Istotnym elementem oferty Volvo Group Trucks Sales w Polsce są systemy zarządzania flotą – w ubiegłym roku w 70% ciężarówek Volvo oraz 25% ciężarówek Renault systemy telematyczne zostały aktywowane. Instruktorzy Szkoły Doskonalenia Jazdy Volvo Trucks przeszkolili 953 kierowców, Szkoła Jazdy Ekonomicznej Renault Trucks może się pochwalić 300 uczestnikami. Co istotne, blisko 30% nowych pojazdów sprzedanych przez Grupę jest prowadzonych przez profesjonalnie przeszkolonych kierowców.
Volvo Group Trucks dysponuje obecnie w Polsce 41 punktami serwisowymi. W ubiegłym roku przybyły dwa serwisy – Autosfera w Styrzyńcu k. Białej Podlaskiej oraz Volvo Group Truck Center w Będzieszynie k. Pruszcza Gdańskiego.
Badania prowadzone regularnie na zlecenie importerów samochodów ciężarowych działających w Polsce wykazały, że Volvo jest wśród kierowców obecnie najbardziej pożądaną marką. W stosunku do wyników z 2014 r. wskaźnik ten wzrósł o 7%. W ubiegłym roku w konkursie Volvo Trucks Fuel Concept Challenge uczestniczyły 53 firmy transportowe i 78 pojazdów. Szkoła Doskonalenia Jazdy Volvo Trucks znalazła się w programie szkoleniowym Platinum Ultor Driving School, skierowanym do wybranych klientów Orlen Oil – przeszkolono 90 kierowców.
Organizowany przez Renault Trucks ogólnoświatowy konkurs Optifuel Challenge zgromadził w ubiegłym roku 9000 uczestników z 20 krajów. Rok ubiegły upłynął pod znakiem karawany Road Show „Naturalnie Renault Trucks”, w 11 spotkaniach promujących ciężarówki nowej gamy T uczestniczyło ponad 800 kierowców. Promowaniu ciężarówek dalekobieżnych Renault T towarzyszyły szeroko zakrojone działania marketingowe.
Plany bieżące
W 2016 r. Volvo Trucks w swoich działaniach w Polsce zamierza koncentrować się na aspektach związanych z bezpieczeństwem. Duży nacisk zostanie również położony na wzmocnienie udziału marki w segmencie samochodów budowlanych. Dla klientów działających w segmencie przewozów dalekobieżnych przygotowano dwa zestawy wyposażenia pojazdów: Fuel & Safe Concept (niskie zużycie paliwa i podwyższone bezpieczeństwo) oraz Light & Safe Concept (obniżona masa własna i podwyższone bezpieczeństwo). Przeprowadzony też będzie konkurs jazdy ekonomicznej Volvo Trucks – The Drivers’ Fuel Challenge. Finały: polski i regionalny dla rynku Baltic Sea Market odbędą się w Poznaniu – odpowiednio 9 i 10 czerwca br., finał światowy 8–9 września w Göteborgu.
W bieżącym roku Renault Trucks wyrusza na podbój rynku podwozi. Przedstawione zostaną specjalne warunki zakupu modelu Renault Master, w tym wydłużona gwarancja, Assistance Renault Trucks, w ofercie znajdą się zarówno pojazdy Euro 5+, jak i Euro 6. Promowane będą także pojazdy „Gotowe do pracy”, czyli bogata oferta samochodów „standaryzowanych”, wyposażonych w zabudowy fabryczne. To wszystko zostanie wsparte ofertą finansowania i ubezpieczenia Renault Trucks Financial Services.
Zdjęcia: Volvo Trucks, Renault Trucks
Autor: Dariusz Piernikarski