Zobaczyć, to uwierzyć: Scania nowej generacji

Paweł Paluch, dyrektor marketingu Scania Polska S.A. (fot. Scania)
Paweł Paluch, dyrektor marketingu Scania Polska S.A. (fot. Scania)

Paweł Paluch, dyrektor marketingu Scania Polska S.A., kilka minut po premierze opowiada naszym Czytelnikom o znaczeniu, jaki nowy model Scania będzie mieć dla branży transportowej

Wprowadzenie na rynek pojazdu Scania nowej generacji to największa i najbardziej imponująca inwestycja w 125-letniej historii Scania. Prace nad przygotowaniem nowego modelu były prowadzone przez naszych najlepszych specjalistów przez wiele lat, a ich wartość to ponad 2 miliardy euro. Wraz z udostępnieniem nowego modelu i z dedykowanymi usługami Scania, wyznaczamy nowe standardy w branży transportowej, oferując rozwiązania dopasowane do indywidualnych potrzeb przedsiębiorcy.
Pierwsze pojazdy Scania nowej generacji będą pojawiać się w Polsce od końca sierpnia. Do końca października będziemy dysponować około 40 samochodami. Pojazdy trafią do naszych dealerów i będą wykorzystywane jako samochody demonstracyjne. Będzie to dość pokaźna flota z różnorodnymi konfiguracjami kabin i silników. Udostępnimy pełne spektrum najbardziej popularnych rozwiązań.
Co istotne, niezwykle popularny i ceniony przez naszych klientów obecny model Scania będzie dostępny w sprzedaży do końca 2017 r. Nowy model będzie wchodził do naszej oferty stopniowo i etapami będzie wypełniać naszą produkcję, aby do końca roku 2017 całkowicie zastąpić dotychczas produkowane i sprzedawane modele.
Dzisiejsza premiera rozwiązań Scania otwiera nowy rozdział w historii motoryzacji. Nie po raz pierwszy rozwijamy pionierskie produkty i usługi, które zmieniają oblicze transportu. Już dziś ponad 210 tys. pojazdów Scania przemieszczających się po europejskich drogach jest połączonych w ramach sieci przesyłania informacji. Rozwijamy również technologię pojazdów autonomicznych. A zatem, Scania nowej generacji może być jednym z ostatnich tradycyjnych samochodów ciężarowych, nie powinno więc dziwić tak duże zaangażowanie i pieczołowitość z jaką pracowano nad tym modelem.
Na paryską premierę zaprosiliśmy kilkudziesięciu klientów, którzy bardzo pochlebnie wypowiadali się o pojeździe nowej generacji, ich opinia ma dla nas kluczowe znaczenie. Warto podkreślić, że klienci Scania wraz z premierą nowego pojazdu otrzymują dostęp do dynamicznych kontraktów serwisowych, które będą także proponowane wraz z samochodami dotychczasowej serii R. Kontrakty te są dostosowywane do rzeczywistych potrzeb użytkownika i faktycznych warunków eksploatacji. Obsługa serwisowa jest w nich dopasowywana pod konkretne zastosowania. W Scania Polska przygotowywaliśmy się do wprowadzenia nowego modelu od wielu miesięcy, cala organizacja jest w pełni gotowa na jego przyjęcie.

Autor: Dariusz Piernikarski

Zarówno kabina nowej Scanii, jak i jej szkielet przeszły w czasie prac rozwojowych wiele różnorodnych, intensywnych testów. Przednia oś została przesunięta o 50 mm do przodu, dzięki czemu zwis przedni jest krótszy, a pojazd nie pochyla się głęboko przy gwałtownym hamowaniu, co wpływa również na obniżenie środka ciężkości. Podstawowe wyposażenie pojazdów obejmuje hamulce tarczowe przy przedniej osi z siłownikami 30" – w praktyce droga hamowania nowych ciężarówek Scania jest krótsza o 5% (fot. Scania)
Zarówno kabina nowej Scanii, jak i jej szkielet przeszły w czasie prac rozwojowych wiele różnorodnych, intensywnych testów. Przednia oś została przesunięta o 50 mm do przodu, dzięki czemu zwis przedni jest krótszy, a pojazd nie pochyla się głęboko przy gwałtownym hamowaniu, co wpływa również na obniżenie środka ciężkości. Podstawowe wyposażenie pojazdów obejmuje hamulce tarczowe przy przedniej osi z siłownikami 30″ – w praktyce droga hamowania nowych ciężarówek Scania jest krótsza o 5% (fot. Scania)