Schmitz Cargobull: Naczepy. Doskonałość. Transport. Inteligencja

Czas to pieniądz
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom niektórych klientów, firma Schmitz Cargobull wprowadziła do swojej oferty możliwość składania zamówień ekspresowych. Producent gwarantuje, że czas od momentu złożenia zamówienia do odbioru pojazdu nie przekroczy 18 (!) godzin. Oczywiście tak szybka realizacja zamówienia możliwa jest wyłącznie w oparciu o system modułowy, klient ma możliwość wyboru spośród wielu pakietów wyposażenia opcjonalnego, zatem może otrzymać pojazd w większości przypadków zgodny z jego oczekiwaniami, pewne ograniczenia dotyczą np. kolorystyki czy ogumienia. Pojazdy produkowane i odbierane są w fabryce w Altenberge.

Podczas prezentacji nowości przygotowanych na tegoroczne targi IAA pokazano również przykłady pojazdów typu heavy duty (S.HD) przeznaczonych na rynki pozaeuropejskie – głównie do Chin lub Afryki. Najważniejsze cechy charakterystyczne tych naczep to osie o nośności 13 t wyposażone w hamulce bębnowe i ogumienie bliźniacze, zawieszenia mechaniczne na resorach, ładowność do 50 t oraz proste zabudowy, wśród których dominują wersje skrzyniowe, skrzyniowo-plandekowe lub platformowe (fot. D. Piernikarski)
W stalowych wywrotkach izolowanych przeznaczonych do transportu asfaltu Schmitz Cargobull wprowadził nowe wielowarstwowe pokrycie izolacyjne. Jest ono lżejsze (całkowity ciężar izolacji to 360 kg przy 60 mm grubości), trwałe, a ze względu na budowę segmentową łatwe w naprawie i przygotowane do instalacji mających obowiązywać wkrótce na rynku niemieckim systemów pomiaru temperatury (4 punkty pomiaru, wiązki elektryczne zintegrowane już wewnątrz płaszcza izolacyjnego) (fot. D. Piernikarski)

Chłodnie – klasyka gatunku
W wielu krajach Europy Schmitz Cargobull jest od lat bezwzględnym liderem, jeśli chodzi o udziały w naczepach chłodniczych i furgonach, ze średnim udziałem rynkowym w 2016 r. na poziomie 51% (72% w Niemczech). Wzmocnieniu pozycji ma służyć oferowany wraz z chłodniami S.KO Cool pakiet Executive, obejmujący wiele usług dodatkowych tworzących wartość dodaną do pojazdu.
Nadwozie chłodni to konstrukcja rozwijana od lat, obecnie udało się jeszcze bardziej podnieść efektywność energetyczną i poprawić właściwości izolacyjne dzięki zastosowaniu w konstrukcji paneli Ferroplast metod bionicznych, dalszej eliminacji mostków cieplnych i ułatwieniu czyszczenia. Zastosowanie z tyłu specjalnych pakietów rolek z wbudowanymi elementami amortyzującymi pozwala na dynamiczną redukcję przeciążeń przenoszonych na podwozie podczas dokowania i redukuje uszkodzenia nie tylko nadwozia, ale i krawędzi ramp załadowczych.
Wewnątrz zabudowy zastosowano specjalną podłogę wielofunkcyjną pozwalającą na łatwą instalację pionowych belek ustalających ładunek. Belki te można dowolnie przesuwać i ryglować w całej przestrzeni ładowni, ponadto nie kolidują one z drugim parownikiem podsufitowym w wersjach wielotemperaturowych. Istnieje także możliwość stosowania poziomych belek ustalających (mogących jednocześnie służyć za podstawę do załadunku dwupoziomowego). Belki te są mocowane w poziomych i/lub pionowych listwach wpuszczonych w ściany boczne. Niewielki rozstaw otworów (co 40 mm) pozwala na precyzyjną regulację wysokości i pewne ustalanie położenia przewożonego ładunku, także o nieregularnych kształtach, i standardowych wózków transportowych. Nowością jest możliwość zabezpieczania przed kradzieżą szyn ustalających (dość częsty przypadek podczas dokowania w dużych magazynach i chłodniach) oraz zatrzaskiwane w szynach plastikowe osłony pozwalające na zabezpieczenie szyn przed uszkodzeniami powodowanymi przez manipulujące we wnętrzu wózki widłowe.

Zakup chłodni S.KO Cool Executive to przede wszystkim obniżenie kosztów w całym okresie eksploatacji pojazdu, dzięki takim cechom jak niskie koszty eksploatacji, łatwość obsługi podczas za- i rozładunku, duża wytrzymałość konstrukcji i wysoka wartość przy odsprzedaży (fot. Schmitz Cargobull)
Zakup chłodni S.KO Cool Executive to przede wszystkim obniżenie kosztów w całym okresie eksploatacji pojazdu, dzięki takim cechom jak niskie koszty eksploatacji, łatwość obsługi podczas za- i rozładunku, duża wytrzymałość konstrukcji i wysoka wartość przy odsprzedaży (fot. Schmitz Cargobull)