W piątek, 6 listopada b.r. na terenie lubelskiego oddziału Scania Polska przekazano ekskluzywnie wyposażony ciągnik siodłowy 520S firmie Luk-Trans. Pojazd zasili firmową flotę, w której jeżdżą wyłącznie samochody marki Scania z silnikami V8.
Łukasz Krupa, właściciel firmy Luk-Trans postawił wyłącznie na ciągniki marki Scania z silnikami V8, przede wszystkim ze względu na ich wysoką trwałość i ekonomikę eksploatacji. „Scanie z silnikami V8 mają długą żywotność i odpowiadają naszym potrzebom. Ponieważ na co dzień wozimy zarówno lekkie jak i ciężkie ładunki, to jest to rozwiązanie najbardziej ekonomiczne i dynamiczne. Gdy przewozimy lekkie ładunki nie wykorzystujemy oczywiście pełnej mocy, ale przy przewozie ciężkich ładunków czy w górzystych trasach, można w pełni wykorzystać moc silnika” – komentuje Łukasz Krupa. W firmie Luk-Trans ciągniki Scania pracują w zestawach z niskopodwoziowymi, 3-osiowymi naczepami Meusburger z plandeką – są to tzw. naczepy jumbo o wysokości wnętrza 3,20–3,33 m.
Odebrana właśnie Scania 520S A4x2EB to przeznaczony do transportu długodystansowego ciągnik siodłowy z kabiną typu CS20H z płaską podłogą, dzięki czemu wysokość wnętrza to 2070 mm. Pojazd ma ramę o obniżonej wysokości, pełne zawieszenie pneumatyczne, rozstaw osi wynosi 3750 mm. Jednostka napędowa to widlasty silnik V8 DC16 o mocy 520 KM i maksymalnym momencie obrotowym 2700 Nm.
Scania 520S zapewnia klientom oczekującym wysokiej prędkości przejazdowej oszczędności paliwa na poziomie 7-10%. W rezultacie wpisuje się w trend wykorzystywania dłuższych, cięższych pojazdów o obniżonym wskaźniku emisji CO2 na tonę. W dodatku silnik V8, jak i wszystkie inne silniki Scania Euro VID, niezależnie od typu, do którego należą, mogą pracować na 100-procentowym HVO (uwodorniony olej roślinny) lub dowolnej mieszance HVO i oleju napędowego. Silnik współpracuje ze zautomatyzowaną skrzynią biegów Scania Opticruise. Samochód wyposażono w dwa zbiorniki paliwa o łącznej objętości 1200 dm3.
Zastosowano obręcze aluminiowe Alcoa DuraBright z ozdobnymi nakładkami Vabis na piasty i nakrętki kół. Dodatkowe wyposażenie stanowi m.in. pakiet Lightning czyli pełne oświetlenie LED, pakiet Driver+, Infotainment oraz pakiet ogrzewania i klimatyzacji. Zastosowano również lakierowane w kolorze nadwozia spoilery boczne.
Wyposażenie kabiny zostało wykonane w stylizacji wnętrza V8 – czarna skóra z czerwonymi przeszyciami, są również czerwone wykończenia elementów deski rozdzielczej, ozdobne znaki V8, jest również podświetlana listwa V8 na tylnej ścianie.
„Wszystkie nasze ciągniki wyglądają tak wyjątkowo. Postawiliśmy na kolor czerwony z prostych względów: takiego koloru oczekuje nasz najważniejszy klient – wymaga, aby obsługująca go flota była w kolorze czerwonym. Z kolei pozostałe detale, sprawiające, że pojazd wygląda wyjątkowo, to już jest mój pomysł” – tak o nowej Scanii 520S mówi pan Łukasz. Samochód ma również bardzo bogato wyposażoną kabinę. „Sam jeżdżę jako kierowca i uważam, że to, co ja bym chciał mieć w samochodzie, powinni również mieć moi kierowcy. Wiem jakie znaczenie dla kierowcy ma wygoda i wyposażenie potrzebne w trasie – to samo dostają moi kierowcy” – dodaje właściciel Luk-Trans.
Nowa Scania 520S – podobnie jak pozostałe ciężarówki we flocie – jest objęta 5-letnim pakietem serwisowo-naprawczym Biznes Plus, co pozwala kontrolować koszty. „Jest to najbardziej wygodne rozwiązanie, mamy stałe, przewidywalne koszty, a w kontrakcie jest zawarte wszystko i naszych samochodów nie musimy sami naprawiać” – komentuje Łukasz Krupa.
Jeżdżące we flocie Luk-Trans ciągniki Scania z silnikami V8 sprawdzają się doskonale na wymagających i długich trasach. Przewoźnik obsługuje głownie rynek skandynawski oraz klientów w Europie Zachodniej. Od pewnego czasu zestawy Luk-Trans zapuszczają się również na Węgry. Firma przewozi przede wszystkim różnego rodzaju maszyny przeznaczone dla różnych gałęzi przemysłu: maszynowego, budowlanego, leśnego. Nie są to ładunki całopojazdowe, ale niepodzielne o różnych wymiarach i ciężarze. Ponieważ w większości przypadków są to transporty nienormatywne, w odwiedzanych krajach firma wykorzystuje stałe zezwolenia. Średnio zestawy Luk-Trans przejeżdżają powyżej 100 tys. km rocznie. „Jest to uwarunkowane pakietem mobilności, gdyby go nie było, jeździlibyśmy więcej. Gdyby nie obowiązkowe zjazdy, roczne przebiegi sięgałyby do 150 tys. km” – komentuje właściciel.