Ford Ranger jako podwozie z kabiną gotów do konwersji

Fot. Ford

Ford wprowadza na rynek nową wersję Rangera jako podwozie z kabiną przygotowane do konwersji. Klienci poszukujący specjalistycznych terenówek do nietypowych zadań – od budownictwa po zastosowania militarne – uzyskują możliwość szybkiego zmodyfikowania samochodu.

Solidna płyta podwoziowa z pojedynczą kabiną modelu Ranger w wersji XL wykorzystuje nadwozie na ramie zapewniając wytrzymałość pojazdu bazowego i poszerzając zakres możliwości potencjalnych wariantów zabudowy. Ford przewiduje, że Ranger w wersji podwozia z kabiną, dysponujący wybitnymi możliwościami terenowymi, z napędem na cztery koła, niezawodnym i oszczędnym wysokoprężnym układem napędowym EcoBlue, wzbudzi zainteresowanie przedstawicieli wielu branż, m.in.: budowlanej, remontowej, ratownictwa, służb i organizacji użyteczności publicznej.

Fot. Ford

Klienci zdecydowani na zakup Rangera jako podwozie z kabiną otrzymują dostęp do szerokiej sieci firm zabudowujących w tym także ekspertów Ford Qualified Vehicle Modifier (QVM), obejmującej ponad 160 akredytowanych firm w 13 krajach. Dzięki bliskiej współpracy Forda z firmami modyfikującymi nadwozia wykorzystano do maksimum potencjał Rangera jako bazy do zastosowania różnych zabudów, takich jak nadwozia skrzyniowe, wywrotki, czy podnośniki koszowe. Wszystkie modyfikacje projektowane i dokonywane w sieci QVM są objęte gwarancją, odpowiadającą warunkom gwarancji firmowej, oferowanej w pojazdach Forda.

Sprawdzone podwozie Rangera, z wytrzymałym tylnym zawieszeniem na resorach piórowych i płaską tylną partią pod zabudowę, zapewnia wszechstronną bazę do adaptacji pojazdów o masie całkowitej do 3270 kg. Pojedyncza kabina pozwala na dobudowanie specjalistycznego nadwozia o długości do 2518 mm. Dla pojazdu, zbudowanego na podwoziu Rangera, który bez problemów pokonuje wodę o głębokości do 800 mm, dysponuje przed modyfikacją prześwitem 237 mm oraz krótkim przednim zwisem i dużym kątem natarcia, nie będzie stanowić przeszkody żaden trudny teren. Ranger w tym wariancie zachował również zdolność holowania przyczepy o masie 3500 kg, czyli przewożenia dodatkowego sprzętu.

Właściciele mogą ponadto doposażyć swój pojazd, korzystając z wielu elastycznych pakietów opcji specjalnych (Special Vehicle Options SVO). Znajdują się wśród nich: złącze elektryczne przyczepy, akumulatory o dużej pojemności do zasilania odbiorników oraz moduł sterujący wykorzystujący dane z pojazdu oraz osprzętu zabudowy – na przykład blokujący działanie wywrotki przed unieruchomieniem pojazdu i załączeniem hamulca.

Forda Ranger w wersji podwozia z kabiną można zamawiać od stycznia 2021 r.

Fot. Ford