Volvo Trucks wspiera kobiety w walce o zdrowie

Fot. Volvo Trucks

Oprócz dostarczania pojazdów ciężarowych firma Volvo Trucks coraz częściej wpiera też inne ważne akcje społeczne. W tym roku, Volvo Trucks w Polsce wspiera ogólnopolską kampanię społeczną „Piękna, bo zdrowa”, w ramach której Polki są zapraszane na bezpłatne badania cytologiczne.

Statystyki pokazują, że zapadalność na raka szyjki macicy jest u Polsce bardzo wysoka. I choć obecnie pacjentki mają dostęp do najlepszych metod leczenia, medycy posiadają umiejętności operacyjne na światowym poziomie i dostępne są najnowocześniejsze sposoby leczenia radio- i chemioterapii, Polska jest na ostatnim miejscu w Europie, jeśli chodzi o pięcioletni okres przeżycia od momentu wykrycia choroby. Powodem tak dramatycznych statystyk jest przede wszystkim niechęć do wykonywania badań profilaktycznych.

Właśnie dlatego postanowiliśmy włączyć się do dialogu na temat bezpieczeństwa kobiet, filarów naszych firm, domów, rodzin, społeczeństwa. W ramach ogólnopolskiej akcji „Piękna, bo zdrowa” chcemy pomóc przebadać się tysiącom Polek i zmotywować je do regularnej profilaktyki ginekologicznej. Razem z inicjatorem akcji, organizacją „Kwiat kobiecości”, zapraszamy Polki na bezpłatną cytologię. Chcemy głośno powiedzieć: Kobiety, jesteście nam potrzebne, a cytologii nie musicie się bać – jest ona szybka, prosta i całkowicie bezbolesna. A wykonywana regularnie daje praktycznie stuprocentową gwarancję, że nawet jeśli zachorujemy, to szybko wrócimy do zdrowia – mówi Małgorzata Kulis, dyrektor zarządzająca Volvo Group Trucks Poland.

Pierwsze efekty tej ważnej akcji już są. W specjalnym cytobusie, który na początku maja stanął na Placu Defilad w Warszawie (przy Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie) przebadanych zostało tysiąc kobiet. A to nie koniec. Do kobiecych magazynów dołączonych zostało aż 5 000 zaproszeń na bezpłatne badanie cytologiczne oraz vouchery z 20% zniżką na konsultacje ginekologiczne.

Akcja społeczna „Piękna, bo zdrowa” została zorganizowana po raz dziesiąty. W tegoroczną – jubileuszową – edycję zaangażowali się również celebryci: Dawid Kwiatkowski, Maciej Orłoś, Cezary Pazura, Łukasz Konopa, Andrzej Piaseczny. Kampania jest organizowana przez stowarzyszenie „Kwiat kobiecości”, którego misją jest niesienie pomocy kobietom zmagającym się z chorobami dróg rodnych, w tym rakiem szyjki macicy i rakiem jajnika oraz tym, które mogą być tymi chorobami zagrożone.