Czas to pieniądz
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom niektórych klientów, firma Schmitz Cargobull wprowadziła do swojej oferty możliwość składania zamówień ekspresowych. Producent gwarantuje, że czas od momentu złożenia zamówienia do odbioru pojazdu nie przekroczy 18 (!) godzin. Oczywiście tak szybka realizacja zamówienia możliwa jest wyłącznie w oparciu o system modułowy, klient ma możliwość wyboru spośród wielu pakietów wyposażenia opcjonalnego, zatem może otrzymać pojazd w większości przypadków zgodny z jego oczekiwaniami, pewne ograniczenia dotyczą np. kolorystyki czy ogumienia. Pojazdy produkowane i odbierane są w fabryce w Altenberge.
Chłodnie – klasyka gatunku
W wielu krajach Europy Schmitz Cargobull jest od lat bezwzględnym liderem, jeśli chodzi o udziały w naczepach chłodniczych i furgonach, ze średnim udziałem rynkowym w 2016 r. na poziomie 51% (72% w Niemczech). Wzmocnieniu pozycji ma służyć oferowany wraz z chłodniami S.KO Cool pakiet Executive, obejmujący wiele usług dodatkowych tworzących wartość dodaną do pojazdu.
Nadwozie chłodni to konstrukcja rozwijana od lat, obecnie udało się jeszcze bardziej podnieść efektywność energetyczną i poprawić właściwości izolacyjne dzięki zastosowaniu w konstrukcji paneli Ferroplast metod bionicznych, dalszej eliminacji mostków cieplnych i ułatwieniu czyszczenia. Zastosowanie z tyłu specjalnych pakietów rolek z wbudowanymi elementami amortyzującymi pozwala na dynamiczną redukcję przeciążeń przenoszonych na podwozie podczas dokowania i redukuje uszkodzenia nie tylko nadwozia, ale i krawędzi ramp załadowczych.
Wewnątrz zabudowy zastosowano specjalną podłogę wielofunkcyjną pozwalającą na łatwą instalację pionowych belek ustalających ładunek. Belki te można dowolnie przesuwać i ryglować w całej przestrzeni ładowni, ponadto nie kolidują one z drugim parownikiem podsufitowym w wersjach wielotemperaturowych. Istnieje także możliwość stosowania poziomych belek ustalających (mogących jednocześnie służyć za podstawę do załadunku dwupoziomowego). Belki te są mocowane w poziomych i/lub pionowych listwach wpuszczonych w ściany boczne. Niewielki rozstaw otworów (co 40 mm) pozwala na precyzyjną regulację wysokości i pewne ustalanie położenia przewożonego ładunku, także o nieregularnych kształtach, i standardowych wózków transportowych. Nowością jest możliwość zabezpieczania przed kradzieżą szyn ustalających (dość częsty przypadek podczas dokowania w dużych magazynach i chłodniach) oraz zatrzaskiwane w szynach plastikowe osłony pozwalające na zabezpieczenie szyn przed uszkodzeniami powodowanymi przez manipulujące we wnętrzu wózki widłowe.