Paweł Paluch, dyrektor marketingu Scania Polska S.A., kilka minut po premierze opowiada naszym Czytelnikom o znaczeniu, jaki nowy model Scania będzie mieć dla branży transportowej
Wprowadzenie na rynek pojazdu Scania nowej generacji to największa i najbardziej imponująca inwestycja w 125-letniej historii Scania. Prace nad przygotowaniem nowego modelu były prowadzone przez naszych najlepszych specjalistów przez wiele lat, a ich wartość to ponad 2 miliardy euro. Wraz z udostępnieniem nowego modelu i z dedykowanymi usługami Scania, wyznaczamy nowe standardy w branży transportowej, oferując rozwiązania dopasowane do indywidualnych potrzeb przedsiębiorcy.
Pierwsze pojazdy Scania nowej generacji będą pojawiać się w Polsce od końca sierpnia. Do końca października będziemy dysponować około 40 samochodami. Pojazdy trafią do naszych dealerów i będą wykorzystywane jako samochody demonstracyjne. Będzie to dość pokaźna flota z różnorodnymi konfiguracjami kabin i silników. Udostępnimy pełne spektrum najbardziej popularnych rozwiązań.
Co istotne, niezwykle popularny i ceniony przez naszych klientów obecny model Scania będzie dostępny w sprzedaży do końca 2017 r. Nowy model będzie wchodził do naszej oferty stopniowo i etapami będzie wypełniać naszą produkcję, aby do końca roku 2017 całkowicie zastąpić dotychczas produkowane i sprzedawane modele.
Dzisiejsza premiera rozwiązań Scania otwiera nowy rozdział w historii motoryzacji. Nie po raz pierwszy rozwijamy pionierskie produkty i usługi, które zmieniają oblicze transportu. Już dziś ponad 210 tys. pojazdów Scania przemieszczających się po europejskich drogach jest połączonych w ramach sieci przesyłania informacji. Rozwijamy również technologię pojazdów autonomicznych. A zatem, Scania nowej generacji może być jednym z ostatnich tradycyjnych samochodów ciężarowych, nie powinno więc dziwić tak duże zaangażowanie i pieczołowitość z jaką pracowano nad tym modelem.
Na paryską premierę zaprosiliśmy kilkudziesięciu klientów, którzy bardzo pochlebnie wypowiadali się o pojeździe nowej generacji, ich opinia ma dla nas kluczowe znaczenie. Warto podkreślić, że klienci Scania wraz z premierą nowego pojazdu otrzymują dostęp do dynamicznych kontraktów serwisowych, które będą także proponowane wraz z samochodami dotychczasowej serii R. Kontrakty te są dostosowywane do rzeczywistych potrzeb użytkownika i faktycznych warunków eksploatacji. Obsługa serwisowa jest w nich dopasowywana pod konkretne zastosowania. W Scania Polska przygotowywaliśmy się do wprowadzenia nowego modelu od wielu miesięcy, cala organizacja jest w pełni gotowa na jego przyjęcie.
Autor: Dariusz Piernikarski