Ekskluzywnie wyposażona Scania 520S we flocie Luk-Trans

Fot. D. Piernikarski

W piątek, 6 listopada b.r. na terenie lubelskiego oddziału Scania Polska przekazano ekskluzywnie wyposażony ciągnik siodłowy 520S firmie Luk-Trans. Pojazd zasili firmową flotę, w której jeżdżą wyłącznie samochody marki Scania z silnikami V8.

Łukasz Krupa – właściciel firmy Luk-Trans odbiera kluczyki do pięknego ciągnika Scania 520S od Pawła Stefaniszyna, kierownika sprzedaży samochodów w Lubelskim Oddziale Scania Polska (fot. D. Piernikarski)

Łukasz Krupa, właściciel firmy Luk-Trans postawił wyłącznie na ciągniki marki Scania z silnikami V8, przede wszystkim ze względu na ich wysoką trwałość i ekonomikę eksploatacji. „Scanie z silnikami V8 mają długą żywotność i odpowiadają naszym potrzebom. Ponieważ na co dzień wozimy zarówno lekkie jak i ciężkie ładunki, to jest to rozwiązanie najbardziej ekonomiczne i dynamiczne. Gdy przewozimy lekkie ładunki nie wykorzystujemy oczywiście pełnej mocy, ale przy przewozie ciężkich ładunków czy w górzystych trasach, można w pełni wykorzystać moc silnika” – komentuje Łukasz Krupa. W firmie Luk-Trans ciągniki Scania pracują w zestawach z niskopodwoziowymi, 3-osiowymi naczepami Meusburger z plandeką – są to tzw. naczepy jumbo o wysokości wnętrza 3,20–3,33 m.

Odebrana właśnie Scania 520S A4x2EB to przeznaczony do transportu długodystansowego ciągnik siodłowy z kabiną typu CS20H z płaską podłogą, dzięki czemu wysokość wnętrza to 2070 mm. Pojazd ma ramę o obniżonej wysokości, pełne zawieszenie pneumatyczne, rozstaw osi wynosi 3750 mm. Jednostka napędowa to widlasty silnik V8 DC16 o mocy 520 KM i maksymalnym momencie obrotowym 2700 Nm.

Fot. D. Piernikarski
Fot. D. Piernikarski

Scania 520S zapewnia klientom oczekującym wysokiej prędkości przejazdowej oszczędności paliwa na poziomie 7-10%. W rezultacie wpisuje się w trend wykorzystywania dłuższych, cięższych pojazdów o obniżonym wskaźniku emisji CO2 na tonę. W dodatku silnik V8, jak i wszystkie inne silniki Scania Euro VID, niezależnie od typu, do którego należą, mogą pracować na 100-procentowym HVO (uwodorniony olej roślinny) lub dowolnej mieszance HVO i oleju napędowego. Silnik współpracuje ze zautomatyzowaną skrzynią biegów Scania Opticruise. Samochód wyposażono w dwa zbiorniki paliwa o łącznej objętości 1200 dm3.

Fot. D. Piernikarski

Zastosowano obręcze aluminiowe Alcoa DuraBright z ozdobnymi nakładkami Vabis na piasty i nakrętki kół. Dodatkowe wyposażenie stanowi m.in. pakiet Lightning czyli pełne oświetlenie LED, pakiet Driver+, Infotainment oraz pakiet ogrzewania i klimatyzacji. Zastosowano również lakierowane w kolorze nadwozia spoilery boczne.

Fot. D. Piernikarski
Fot. D. Piernikarski

Wyposażenie kabiny zostało wykonane w stylizacji wnętrza V8 – czarna skóra z czerwonymi przeszyciami, są również czerwone wykończenia elementów deski rozdzielczej, ozdobne znaki V8, jest również podświetlana listwa V8 na tylnej ścianie.

Fot. D. Piernikarski

Wszystkie nasze ciągniki wyglądają tak wyjątkowo. Postawiliśmy na kolor czerwony z prostych względów: takiego koloru oczekuje nasz najważniejszy klient – wymaga, aby obsługująca go flota była w kolorze czerwonym. Z kolei pozostałe detale, sprawiające, że pojazd wygląda wyjątkowo, to już jest mój pomysł” – tak o nowej Scanii 520S mówi pan Łukasz. Samochód ma również bardzo bogato wyposażoną kabinę. „Sam jeżdżę jako kierowca i uważam, że to, co ja bym chciał mieć w samochodzie, powinni również mieć moi kierowcy. Wiem jakie znaczenie dla kierowcy ma wygoda i wyposażenie potrzebne w trasie – to samo dostają moi kierowcy” – dodaje właściciel Luk-Trans.

Fot. D. Piernikarski
Fot. D. Piernikarski

Nowa Scania 520S – podobnie jak pozostałe ciężarówki we flocie – jest objęta 5-letnim pakietem serwisowo-naprawczym Biznes Plus, co pozwala kontrolować koszty. „Jest to najbardziej wygodne rozwiązanie, mamy stałe, przewidywalne koszty, a w kontrakcie jest zawarte wszystko i naszych samochodów nie musimy sami naprawiać” – komentuje Łukasz Krupa.

Fot. D. Piernikarski

Jeżdżące we flocie Luk-Trans ciągniki Scania z silnikami V8 sprawdzają się doskonale na wymagających i długich trasach. Przewoźnik obsługuje głownie rynek skandynawski oraz klientów w Europie Zachodniej. Od pewnego czasu zestawy Luk-Trans zapuszczają się również na Węgry. Firma przewozi przede wszystkim różnego rodzaju maszyny przeznaczone dla różnych gałęzi przemysłu: maszynowego, budowlanego, leśnego. Nie są to ładunki całopojazdowe, ale niepodzielne o różnych wymiarach i ciężarze. Ponieważ w większości przypadków są to transporty nienormatywne, w odwiedzanych krajach firma wykorzystuje stałe zezwolenia. Średnio zestawy Luk-Trans przejeżdżają powyżej 100 tys. km rocznie. „Jest to uwarunkowane pakietem mobilności, gdyby go nie było, jeździlibyśmy więcej. Gdyby nie obowiązkowe zjazdy, roczne przebiegi sięgałyby do 150 tys. km” – komentuje właściciel.