firma KTLC od 30 lat specjalizuje się w produkcji wysokiej jakości aluminiowych żaluzjowych nadwozi do przewozu wody w butlach 5-galonowych, napojów oraz piwa. Lekkie, aluminiowe nadwozie umożliwia maksymalne wykorzystanie ładowności samochodu i pozwala zminimalizować jednostkowy koszt dostarczenia jednej butli 5-galonowej, optymalizując koszty dystrybucji. Solidna, w 100% spawana aluminiowa konstrukcja składa się z wysokiej jakości wytłaczanych profili zapewniających długowieczność i niezawodność produktów. Nadwozia firmy KTLC służą przez wiele lat, zachowują swoją wartość, są także lżejsze i łatwiejsze w utrzymaniu. Dzięki zabudowaniu nadwozi do dystrybucji wody na ekologicznych, wydajnych i niebywale zwrotnych podwoziach Iveco Eurocargo, udało się stworzyć pojazd idealny do wykonywania ciężkiej codziennej pracy, często w warunkach intensywnego ruchu oraz gęstej zabudowy panującej w centrach miast. Ze względu na specyfikę wykonywanych zadań każde nadwozie jest indywidualnie projektowane i dostosowywane do zróżnicowanych potrzeb klienta. Tak było i w tym przypadku. Zamówione przez firmę Eden Springs nadwozia zostały zaprojektowane przez KTLC, w ścisłej współpracy z managerami przyszłego użytkownika, dzięki czemu będą one dokładnie spełniały wszystkie wymagania wynikające ze specyfiki wykonywanych zadań dystrybucyjnych. Ta bliska współpraca zaowocowała również zastosowaniem szeregu opcjonalnych rozwiązań, takich jak: zestaw stopni uchylnych zapewniających pracownikowi komfort i bezpieczeństwo pracy podczas dostawy „door-to-door”, boczne odbojnice chroniące nadwozie przed uszkodzeniem przez wózek widłowy oraz specjalne stopery zabezpieczające stojaki na wodę przed wypadnięciem.

Fot. Iveco

Zamówienie złożone przez firmę Eden Springs objęło 23 pojazdy dystrybucyjne Iveco Eurocargo z zabudowami KTLC, z czego 10 sztuk to pojazdy ML 100E19/P EVID, mogące przewozić 192 butle 5-galonowe (o łącznej masie do 5.445 kg), natomiast 13 sztuk to nieco większe pojazdy ML120EL19/P EVID, przystosowane do transportu aż 256 butli 5-galonowych (o łącznej masie do 6.810 kg). Zamówione pojazdy zostały wyposażone w 6-biegowe skrzynie zautomatyzowane, system wspomagający ruszanie na wzniesieniu Hill Holder i aktywny tempomat ACC z czujnikiem radarowym, co dzięki zwężonej kabinie (2,1 m), dużemu kątowi skrętu (52 stopnie) i najmniejszej średnicy zawracania w swojej kategorii (niespełna 11 m w wersji z rozstawem osi 2790 mm) czyni z Eurocargo idealny pojazd do miejskich zadań dystrybucyjnych.

Oprócz wspomnianych już walorów użytkowych pojazdów z rodziny Eurocargo, jednym z priorytetów dla klienta był fakt spełnienia przez pojazdy najostrzejszych norm czystości spalin obowiązujące w momencie zamówienia, czyli Euro VI D. Zastosowany w Eurocargo specjalny system oczyszczania spalin Iveco HI-SCR charakteryzuje się niewielką masą, dużą wydajnością i eliminuje przerwy w pracy związane z procedurą regeneracji niezbędną w przypadku konkurencyjnych modeli z układami EGR+SCR. Regeneracja filtra cząstek stałych (DPF) jest pasywna, ciągła i całkowicie zautomatyzowana, co oznacza, że odbywa się bez udziału kierowcy. Nie są także potrzebne techniczne przerwy w eksploatacji pojazdu, a podzespoły układu nie rozgrzewają się do wysokich temperatur, co zwiększa ich niezawodność. Zamówione przez firmę Eden Springs pojazdy IVECO Eurocargo zostały wyposażone w reflektory ksenonowe, co znacząco wpływa na zwiększenie bezpieczeństwa na drodze i wcześniejsze dostrzeżenie innych użytkowników ruchu, zwłaszcza pieszych i rowerzystów.

Pierwsza partia, składająca się z 13 pojazdów, została przekazana użytkownikowi 24 marca 2022 roku w krakowskiej siedzibie firmy DBK, autoryzowanego dealera Iveco. W uroczystości uczestniczyli Mirosław Gołaszewski, light & medium business manager Iveco Poland oraz Michał Marczak, key account manager light & medium Iveco Poland. Firmę Eden Springs reprezentowali Łukasz Koprowski – regional fleet manager poland & hungary, Piotr Starosta – kierownik ds. logistyki i floty oraz Paweł Ziembicki – specjalista ds. logistyki i floty. Firma Eden Springs będzie eksploatowała zamówione pojazdy w ramach usługi wynajmu długoterminowego świadczonej przez firmę MHC Mobility Sp. Z o.o., którą podczas przekazania reprezentowali: Michał Faron, business manager MHC Mobility Polska oraz Marcin Chała, terenowy inspektor techniczny MHC Mobility Polska. Ze strony firmy zabudowującej KTLC Europe w przekazaniu wzięli udział Zbigniew Dymek, dyrektor ds. produkcji KTLC Europe; Wiktor Lenarczyk, prezes zarządu KTLC Europe oraz Michał Lenarczyk, wiceprezes KTLC Europe. Kolejne zamówione Iveco Eurocargo trafią do floty Eden Springs już w kwietniu bieżącego roku.

Iveco Eurocargo to idealny samochód ciężarowy do miejskich zadań transportowych i dla służb komunalnych. Zaspokaja wszystkie potrzeby – od dowozu zaopatrzenia w mieście poprzez zbiórkę odpadów i czyszczenie jezdni, po usługi drogowe i przewóz kontenerów. Dzięki zwężonej kabinie (2,1 m), dużemu kątowi skrętu (52 stopnie) i najmniejszej średnicy zawracania w swojej kategorii (niespełna 11 m w wersji z rozstawem osi 2790 mm) jest doskonałym partnerem w biznesie. Iveco Eurocargo zapewnia niezwykle wysoki poziom komfortu pracy oraz ergonomii. Przyciski na kierownicy umożliwiają kierowcy w pełni bezpieczną obsługę radia i telefonu. W pojazdach zastosowano także nowe i bardziej ergonomiczne rozwiązania w zakresie sterowania klimatyzacją, oświetleniem oraz manualne skrzynie biegów. Wszystko jest na swoim miejscu i w zasięgu ręki: jeszcze więcej schowków na drobne przedmioty i dokumenty, specjalne przegródki na karty oraz wieszak na tylnej ściance kabiny. W konsoli z boku fotela kierowcy znajdują się dwa praktyczne uchwyty na butelki i gniazdko 12 V. Iveco Eurocargo jest oferowany z dwoma nowymi silnikami czterocylindrowymi o mocy 160 lub 190 KM, zaprojektowanymi specjalnie do eksploatacji w warunkach miejskich. Moment obrotowy i moc zostały zoptymalizowane właśnie pod kątem takiej specyfiki pracy. Dzięki zastosowaniu nowych tłoków i wtryskiwaczy współczynnik sprężania wzrósł z 17:1 do 18:1, co spowodowało wraz ze zwiększeniem elastyczności nowej turbosprężarki, wzrost momentu obrotowego powyżej 1200 obr./min o około 8%. Dwa nowe silniki rozwijają obecnie 680 Nm (wersja 160 KM) lub 700 Nm (wersja 190 KM) i osiągają moc maksymalną już przy 2200, a nie przy 2500 obr./min. To z kolei istotnie przyczynia się do obniżenia zużycia paliwa w cyklu miejskim oraz w trakcie przyspieszania. Iveco Eurocargo napędzają jednostki wysokoprężne Tector 5 (4 cylindry, 4,5 litra pojemności) oraz Tector 7 (6 cylindrów, 6,7 litra). Występują one w 7 odmianach różniących się mocą od 160 do 320 KM i dysponują maksymalnym momentem obrotowym do 1100 Nm. Iveco Eurocargo dostępne jest również w niskoemisyjnej wersji z silnikiem zasilanym sprężonym gazem ziemnym (CNG), który osiąga moment obrotowy 750 Nm i moc 204 KM. Silniki te współpracują ze skrzyniami manualnymi o 6 lub 9 przełożeniach, 6- lub 12 biegowymi skrzyniami zautomatyzowanymi lub automatycznymi ze zmiennikiem momentu obrotowego. Szybki i wygodny dostęp do usług związanych z gwarancyjną i pogwarancyjną obsługą pojazdów Iveco zapewnia rozbudowana sieć 30 Autoryzowanych Stacji Obsługi w całej Polsce.

Fot. Iveco