Schmitz Cargobull: Naczepy. Doskonałość. Transport. Inteligencja

Taką standardową naczepę z możliwością wyboru spośród wielu opcji wyposażenia klient może odebrać już 18 godzin po złożeniu zamówienia (fot. Schmitz Cargobull)

To tytułowe hasło przewodnie towarzyszyć będzie ekspozycji firmy Schmitz Cargobull przygotowanej na targi IAA 2016. Największy europejski producent naczep nie spoczywa na laurach i także w tym roku ma do pokazania wiele nowości.

Schmitz Cargobull jest liderem na europejskim rynku naczep i przyczep nie tylko ze względu na liczbę wyprodukowanych jednostek (49 948 szt. w okresie obrachunkowym 2015/2016, wzrost o 14%), ale także pod względem innowacyjnym i kosztowym. Składa się na to systematyczna i intensywna kontrola kosztów produkcji, optymalne struktury budowy wartości i stałe dążenie do redukcji śladu węglowego. Opracowywane są własne rozwiązania techniczne i technologie produkcji, do dyspozycji klientów jest szeroka gama usług pozwalających na zwiększenie udziału wartości dodanej w całym rozwiązaniu transportowym. Te różnorodne działania doskonale wpisują się w ideę zrównoważonego rozwoju transportu i przyszłej mobilności.

Kurtynowe nowości
Dwa lata temu, także przed targami IAA, wprowadzono innowacyjną technologię walcowania na zimno podłużnic ramy stosowanej w naczepach kurtynowych S.CS w połączeniu ze skręcaniem. Równie ważne było zastosowanie modularnego systemu budowy naczep Genios.
Obecnie ramy z walcowanymi podłużnicami zaczęto również stosować w naczepach S.CS Mega wyposażonych w system zmiany wysokości wewnętrznej Genios. W naczepach mega podłużnica jest walcowana na całej długości, przy czym w części przedniej jej wysokość wynosi tylko 90 mm. Wśród ciekawych elementów wyposażenia naczep S.CS Mega z systemem Genios można wymienić nogi podporowe o regulowanej wysokości oraz specjalne rozpórki osłaniające pierwszą oś przed uszkodzeniami. Bardzo małe wysokości wsporników osi i zawieszenia pneumatycznego pozwoliły na uzyskanie nisko położonego pokładu ładunkowego (< 1000 mm).
Schmitz Cargobull, chcąc poszerzyć opłacalność wykorzystania megi w jej „drugim życiu”, przygotował pakiet pozwalający na konwersję naczepy S.CS Mega (wysokość wewnętrzna 3050 mm) na naczepę S.CS Uniwersal (2700 mm). Wysokość siodła z 950 mm ulega zmianie na klasyczne 1150 mm, opony o rozmiarze 435/50 R19,5 zostają zastąpione przez opony 385/65 R22,5, pozostawione zostają przy tym tarcze hamulcowe o rozmiarze odpowiadającym 19,5-calowym obręczom. Dopasowaniu podlega również zawieszenie pneumatyczne – wprowadzany jest tam specjalny element (odbojnik) pozwalający na bezpieczne zwiększenie skoku zawieszenia. Zmiana rozmiaru opon oznacza zmianę wysokości wnętrza – służy do tego system Varios – maksymalna wysokość w części przedniej to 3,05 m, minimalna 2,70 m przy skoku 7×50 mm (tył odpowiednio 3,05 m, 2,85 m oraz 4×50 mm). Naczepa S.CS Mega po przemianie może być łączona z ciągnikami o typowych wysokościach siodła.
Nowym elementem opcjonalnym wyposażenia naczep kurtynowych S.CS jest klejona podłoga. Dzięki precyzyjnemu prowadzeniu pojazdu na podwoziu systemu Moduos możliwe stało się zrezygnowanie z większości połączeń śrubowych służących do mocowania podłogi do ramy. Użycie kleju i trwałe połączenie paneli podłogowych z ramą na tak wielu powierzchniach w pewnym zakresie zwiększa też sztywność podwozia. Efektem jest większa trwałość, obniżenie kosztów eksploatacji (mniej napraw). Dodajmy, że naprawa podłogi wykonywana jest w serwisie.

Klejona podłoga jest równa i ma nośność do 7,5 t nacisku na oś wózka widłowego, co ułatwia załadunek. Brak połączeń śrubowych podnosi jej trwałość. Elastyczny klej polimerowy nanoszony na odpowiednie powierzchnie kontaktu paneli podłogi z ramą jest odporny na działanie agresywnych czynników zewnętrznych, w tym promieni UV (fot. Schmitz Cargobull)
Klejona podłoga jest równa i ma nośność do 7,5 t nacisku na oś wózka widłowego, co ułatwia załadunek. Brak połączeń śrubowych podnosi jej trwałość. Elastyczny klej polimerowy nanoszony na odpowiednie powierzchnie kontaktu paneli podłogi z ramą jest odporny na działanie agresywnych czynników zewnętrznych, w tym promieni UV (fot. Schmitz Cargobull, D.Piernikarski)