Scania Test Tour 2016

Samochody testowe były wyposażone w trzy typy silników: DC09, DC13 oraz DC16, dostępne w zakresach mocy od 360 do 520 KM (265–382 kW), cztery typy skrzyń biegów: GRSO905, GR905, GRS905R oraz GRS905, sterowane manualne lub systemem zautomatyzowanym Scania Opticruise z trybem pracy Offroad. Dostępne były wszystkie oferowane przez szwedzkiego producenta kabiny z różnymi długościami i wysokościami dachu: najniżej zawieszona typu P, typu G, czyli kabina zamontowana na średniej wysokości, oraz znajdująca się najwyżej nad ramą kabina typu R, w której tunel silnika jest najniższy. Jeden z pojazdów, wywrotka 8×6, przeznaczony do bardziej wymagających warunków terenowych, wyposażono w nowy system monitorowania poziomu pojazdu, dostarczony przez firmę KH-kipper.

Klienci w centrum uwagi
Każdy z zaproszonych klientów mógł przejechać się pojazdem z interesującą go zabudową i jednocześnie przekonać się, który silnik, skrzynia biegów i kabina najbardziej mogłyby mu odpowiadać. Dzięki zebraniu w jednym miejscu samochodów o tak wielu różnych kompletacjach klient w stosunkowo krótkim czasie miał możliwość obejrzenia, przetestowania w trakcie jazdy i porównania różnych wersji, co nie zawsze jest możliwe na placu u dealera.
Zaproszeni goście mieli także okazję skorzystać ze specjalistycznej wiedzy i umiejętności kierowców testowych Scanii, którzy cierpliwie wyjaśniali działanie różnych układów, wspomagających systemów i mechanizmów, w jakie wyposażone były pojazdy oraz pomagali poznać ich skuteczność w działaniu, co u sprzedawcy w warunkach stacjonarnych raczej jest niemożliwe.
Tegoroczna edycja cieszyła się dużym zainteresowaniem odwiedzających, w sumie wzięło w niej udział ponad 1000 gości, każdy z testowanych samochodów Scania przejechał ponad 1500 km. Impreza była zorganizowana profesjonalnie, a jej formuła sprzyjała osiągnięciu celów, jakie postawiło sobie kierownictwo Scanii Polska.

Autor: Arkadiusz Gawron

Branża energetyczna potrzebuje bardzo specyficznych rozwiązań o dużych możliwościach terenowych, adekwatnie do stawianych przed nią zadań (fot. Scania Polska)
Branża energetyczna potrzebuje bardzo specyficznych rozwiązań o dużych możliwościach terenowych, adekwatnie do stawianych przed nią zadań (fot. Scania Polska)