Volvo Trucks wprowadza na rynek kolejne rozwiązania opracowane z myślą o dalszym zwiększeniu skuteczności i wydajności samochodów ciężarowych oraz kierowców pracujących w trudnych warunkach towarzyszących transportowi budowlanemu.
Aktywny układ kierowniczy w samochodach ciężarowych z podwójną osią przednią, podwójna oś przednia o nośności podniesionej z 18 do 20 t, pięcioosiowe samochody ciężarowe 10×4 i 10×6 w wersji fabrycznej, tylne zawieszenie pneumatyczne w połączeniu z przednią osią napędową w modelu FMX, automatyczny system kontroli trakcji, I-Shift z biegami pełzającymi, podnoszona druga oś napędowa w układzie osi tandem, układ EBS dla hamulców bębnowych, wzmocniony zderzak dla Volvo FH oraz kabina z obniżonym dachem dla modeli Volvo FH i Volvo FH16 – ta wyliczanka to w największym możliwym skrócie nowości, jakie Volvo Trucks wprowadziło w ciągu ostatniego roku w swoich samochodach budowlanych i ciągnikach wykorzystywanych do najtrudniejszych, najcięższych zadań transportowych.
Jak to wygląda w praktyce, mieliśmy możliwość sprawdzić podczas jazd testowych zorganizowanych w połowie maja na terenie Volvo Demo Center w Goeteborgu. Prezentacja obejmowała dwie grupy pojazdów. Pierwszą tworzyły samochody typowo budowlane – przede wszystkim wywrotki FMX w różnych wariantach (od 10×6 po 8×4), które musiały zmierzyć się z trudami specjalnie przygotowanej trasy terenowej. W drugiej znalazły się ciężkie zestawy drogowe (w tym FH16-750 8×4 i FH16-55 10×4), które można było sprawdzić na torze z nawierzchniami utwardzonymi. Celem organizatorów było pokazanie przede wszystkim korzyści płynących z zastosowania skrzyni I-Shift z biegami pełzającymi, automatycznej kontroli trakcji czy aktywnego układu kierowniczego.