Trailer Innovation 2023: Langendorf zdobywa pierwsze miejsce za miejską naczepę dwupokładową City FlexLiner Box

Naczepa City FlexLiner Box wygrała w konkursie Trailer Innovation 2023 w kategorii Koncepcja (fot. K.Biskupska)

Na targach IAA Transportation 2022 firma Langendorf pokazała nową wersję naczepy dwupokładowej City FlexLiner Box, dostosowaną do wąskich ulic i mocno uczęszczanego transportu miejskiego. Naczepa ta wygrała w konkursie Trailer Innovation 2023 w kategorii Koncepcja.

Dzięki dwuosiowej konstrukcji i osiom kierowanym nowy model City FlexLiner Box jest bardziej zwrotny, a dzięki specjalnemu systemowi podnoszenia nie wymaga dodatkowych ramp załadunkowych podczas za- i rozładunku.

Większa powierzchnia użytkowa umożliwia transport większej ilości ładunku piętrowym inloaderem, co pozwala nie tylko zaoszczędzić na kosztach paliwa, opłatach drogowych i personelu, ale także zmniejszyć zużycie CO² o 60%. W ten sposób dwie naczepy FlexLiner mogą zastąpić trzy tradycyjne i dodatkowo odciążyć ruch drogowy. Nie są wymagane żadne specjalne zezwolenia, ani dla krótkiej wersji o długości 11.000 mm, ani dla długiej wersji FlexLinera o długości całkowitej 16.500 mm.

Langendorf City FlexLiner Box (fot. K.Biskupska)
Langendorf City FlexLiner Box (fot. K.Biskupska)

To wkład firmy w bardziej ekologiczną i zrównoważoną dla środowiska przyszłość oraz przyjazny dla życia i zoptymalizowany pod kątem ruchu drogowego krajobraz miasta.

Dr Klaus Strautmann

Uważamy, że naszym obowiązkiem jest pomoc w kształtowaniu przyszłości, a dotyczy to takich kwestii jak wykorzystanie zasobów naturalnych i dostosowanie procesów logistycznych. FlexLiner toruje drogę do bardziej ekologicznej branży logistycznej i transportowej” – wyjaśnia dyrektor zarządzający Dr Klaus Strautmann.

Langendorf od 40 lat projektuje, produkuje i sprzedaje naczepy inloader. Typ FlexFiner uzupełnia paletę produktów Langendorf o naczepę dwupokładową z dwoma poziomami załadunku. Dzięki wyposażeniu naczepy w innowacyjne niezależne zawieszenie kół, wykorzystano przestrzeń między osiami i jednym pojazdem można przewieźć do 66% więcej ładunku. Long-Range FlexLiner, który Langendorf opracował przed kilkoma laty, został dzięki swoim 3 osiom doskonale zaprojektowany do logistyki typu hub-to-hub.

Langendorf od maja 2017 roku jest częścią Grupy Wielton. O nowym zakładzie produkcyjnym Langendorf Polska w Wieluniu pisaliśmy w tym linku.

Langendorf Flexliner (fot. Langendorf)
Langendorf Flexliner (fot. Langendorf)