Volvo Group Trucks Sales Poland podsumowuje

Konferencja prasowa, którą Volvo Group Trucks Sales Poland zorganizowało 24 lutego 2016 r., poświęcona była omówieniu wyników sprzedaży w Polsce, osiągniętych przez Volvo Trucks i Renault Trucks w 2015 r. Była to też okazja do zaprezentowania planów firmy na rok bieżący.

Być najbardziej pożądanym i odnoszącym największe sukcesy dostawcą rozwiązań transportowych na świecie to wizja, jaka przyświeca działaniom Volvo Group Trucks. Grupa jest drugim co do wielkości światowym producentem samochodów ciężarowych. Jej aspiracje koncentrują się wokół tego, aby dostarczać jak najwięcej satysfakcji klientom wszystkich marek, w odpowiednich segmentach, być najbardziej pożądanym pracodawcą w branży i mieć najwyższą zyskowność. Najważniejsze wartości, jakie towarzyszą działaniom Grupy, to sukces klientów, wzajemne zaufanie, pasja w profesjonalnym działaniu, nieustanna gotowość do pozytywnych zmian oraz wydajność pozwalająca zapewnić dochodowość i stabilną przyszłość firmy. To ogólne przesłanie i obowiązującą w Grupie hierarchię wartości zaprezentowała podczas konferencji Małgorzata Kulis, Vice President Volvo Group Trucks Sales, Baltic Sea Market.

Grupa statystycznie

Volvo-Trucks-podsumowuje-Malgorzata Kulis
Małgorzata Kulis,Vice President Volvo Group Trucks Sales, Baltic Sea Market: Myślę, że mamy do biznesu bardzo długofalowe podejście. W 2015 r. nie znaleźliśmy się w pierwszej trójce pod względem udziałów rynkowych, ale – jak pokazują dane – tam było bardzo ciasno. Jeden miesiąc czy jedno duże zamówienie mogły zadecydować o ostatecznej kolejności. Jestem bardzo dumna z naszego wyniku, z tego, co udało się osiągnąć, i myślę, że nadal chcielibyśmy budować taki zrównoważony wzrost. Uważam, że mamy dzisiaj tak silny zespół, jakiego dawno nie było. To są wspaniali ludzie, jestem przekonana, że wspólnie możemy wygrywać wszystkie bitwy. Nie mamy tak dużego parcia, by być na pierwszym miejscu. Mamy ambicje, aby o naszych produktach mówiono dobrze, żeby klienci do nas wracali, żeby nasze serwisy cieszyły się dobrą opinią i również regularnością powrotów klientów. Chciałabym, żebyśmy umacniali też naszą pozycję, jeśli chodzi o sprzedaż produktów dodatkowych, bo dzisiaj sama sprzedaż pojazdu nie wystarczy.

Zgodnie z danymi liczbowymi, dostarczonymi przez PZPM i CEPiK, w ubiegłym roku do klientów trafiło 3301 samochodów ciężarowych Volvo (dmc. > 6 t) oraz 1232 samochody marki Renault. Tym samym Volvo Trucks miało udział rynkowy 14,9%, a Renault Trucks – 5,6%. W segmencie ciężkim Volvo Trucks sprzedało 3294 pojazdy, z czego 2824 ciągniki siodłowe, a Renault Trucks – 1168 samochodów, w tym 1041 ciągników. Biorąc pod uwagę łączną ubiegłoroczną sprzedaż Volvo Trucks (VT) i Renault Trucks (RT), 72,7% przypadało na ciężkie samochody VT, 25,8% na ciężkie samochody RT, 1,3% to ciężarówki Renault segmentu średniego (10,1–15,9 t) oraz 0,2% – „średniaki” Volvo.

Duży udział w finansowaniu zakupów klientów Grupy miało Volvo Financial Services. VFS od lat wspiera skutecznie marki Grupy Volvo poprzez efektywne rozwiązania finansowe i ubezpieczeniowe, które pomagają klientom nabywać produkty potrzebne dla biznesu w zoptymalizowanym rozwiązaniu finansowym. Oferta VFS to m.in. leasing i ubezpieczenia. Są to rozwiązania dostosowane do potrzeb klienta, konkurencyjne cenowo, realizowane na biznesowych zasadach partnerskich. W ubiegłym roku Volvo Financial Services sfinansowało 42% zakupów klientów Volvo Trucks (zakupy za gotówkę to ok. 22%) oraz 53% klientów Renault Trucks (zakupy za gotówkę – ok. 27%).

W Volvo Trucks 37% wszystkich sprzedanych pojazdów zostało objętych kontraktami serwisowymi – 63% stanowiły podstawowe kontrakty niebieskie (Blue), a 37% – kompleksowe kontrakty złote (Gold). Z kolei Renault Trucks może się pochwalić 180-procentowym wzrostem liczby sprzedanych kontraktów serwisowych – ich udział w sprzedaży wynosi obecnie 45,4%, wśród nich 97% stanowiły kontrakty typu Excelence.