Zobaczyć, to uwierzyć: Scania nowej generacji

Wizja zrównoważonego transportu
Razem możemy poprowadzić przejście do nowej ery zrównoważonego transportu. Dziś to tylko początek – tak Henrik Henriksson, prezes i dyrektor generalny Scania CV AB, w swoim przemówieniu zapewniał wszystkich zebranych na premierze oraz oglądających transmisję na żywo. – Ta ciężarówka to kluczowy krok w kierunku naszej wizji przyszłości. To nasze arcydzieło i symbol tego, co Scania może dziś uczynić najlepszego. To dowód poświęcenia na rzecz budowania lepszych biznesów dla naszych klientów i lepszego i bardziej zrównoważonego świata dla nas wszystkich – dodał.

W nowej gamie samochodów ciężarowych Scania wszystkie silniki Euro VI zostały wyposażone w ulepszone układy sterowania silnikiem oraz gruntownie zmodernizowany osprzęt. Bardziej wydajny układ chłodzenia oraz nowe kabiny pozwalają ograniczyć zużycie paliwa przeciętnie o 3%. Do oferty Scania wprowadzono też nową wersję 13-litrowego silnika o mocy 500 KM. Udoskonalono zmianę biegów, dzięki czemu skrzynia Scania Opticruise pozwala na szybszą zmianę przełożeń, zapewniając niemal stały moment obrotowy (fot. Scania)
W nowej gamie samochodów ciężarowych Scania wszystkie silniki Euro VI zostały wyposażone w ulepszone układy sterowania silnikiem oraz gruntownie zmodernizowany osprzęt.
Bardziej wydajny układ chłodzenia oraz nowe kabiny pozwalają ograniczyć zużycie paliwa przeciętnie o 3%. Do oferty Scania wprowadzono też nową wersję 13-litrowego silnika o mocy 500 KM. Udoskonalono zmianę biegów, dzięki czemu skrzynia Scania Opticruise pozwala na szybszą zmianę przełożeń, zapewniając niemal stały moment obrotowy (fot. Scania)

Po uroczystej premierze uczestnicy mieli możliwość szczegółowego zapoznania się z nowymi samochodami, jako że dwóm Scaniom na głównej scenie towarzyszyła obszerna ekspozycja: kilka dodatkowych pojazdów w różnych wersjach, przekroje kabin, silniki, inne detale wyposażenia, prezentacje multimedialne, także w systemie rzeczywistości rozszerzonej (AR – augmented reality). Część tej obszernej wystawy znajdzie się zapewne na ekspozycji Scanii na targach IAA w Hanowerze.
Komentarzom nie było końca – większość z nas zadawała sobie również pytanie: jak to jeździ? I o tym Szwedzi pomyśleli również – na testy prasowe na przyfabrycznym torze i w okolicach Södertälje polska grupa dziennikarzy została zaproszona zaledwie tydzień po paryskiej premierze. Moja relacja oczywiście w następnym numerze „Samochodów Specjalnych”.

Do pojazdów z kabiną S można zamówić dwa łóżka o szerokości 80 cm z najwygodniejszymi materacami. Dolne łóżko można dodatkowo poszerzyć do 100 cm. Obaj kierowcy mogą spać w równie komfortowych warunkach. Kabiny S zostały też wyposażone w dodatkową izolację oraz starannie zaprojektowane, komfortowe rozwiązania zapewniające najlepsze warunki do snu. Poruszanie się wewnątrz kabiny S ułatwia płaska podłoga (fot. Scania)
Do pojazdów z kabiną S można zamówić dwa łóżka o szerokości 80 cm z najwygodniejszymi materacami. Dolne łóżko można dodatkowo poszerzyć do 100 cm. Obaj kierowcy mogą spać w równie komfortowych warunkach. Kabiny S zostały też wyposażone w dodatkową izolację oraz starannie zaprojektowane, komfortowe rozwiązania zapewniające najlepsze warunki do snu.
Poruszanie się wewnątrz kabiny S ułatwia płaska podłoga (fot. Scania)