Już po raz piąty grono branżowych dziennikarzy przyznało Actrosowi tytuł International Truck of the Year (Międzynarodowej Ciężarówki Roku). Ta historia sukcesu rozpoczęła się wraz z pierwszym Actrosem w 1997 roku, a w następnych latach plebiscyt wygrywały kolejne generacje pojazdu.
Zgodnie z regulaminem jury tytuł ten przyznawany jest corocznie ciężarówce, która wniosła największy wkład w innowacje dla transportu drogowego pod względem ekonomiczności, emisji zanieczyszczeń, bezpieczeństwa, właściwości jezdnych i komfortu. Nowy Mercedes-Benz Actros został wyposażony w takie innowacje, jak kokpit multimedialny, MirrorCam zamiast lusterek zewnętrznych, funkcję półautomatycznej jazdy z systemem Active Drive Assist czy unowocześnione systemy bezpieczeństwa, np. Active Brake Assist piątej generacji i ulepszony asystent martwego pola.
Dziennikarze zasiadający w jury IToY chwalili ponadto funkcjonalne rozszerzenie przewidującego tempomatu Predictive Powertrain Control (PPC) do dalekobieżnej jazdy po drogach obfitujących w zakręty oraz w pełni cyfrowy kokpit multimedialny, który w nowym Actrosie zastąpił konwencjonalną zintegrowaną tablicę wskaźników.
Jesteśmy bardzo szczęśliwi i dumni, że jury Truck of the Year uhonorowało nasze wysiłki ostatnich lat i miesięcy tą nagrodą. Dziękuję w imieniu firmy i całego zespołu. Będzie to dla nas zachętą, aby nadal dawać z siebie wszystko i spełniać najwyższe standardy w rozwoju naszych samochodów ciężarowych, zwłaszcza w odniesieniu do przyszłościowych kwestii, takich jak mobilność elektryczna, zautomatyzowana jazda i cyfryzacja branży – powiedział prof. dr Uwe Baake, szef działu rozwoju Mercedes-Benz Trucks, odbierając nagrodę w czasie targów Solutrans w Lyonie.