Betonomieszarka zabudowana na Volvo FMX electric rusza na niemieckie budowy

Fot. Volvo Trucks

Volvo Trucks dostarczyło firmie CEMEX pierwszą w pełni elektryczny i bezemisyjny pojazd: betonomieszarkę zabudowaną na elektrycznym modelu Volvo FMX o dużej ładowności. Pojazd będzie pracować w wytwórni betonu towarowego w Spandau, dzielnicy Berlina.

Elektryfikacja transportu betonu jest wyzwaniem, głównie ze względu na duże obciążenia pojazdu i proces ciągłego mieszania betonu w bębnie maszyny. Uwzględniając jedno doładowanie podczas standardowej przerwy, pojazd może być używany przez cały dzień.

Źródłem energii elektrycznej betonomieszarki na podwoziu Volvo FMX są 4 akumulatory o pojemności 360 kWh. do 2 h. Układ napędowy tworzą 2 silniki elektryczne o mocy ciągłej 330 kW (450 KM) współpracujące ze zautomatyzowaną skrzynią biegów I-Shift. Rozstaw osi pojazdu to 4100 mm, a pojemność betonomieszarki wynosi 9m³.

Fot. Volvo Trucks

Jesteśmy bardzo zadowoleni z podjęcia tego ważnego kroku w partnerstwie z CEMEX. Wspólnie będziemy pracować nad wdrożeniem bezemisyjnego transportu w branży budowlanej. Nasze elektryczne pojazdy charakteryzują się zerową emisją, a ich cicha praca zapewnia lepsze środowisko również dla osób pracujących na budowach, a także dla pobliskich mieszkańców” — powiedział Roger Alm, prezes Volvo Trucks.

Roger Alm, prezes Volvo Trucks (fot. Volvo Trucks)

CEMEX i Volvo Group są członkami-założycielami koalicji First Movers, będącej efektem współpracy Światowego Forum Ekonomicznego ze Specjalnym Wysłannikiem Prezydenta USA – Johnem Kerry. Dotyczy ona firm podejmującyc zobowiązania zakupowe, które tworzą popyt na rynku technologii niskoemisyjnych. Volvo Trucks i CEMEX są zdeterminowane, aby osiągnąć swoje ambitne cele w zakresie zrównoważonego rozwoju i przyczynić się do dekarbonizacji światowej gospodarki.

Gama samochodów ciężarowych z napędem elektrycznym Volvo Trucks obejmuje pojazdy o masie całkowitej od 16 do 44 t i przeznaczonych zarówno do miejskiej dystrybucji i wywozu śmieci, jaki i miejskiego transportu budowlanego i transportu regionalnego.

Firma postawiła sobie za cel, by do 2030 r. połowę całkowitej sprzedaży nowych samochodów ciężarowych stanowiły pojazdy elektryczne. Volvo Trucks dąży do osiągnięcia zerowej emisji netto emisji gazów cieplarnianych w łańcuchu wartości najpóźniej do 2040 r