Zamówione przez firmę Eden Springs 23 samochody ciężarowe Iveco Eurocargo, wyposażone w specjalistyczne zabudowy wykonane przez firmę KTLC Europe, umożliwiające realizowanie dostaw do biur i zakładów pracy wody w dużych, 5-galonowych butlach, powiększą flotę firmy i przyczynią się do dalszego umocnienia pozycji firmy w sektorze dystrybucji napojów.
Dynamicznie rozwijająca się branża dystrybucji wody w 5-galonowych butlach charakteryzuje się wysoką intensywnością procesów logistycznych, co generuje takie wyzwania jak: zapewnienie możliwie najkrótszego czasu dostawy i jak największej ilości dostarczonych butli dziennie, zminimalizowanie kosztów dostawy w przeliczeniu na jedną butlę (kosztów paliwa oraz dodatkowych kilometrów na powrót do bazy w celu napełnienia butli), a także redukcję przestojów powodowanych przez awarie – samochód powinien pracować 365 dni w roku.
Aby móc sprawnie, wydajnie i bezpiecznie wykonywać swoją codzienną pracę związaną z dostawami wody w butlach do biur i zakładów pracy, firma Eden Springs zamówiła 23 nowe pojazdy Iveco Eurocargo. Do realizacji tego kontraktu w zakresie formy finansowania i zarządzania Eden Springs wybrało firmę MHC Mobility, która pojazdy przekazuje w najmie długoterminowym. Przy realizacji kontraktu Iveco współpracowało z polskim producentem nadwozi, firmą KTLC Europe. Firma KTLC od 30 lat specjalizuje się w produkcji wysokiej jakości aluminiowych żaluzjowych nadwozi do przewozu wody w butlach 5-galonowych, napojów oraz piwa. Lekkie, aluminiowe nadwozie umożliwia maksymalne wykorzystanie ładowności samochodu i pozwala zminimalizować jednostkowy koszt dostarczenia jednej butli 5-galonowej, optymalizując koszty dystrybucji. Solidna, w 100% spawana aluminiowa konstrukcja składa się z wysokiej jakości wytłaczanych profili zapewniających długowieczność i niezawodność produktów. Nadwozia firmy KTLC służą przez wiele lat, zachowują swoją wartość, są także lżejsze i łatwiejsze w utrzymaniu. Dzięki zabudowaniu nadwozi do dystrybucji wody na ekologicznych, wydajnych i niebywale zwrotnych podwoziach Iveco Eurocargo, udało się stworzyć pojazd idealny do wykonywania ciężkiej codziennej pracy, często w warunkach intensywnego ruchu oraz gęstej zabudowy panującej w centrach miast. Ze względu na specyfikę wykonywanych zadań każde nadwozie jest indywidualnie projektowane i dostosowywane do zróżnicowanych potrzeb klienta. Tak było i w tym przypadku. Zamówione przez firmę Eden Springs nadwozia zostały zaprojektowane przez KTLC, w ścisłej współpracy z managerami przyszłego użytkownika, dzięki czemu będą one dokładnie spełniały wszystkie wymagania wynikające ze specyfiki wykonywanych zadań dystrybucyjnych. Ta bliska współpraca zaowocowała również zastosowaniem szeregu opcjonalnych rozwiązań, takich jak: zestaw stopni uchylnych zapewniających pracownikowi komfort i bezpieczeństwo pracy podczas dostawy „door-to-door”, boczne odbojnice chroniące nadwozie przed uszkodzeniem przez wózek widłowy oraz specjalne stopery zabezpieczające stojaki na wodę przed wypadnięciem.
Zamówienie złożone przez firmę Eden Springs objęło 23 pojazdy dystrybucyjne Iveco Eurocargo z zabudowami KTLC, z czego 10 sztuk to pojazdy ML 100E19/P EVID, mogące przewozić 192 butle 5-galonowe (o łącznej masie do 5.445 kg), natomiast 13 sztuk to nieco większe pojazdy ML120EL19/P EVID, przystosowane do transportu aż 256 butli 5-galonowych (o łącznej masie do 6.810 kg). Zamówione pojazdy zostały wyposażone w 6-biegowe skrzynie zautomatyzowane, system wspomagający ruszanie na wzniesieniu Hill Holder i aktywny tempomat ACC z czujnikiem radarowym, co dzięki zwężonej kabinie (2,1 m), dużemu kątowi skrętu (52 stopnie) i najmniejszej średnicy zawracania w swojej kategorii (niespełna 11 m w wersji z rozstawem osi 2790 mm) czyni z Eurocargo idealny pojazd do miejskich zadań dystrybucyjnych.
Oprócz wspomnianych już walorów użytkowych pojazdów z rodziny Eurocargo, jednym z priorytetów dla klienta był fakt spełnienia przez pojazdy najostrzejszych norm czystości spalin obowiązujące w momencie zamówienia, czyli Euro VI D. Zastosowany w Eurocargo specjalny system oczyszczania spalin Iveco HI-SCR charakteryzuje się niewielką masą, dużą wydajnością i eliminuje przerwy w pracy związane z procedurą regeneracji niezbędną w przypadku konkurencyjnych modeli z układami EGR+SCR. Regeneracja filtra cząstek stałych (DPF) jest pasywna, ciągła i całkowicie zautomatyzowana, co oznacza, że odbywa się bez udziału kierowcy. Nie są także potrzebne techniczne przerwy w eksploatacji pojazdu, a podzespoły układu nie rozgrzewają się do wysokich temperatur, co zwiększa ich niezawodność. Zamówione przez firmę Eden Springs pojazdy IVECO Eurocargo zostały wyposażone w reflektory ksenonowe, co znacząco wpływa na zwiększenie bezpieczeństwa na drodze i wcześniejsze dostrzeżenie innych użytkowników ruchu, zwłaszcza pieszych i rowerzystów.
Pierwsza partia, składająca się z 13 pojazdów, została przekazana użytkownikowi 24 marca 2022 roku w krakowskiej siedzibie firmy DBK, autoryzowanego dealera Iveco. W uroczystości uczestniczyli Mirosław Gołaszewski, light & medium business manager Iveco Poland oraz Michał Marczak, key account manager light & medium Iveco Poland. Firmę Eden Springs reprezentowali Łukasz Koprowski – regional fleet manager poland & hungary, Piotr Starosta – kierownik ds. logistyki i floty oraz Paweł Ziembicki – specjalista ds. logistyki i floty. Firma Eden Springs będzie eksploatowała zamówione pojazdy w ramach usługi wynajmu długoterminowego świadczonej przez firmę MHC Mobility Sp. Z o.o., którą podczas przekazania reprezentowali: Michał Faron, business manager MHC Mobility Polska oraz Marcin Chała, terenowy inspektor techniczny MHC Mobility Polska. Ze strony firmy zabudowującej KTLC Europe w przekazaniu wzięli udział Zbigniew Dymek, dyrektor ds. produkcji KTLC Europe; Wiktor Lenarczyk, prezes zarządu KTLC Europe oraz Michał Lenarczyk, wiceprezes KTLC Europe. Kolejne zamówione Iveco Eurocargo trafią do floty Eden Springs już w kwietniu bieżącego roku.
Iveco Eurocargo to idealny samochód ciężarowy do miejskich zadań transportowych i dla służb komunalnych. Zaspokaja wszystkie potrzeby – od dowozu zaopatrzenia w mieście poprzez zbiórkę odpadów i czyszczenie jezdni, po usługi drogowe i przewóz kontenerów. Dzięki zwężonej kabinie (2,1 m), dużemu kątowi skrętu (52 stopnie) i najmniejszej średnicy zawracania w swojej kategorii (niespełna 11 m w wersji z rozstawem osi 2790 mm) jest doskonałym partnerem w biznesie. Iveco Eurocargo zapewnia niezwykle wysoki poziom komfortu pracy oraz ergonomii. Przyciski na kierownicy umożliwiają kierowcy w pełni bezpieczną obsługę radia i telefonu. W pojazdach zastosowano także nowe i bardziej ergonomiczne rozwiązania w zakresie sterowania klimatyzacją, oświetleniem oraz manualne skrzynie biegów. Wszystko jest na swoim miejscu i w zasięgu ręki: jeszcze więcej schowków na drobne przedmioty i dokumenty, specjalne przegródki na karty oraz wieszak na tylnej ściance kabiny. W konsoli z boku fotela kierowcy znajdują się dwa praktyczne uchwyty na butelki i gniazdko 12 V. Iveco Eurocargo jest oferowany z dwoma nowymi silnikami czterocylindrowymi o mocy 160 lub 190 KM, zaprojektowanymi specjalnie do eksploatacji w warunkach miejskich. Moment obrotowy i moc zostały zoptymalizowane właśnie pod kątem takiej specyfiki pracy. Dzięki zastosowaniu nowych tłoków i wtryskiwaczy współczynnik sprężania wzrósł z 17:1 do 18:1, co spowodowało wraz ze zwiększeniem elastyczności nowej turbosprężarki, wzrost momentu obrotowego powyżej 1200 obr./min o około 8%. Dwa nowe silniki rozwijają obecnie 680 Nm (wersja 160 KM) lub 700 Nm (wersja 190 KM) i osiągają moc maksymalną już przy 2200, a nie przy 2500 obr./min. To z kolei istotnie przyczynia się do obniżenia zużycia paliwa w cyklu miejskim oraz w trakcie przyspieszania. Iveco Eurocargo napędzają jednostki wysokoprężne Tector 5 (4 cylindry, 4,5 litra pojemności) oraz Tector 7 (6 cylindrów, 6,7 litra). Występują one w 7 odmianach różniących się mocą od 160 do 320 KM i dysponują maksymalnym momentem obrotowym do 1100 Nm. Iveco Eurocargo dostępne jest również w niskoemisyjnej wersji z silnikiem zasilanym sprężonym gazem ziemnym (CNG), który osiąga moment obrotowy 750 Nm i moc 204 KM. Silniki te współpracują ze skrzyniami manualnymi o 6 lub 9 przełożeniach, 6- lub 12 biegowymi skrzyniami zautomatyzowanymi lub automatycznymi ze zmiennikiem momentu obrotowego. Szybki i wygodny dostęp do usług związanych z gwarancyjną i pogwarancyjną obsługą pojazdów Iveco zapewnia rozbudowana sieć 30 Autoryzowanych Stacji Obsługi w całej Polsce.