Aby zabezpieczyć wnętrze przed dostępem osób nieuprawnionych, Schmitz Cargobull wprowadził w swoich chłodniach S.KO Cool specjalny system rygli blokujących drzwi tylne – rygle są uruchamiane za pośrednictwem kodu wprowadzanego z panelu z klawiaturą. Rozwiązanie to ma gwarantowaną niezawodność i jakość fabryczną, na wszelki wypadek jednak autoryzowane punkty serwisowe SCB potrafią przyjść z pomocą w przypadku awarii czy po prostu zagubienia/zapomnienia kodu przez użytkownika.
Za najważniejszy element decydujący o wyjątkowości chłodni S.KO Cool Executive uznać należy wysokiej mocy agregat chłodniczy opracowany i produkowany samodzielnie przez SCB. Agregat ten ma konstrukcję i wydajność chłodniczą zoptymalizowane pod kątem zastosowania w chłodniach S.KO (w wersji mono- lub wielotemperaturowej). Od wprowadzenia do sprzedaży w eksploatacji znajduje się już ponad 3000 jednostek. Najnowsze modernizacje agregatu obejmują zastosowanie rozprężnych elementów izolacyjnych obniżających hałas zewnętrzny oraz wprowadzenie panelu sterującego chronionego kodem pin.
Nadwozia dystrybucyjne
W ofercie producenta znajdują się również nadwozia kontenerowe (i chłodnicze) przeznaczone do montażu na wieloosiowych samochodach ciężarowych i przyczepach. Na targi IAA przygotowano również w tej grupie produktowej kilka interesujących nowości: system awaryjnego otwierania drzwi (od wewnątrz), światła cofania (LED) w górnej listwie portalu tylnego poprawiające widoczność oraz kamerę cofania ułatwiającą manewrowanie.
Obniżeniu zużycia energii ma służyć nowa trzyczęściowa kurtyna izolacyjna, można także zastosować kurtynę powietrzną przy górnej listwie portalu tylnego eliminującą napływ ciepłego powietrza do środka ładowni. Ułatwieniem za- i rozładunku ma być nowy system trójczęściowych drzwi odsuwanych, umieszczonych na ścianie bocznej nadwozia.
Nową propozycją dla firm zajmujących się transportem intermodalnym jest chłodnicze nadwozie wymienne W.KO Cool z agregatem Schmitz Cargobull, wykonywane w standardowych rozmiarach C745 oraz C782 z szerokimi możliwościami konfiguracji wnętrza. Nadwozie to uzyskało już dopuszczenie do przewozu kolejami niemieckimi.
Cargobull Telematics
Schmitz Cargobull był jednym z pierwszych producentów naczep, który mógł zaoferować swoim klientom fabryczny system telematyczny usprawniający zarządzanie i diagnostykę pojazdów. Zebrane przez lata doświadczenia pozwalają na lepsze dopasowanie systemu do wymagań rynkowych, a jednocześnie bardziej świadomi zalet płynących ze stosowania Cargobull Telematics klienci chętniej decydują się na zakup tej opcji wraz z nowym pojazdem. Około 40% wszystkich sprzedanych naczep furgonowych i chłodni (S.KO) wyposażanych jest w Cargobull Telematics, natomiast w przypadku naczep kurtynowych (S.CS) jest to ok. 20%. Jest to bardzo wysoki wskaźnik penetracji rynku. W podziale na grupy produktowe 60% wszystkich instalacji przypada na chłodnie i naczepy furgonowe, 40% to naczepy kurtynowe i skrzyniowe. Rynek rozwija się bardzo dynamicznie – w ostatnim roku obrachunkowym popyt na system wzrósł o 35%. Około 20% instalacji systemu Cargobull Telematics przypada na pojazdy innych marek. Obecnie system ten oferowany jest w 12 krajach europejskich, a producent stale rozszerza ofertę na pozostałe kraje. Jest też bliski podjęcia decyzji o standardowym wyposażaniu wszystkich swoich pojazdów w sprzętowe rozwiązania telematyczne.