Flota Targor-Truck powiększy się o 15 pojazdów Iveco LNG

Fot. Targor-Truck

Flota Targor-Truck liczy aktualnie 300 pojazdów ciężarowych z czego 135, to ciągniki z napędem LNG i BioLNG. Wkrótce liczba tych pojazdów zwiększy się do 150, gdyż przewoźnik zamówił właśnie 15 modeli Iveco z napędem gazowym LNG.

Targor-Truck, to polski przewoźnik drogowy, działający nieprzerwanie od prawie 50 lat. Firma już od kilku lat sukcesywnie rozwija flotę pojazdów nisko- i zeroemisyjnych inwestując nie tylko w auta o napędzie LNG / BioLNG ale też w cyfryzację transportu drogowego.

Świadomie podjęliśmy decyzję o przejściu na LNG / BioLNG i takim właśnie kierunku rozwoju. Sukcesywnie od kilku lat wymieniamy flotę aut własnych na nisko- i zeroemisyjne pojazdy. Dzięki temu mamy jeden z największych wskaźników dynamicznie rosnącego udziału paliw ekologicznych w zużyciu przez pojazdy pośród wszystkich firm transportowych w Polsce. To odpowiedź na wymagania rynku i naszych klientów, do grona których należą duże i średnie przedsiębiorstwa, również zobligowane do dekarbonizacji swoich procesów produkcyjnych i logistycznych” – mówi Agnieszka Wierzbowska, dyrektor zarządzająca Targor-Truck.

Targor-Truck potwierdza swoje dążenia do dekarbonizacji audytami Ecovadis oraz Supplier Assurance, wdrażając mechanizmy kontroli weryfikacji zgodności w swoim łańcuchu dostaw (przy wykorzystaniu najnowszego SAQ 5.0 dla przemysłu motoryzacyjnego). Wyniki tych audytów są udostępniane klientom firmy. Targor ma też certyfikaty od dostawców paliw LNG / BioLNG, potwierdzające 100% redukcję emisji CO2 we flocie napędzanej paliwem LNG i BioLNG.

Nie boimy się poddawać audytom, bo dzięki nim możemy udowodnić naszym klientom ekologiczność naszej floty i faktyczną redukcję emisji CO2 w naszych pojazdach. To ważne, zwłaszcza w kontekście restrykcyjnych wymogów unijnych w zakresie dążenia do całkowicie zrównoważonego transportu towarów” – dodaje dyrektor zarządzająca.

Targor-Truck wykonuje usługi transportu drogowego towarów nie tylko na terenie Polski, ale też innych krajów Europy (Włochy, Hiszpania, Francja, Belgia, Holandia, Niemcy, Słowenia, Austria, Węgry, Czechy, Słowacja, Szwajcaria). Sieć dystrybucyjna paliw alternatywnych stale się powiększa, dzięki czemu coraz łatwiej jest planować trasy i tankowanie LNG i BioLNG na długich dystansach. Do krajów z dostępnością stacji BioLNG dołączyły niedawno Polska oraz Czechy i Słowacja.