16 lat kampanii „Dobry Beton”

fot. SPBP

Stowarzyszenie Producentów Betonu Towarowego w Polsce, założone w 1999 r., jest organizacją zrzeszającą producentów betonu towarowego oraz firmy z zaplecza technicznego i technologicznego tej branży. Od szesnastu lat stowarzyszenie jest organizatorem Kampanii Znaku Jakości „Dobry Beton”.

Celem kampanii Znaku Jakości „Dobry Beton” jest promowanie wszystkich producentów, którym zależy na podnoszeniu standardów produkcji, dbaniu o środowisko naturalne, a przez te działania również o zadowolenie klienta. Dzięki tej akcji udało się uporządkować funkcjonowanie zakładów produkujących beton towarowy oraz wyróżnić przedsiębiorstwa godne naśladowania, nowocześnie zarządzane, zatrudniające wykwalifikowanych pracowników, a także troszczące się o środowisko zarówno w obrębie produkcji, jak i transportu mieszanki betonowej na placu budowy. Przedsiębiorstwa te są w większości wyposażone zgodnie ze standardami Unii Europejskiej. Zarząd SPBT stawia nie na ilość, ale na jakość zakładów legitymujących się Znakiem Jakości „Dobry Beton” . Dlatego też wymagania regulaminowe wyróżnienia wymuszają na firmach startujących w kampanii konieczność spełnienia wysokich standardów produkcji pod względem technologii, wyposażenia wytwórni oraz dbałości o środowisko naturalne.

W tym roku do konkursu przystąpiło 20 wytwórni betonu towarowego z całej Polski – wszystkie ubiegają się o to prestiżowe wyróżnienie po raz pierwszy. Jeżeli pomyślnie przebrną przez procedurę kwalifikacyjną, to Znak Jakości „Dobry Beton” przyznany im zostanie na 2 lata. Wszystkie wytwórnie mające certyfikat zgodnie potwierdzają, że dzięki wyróżnieniu „Dobry Beton” stały się bardziej wiarygodne w oczach przedsiębiorstw budowlanych kupujących od nich beton towarowy.

Gala finałowa

21 marca br. w sali kongresowej Centrum Polskiego Komitetu Olimpijskiego w Warszawie odbędzie się uroczysta gala finałowa kampanii Znaku Jakości „Dobry Beton”. W obecności osób z zarządu firm członkowskich, zaproszonych producentów niezrzeszonych w SPBT, delegacji stowarzyszeń pokrewnych, reprezentacji urzędów centralnych, ośrodków akademickich i naukowo-badawczych, dziennikarzy oraz innych wybitnych gości laureatom zostaną wręczone  certyfikaty oraz pieczęcie jakości. Podobnie jak w ubiegłym roku uroczyste wręczenie certyfikatów „Dobry Beton” poprzedzi konferencja, na której specjaliści z branży podsumują rozwój rynku betonu towarowego w Polsce w roku 2018 i przedstawią jego aktualną sytuację. Tradycyjnie też gala kampanii Znaku Jakości „Dobry Beton” będzie miejscem prezentacji przedstawicieli producentów pomp do betonu i betonomieszarek, montowanych na podwoziach samochodów ciężarowych. Przed Centrum PKOl zaprezentowana zostanie miniekspozycja sprzętu mobilnego.

fot. SPBT