Ford Transit z 10-biegową skrzynią biegów

Ford Transit z 170-konnym silnikiem może być wyposażony w 10-biegową automatyczną skrzynię biegów (fot. Ford)

Ford opracował nową wersję 10-biegowej skrzyni biegów, która po raz pierwszy pojawiła się w 2017 r. w modelu Mustang. Teraz skrzynia będzie montowana w samochodzie dostawczym Ford Transit.

W skrzyni biegów znajduje się sześć sprzęgieł używanych w parach, co oznacza, że przemiennik momentu obrotowego nie musi się rozłączać między zmianami. Sprzęgła są uruchamiane przez zintegrowane elektrozawory, które poprawiają czasy zmiany biegów w porównaniu z tradycyjnym automatem, systemem nazwanym Casting-Integrated Direct Action Solenoid (CIDAS).
Według Forda, system ten zwiększa dokładność nacisku sprzęgła i skraca czas skoku, zapewniając szybsze i bardziej płynne zmiany biegów, co powoduje, że na koła przenoszony jest większy moment obrotowy. Szeroki wybór przełożeń 10-biegowej skrzyni pozwala silnikowi pracować w obszarze maksymalnej wydajności w różnych warunkach jazdy.

Nowa skrzynia biegów będzie początkowo dostępna w modelach Transita z tylnym napędem i 2-litrowymi silnikami EcoBlue o mocy 170 KM (125 kW). Wersje z napędem przednim oraz lżejsze warianty Transita zachowają obecny automat 6-biegowy.