To tytułowe hasło przewodnie towarzyszyć będzie ekspozycji firmy Schmitz Cargobull przygotowanej na targi IAA 2016. Największy europejski producent naczep nie spoczywa na laurach i także w tym roku ma do pokazania wiele nowości.
Schmitz Cargobull jest liderem na europejskim rynku naczep i przyczep nie tylko ze względu na liczbę wyprodukowanych jednostek (49 948 szt. w okresie obrachunkowym 2015/2016, wzrost o 14%), ale także pod względem innowacyjnym i kosztowym. Składa się na to systematyczna i intensywna kontrola kosztów produkcji, optymalne struktury budowy wartości i stałe dążenie do redukcji śladu węglowego. Opracowywane są własne rozwiązania techniczne i technologie produkcji, do dyspozycji klientów jest szeroka gama usług pozwalających na zwiększenie udziału wartości dodanej w całym rozwiązaniu transportowym. Te różnorodne działania doskonale wpisują się w ideę zrównoważonego rozwoju transportu i przyszłej mobilności.
Kurtynowe nowości
Dwa lata temu, także przed targami IAA, wprowadzono innowacyjną technologię walcowania na zimno podłużnic ramy stosowanej w naczepach kurtynowych S.CS w połączeniu ze skręcaniem. Równie ważne było zastosowanie modularnego systemu budowy naczep Genios.
Obecnie ramy z walcowanymi podłużnicami zaczęto również stosować w naczepach S.CS Mega wyposażonych w system zmiany wysokości wewnętrznej Genios. W naczepach mega podłużnica jest walcowana na całej długości, przy czym w części przedniej jej wysokość wynosi tylko 90 mm. Wśród ciekawych elementów wyposażenia naczep S.CS Mega z systemem Genios można wymienić nogi podporowe o regulowanej wysokości oraz specjalne rozpórki osłaniające pierwszą oś przed uszkodzeniami. Bardzo małe wysokości wsporników osi i zawieszenia pneumatycznego pozwoliły na uzyskanie nisko położonego pokładu ładunkowego (< 1000 mm).
Schmitz Cargobull, chcąc poszerzyć opłacalność wykorzystania megi w jej „drugim życiu”, przygotował pakiet pozwalający na konwersję naczepy S.CS Mega (wysokość wewnętrzna 3050 mm) na naczepę S.CS Uniwersal (2700 mm). Wysokość siodła z 950 mm ulega zmianie na klasyczne 1150 mm, opony o rozmiarze 435/50 R19,5 zostają zastąpione przez opony 385/65 R22,5, pozostawione zostają przy tym tarcze hamulcowe o rozmiarze odpowiadającym 19,5-calowym obręczom. Dopasowaniu podlega również zawieszenie pneumatyczne – wprowadzany jest tam specjalny element (odbojnik) pozwalający na bezpieczne zwiększenie skoku zawieszenia. Zmiana rozmiaru opon oznacza zmianę wysokości wnętrza – służy do tego system Varios – maksymalna wysokość w części przedniej to 3,05 m, minimalna 2,70 m przy skoku 7×50 mm (tył odpowiednio 3,05 m, 2,85 m oraz 4×50 mm). Naczepa S.CS Mega po przemianie może być łączona z ciągnikami o typowych wysokościach siodła.
Nowym elementem opcjonalnym wyposażenia naczep kurtynowych S.CS jest klejona podłoga. Dzięki precyzyjnemu prowadzeniu pojazdu na podwoziu systemu Moduos możliwe stało się zrezygnowanie z większości połączeń śrubowych służących do mocowania podłogi do ramy. Użycie kleju i trwałe połączenie paneli podłogowych z ramą na tak wielu powierzchniach w pewnym zakresie zwiększa też sztywność podwozia. Efektem jest większa trwałość, obniżenie kosztów eksploatacji (mniej napraw). Dodajmy, że naprawa podłogi wykonywana jest w serwisie.