Nowe modele Transit Custom Plug-In Hybrid i Transit Custom EcoBlue Hybrid zostały zwycięzcami prestiżowej nagrody International Van of the Year (IVOY) 2020. Nagrodę wręczono w czasie targów Solutrans w Lyonie. Tam również Ford Ranger zwyciężył w konkursie International Pick-up Award (IPUA) 2020, który przeprowadzany jest co dwa lata.
Jednotonowe samochody dostawcze Transit Custom Plug-In Hybrid i Transit Custom EcoBlue Hybrid oraz dwutonowy Transit EcoBlue Hybrid, który w tym roku zajął drugie miejsce w konkursowej klasyfikacji IVOY, to trzy z czternastu zelektryfikowanych pojazdów, które Ford wprowadzi do końca roku 2020 na europejski rynek. Do tej pory pojazdy Forda zdobywały sześciokrotnie tytuł IVOY.
Transit Custom Plug-In Hybrid może być ładowany z sieci elektrycznej, co umożliwia przejechanie do 56 km (w cyklu NEDC) przy zerowej emisji, bez obaw o zasięg pojazdu i przyczynia się do zmniejszenia lokalnych zanieczyszczeń powietrza*. Przednie koła napędzane są wyłącznie przez silnik elektryczny o mocy 92,9 kW, zasilany energią z akumulatora litowo-jonowego o pojemności 13,6 kWh. Wielokrotnie nagradzany silnik benzynowy EcoBoost o pojemności 1 litra wykorzystywany jest jako agregat – przedłużacz zasięgu, dzięki czemu pojazd może pokonać do 500 kilometrów.
W układzie miękkiej hybrydy Transita Custom EcoBlue Hybrid, standardowy alternator został zastąpiony rozrusznikiem/generatorem (BISG), napędzanym paskiem, który umożliwia odzyskiwanie energii podczas wytracania prędkości i wykorzystanie jej do ładowania zestawu chłodzonych powietrzem akumulatorów litowo-jonowych o napięciu znamionowym 48 V. Zmagazynowana energia jest także wykorzystywana podczas normalnej jazdy do zwiększania momentu obrotowego silnika wysokoprężnego. Ford EcoBlue o pojemności 2 litrów, którego wydajność podniosła się, przynosi oszczędności rzędu nawet 8%.
Z kolei Ford Ranger, w konkursie International Pick-up of the Year organizowanym co dwa lata, został doceniony za mocniejszy i bardziej oszczędny 2-litrowy, wysokoprężny napęd EcoBlue oraz pakiet zaawansowanych systemów wspomagających kierowcę.
Nowy Ford Ranger dostępny w trzech wersjach nadwozia: z pojedynczą kabiną, podwójną kabiną i przedłużoną kabiną, dysponuje w standardzie układem napędu na cztery koła. Pod maską pracuje zaawansowany, 2-litrowy silnik wysokoprężny EcoBlue, zużywający o 9% mniej paliwa dzięki połączeniu z nowoczesną, 10-stopniową przekładnią automatyczną. Dostarczane w standardzie, zaawansowane systemy asystujące kierowcy obejmują układ aktywnego wspomagania hamowania z funkcją wykrywania pieszych oraz nowe elementy, wśród których znalazł się poprawiający wygodę i własności użytkowe, wbudowany modem FordPass Connect.
W gamie modelu Ranger znajduje się także nowy Ranger Raptor – najbardziej wyczynowa wersja, jaka powstała. W modelu Ranger Raptor napędzanym 2-litrowym dieslem EcoBlue o mocy 213 KM, ekstremalnej stylizacji towarzyszy unikalne podwozie Ford Performance, zoptymalizowane pod kątem wysokiej prędkości jazdy po bezdrożach i zdolności do jazdy w dowolnym terenie.
Ford jest pierwszym producentem, który dwukrotnie w tym samym roku zdobył tytuły IVOY i IPUA. Po raz pierwszy dokonał tego w 2013 roku.
* Transit Custom gwarantuje emisję CO2 od 137 g/km i zużycia paliwa od 5,3 l/100 km wg NEDC
Transit Custom Plug-In Hybrid – emisja CO2 od 60 g/km, zużycia paliwa od 2,7 l/100 km wg NEDC
Transit gwarantuje emisję CO2 od 143 g/km i zużycia paliwa od 5,5 l/100 km wg NEDC
Ranger gwarantuje emisję CO2 od 178 g/km i zużycia paliwa od 6,9 l/100 km wg NEDC
Ranger Raptor gwarantuje emisję CO2 od 233 g/km i zużycia paliwa od 8,9 l/100 km wg NEDC