Grupa Wielton: nowa marka i strategia obsługi posprzedażowej

Grupa Wielton wprowadza nową strategię obsługi posprzedażowej pod jedną, wspólną marką Aberg. Cel? Ujednolicenie standardów we wszystkich punktach serwisowych Grupy i zapewnienie wysokiego poziomu obsługi użytkownikom pojazdów Wielton i innych marek należących do producenta. W niedalekiej przyszłości pod marką Aberg dostępne będą także części zamienne i komponenty do pojazdów z portfolio Grupy, a firma uruchomi globalną platformę internetową.

Założenia strategii, to:
Po pierwsze – dzięki powołaniu marki Aberg, wsparcie w ramach obsługi serwisowej i sprzedaży części zamiennych otrzymają wszystkie spółki z portfolio Grupy Wielton, czyli Fruehauf, Wielton, Lawrence David, Langendorf i Viberti.
Po drugie – uruchomionych zostało siedem międzynarodowych centrów serwisowych odpowiedzialnych za obsługę poszczególnych regionów działalności Grupy Wielton. Każde z nich będzie w pełni odpowiedzialne za pomoc serwisową, dostarczenie części zamiennych i doradztwo techniczne właścicielom pojazdów dowolnej marki Grupy.
Po trzecie – wdrożone zostaną niezbędne narzędzia informatyczne i utworzona zostanie globalna platforma internetowa, dostępna dla partnerów serwisowych, w celu sprawnego przepływu informacji o produkcie w zakresie gwarancji, historii napraw czy dostępności części zamiennych.

Mariusz Golec (fot. Wielton)

Realizacja strategii obsługi posprzedażowej pod wspólną marką jest przełomową decyzją dla całej Grupy Wielton. Aberg łączy marki Grupy i unifikuje proces obsługi posprzedażowej, stanowiąc naszą odpowiedź na obserwowane trendy rynkowe i potrzeby klientów w obszarze szeroko rozumianego serwisu. Synergia ta pozwoli nam budować przewagę rynkową i zwiększać satysfakcję klientów, a jednocześnie umożliwi pozyskanie dodatkowych korzyści biznesowych – komentuje Mariusz Golec, wiceprezes zarządu, CEO Grupy Wielton.

Skąd taki pomysł?
Rola obsługi posprzedażowej jest kluczowa z perspektywy klientów. Zgodnie z wynikami badań poziomu satysfakcji klientów przeprowadzonego przez Wielton i GFK, klienci cenią sobie przede wszystkim sprawnie przeprowadzone naprawy, redukujące do minimum czas przestojów oraz stały kontakt z zespołem odpowiedzialnym za serwis. Ta wiedza była pomocna w opracowaniu planu rozwoju Grupy Wielton w tym zakresie. Strategia obsługi posprzedażowej nastawiona jest na zwiększenie satysfakcji klientów poprzez ich kompleksową obsługę. Aberg zapewni klientom dostępną, konkurencyjną cenowo i profesjonalną obsługę posprzedażową w całej Grupie Wielton, opartą o lokalną działalność i globalną platformę internetową.

Sergiusz Mitek (fot. Wielton)

Planujemy także uruchomienie globalnej platformy internetowej dla naszych partnerów serwisowych. Aberg jest nowoczesnym podejściem do obsługi posprzedażowej, która scala wszystkie marki w Grupie Wielton i zapewnia najwyższą jakość serwisu w standardzie premium dla coraz bardziej wymagających klientów – dodaje Sergiusz Mitek, dyrektor ds. rozwoju biznesu Grupy Wielton.

Wdrożenie nowej strategii posprzedażowej i marki Aberg rozpocznie się już na początku 2021 r., a zakończenie tego procesu planowane jest w 2025 r.W tym czasie zostaną także zaimplementowane niezbędne narzędzia informatyczne i utworzona zostanie platforma internetowa.

Aberg – marka części zamiennych
Oferta marki Aberg będzie obejmowała sygnowane nią części zamienne oraz obsługę serwisową, realizowaną przez sieć partnerskich warsztatów. Jej wprowadzenie zdecydowanie uprości procesy logistyczne związane z dystrybucją części zamiennych, a tym samym zwiększy ich dostępność i ograniczy koszty operacyjne. Grupa Wielton nie będzie budować nowych serwisów, a bazować na sprawdzonych, specjalistycznych punktach, które zapewnią klientom standard zgodny z najwyższą jakością obsługi. Sieć partnerska w początkowej fazie będzie funkcjonowała pod parasolową marką Aberg, równocześnie z lokalnymi markami Grupy, by docelowo działać w zakresie serwisu oraz sprzedaży komponentów pod logiem Aberg. Powołanie marki oraz oferowanie przez nią części zamiennych pod własnym logo umożliwi Grupie Wielton pozyskanie dodatkowego źródła dochodu. W ramach rozwoju marki Aberg powstanie także 7 centrów serwisowych w Europie, które będą stanowić wsparcie dla wszystkich spółek Grupy.