Scania na targach bauma 2025

Scania G 540 XT 8x4 (fot. Scania)

Scania na targach bauma 2025 zaprezentuje rozwiązania dla branży wydobywczej oraz budowlanej – będą to pojazdy elektryczne, hybrydowe, a także modele zasilanie gazem. Producent zaprasza na stoisko nr 120 w Hali B4.

Producent stawia na moc, wydajność i zrównoważone podejście, będące odpowiedzią na zmieniające się wyzwania tych branż.

Odwiedzający stoisko Scania będą mogli zobaczyć kompleksową gamę elektrycznych układów napędowych, silników na gaz i spalinowych (ICE). Firma zaprezentuje wywrotkę Scania XT BEV z wózkiem napędowym typu tandem, zaprojektowaną z myślą o maksymalnej przyczepności, łączącą wysoką wydajność ze zrównoważonym rozwojem. Stanowi odpowiedź na wyzwania związane z ograniczaniem emisji, przed którymi stoi sektor budowlany.

Scania może zapewnić rozwiązania potrzebne do bezemisyjnego transportu materiałów. Coraz więcej przetargów na transport materiałów w ramach realizacji projektów infrastrukturalnych i budowlanych obejmuje wymagania lub zachęty dotyczące pojazdów zeroemisyjnych. Już dziś wiele europejskich miast posiada strefy zeroemisyjne, a ich liczba stale rośnie” – komentuje Stefano Fedel, wiceprezes wykonawczy ds. sprzedaży i marketingu w Scania.

Targowa premiera

Premierę będzie miał system opracowany w całości przez Scanię – nowy pojazd elektryczny, pakiet akumulatorów i silnik spalinowy, do równoległej pracy hybrydowej, z główną jednostką napędową, silnikiem elektrycznym, falownikiem i akumulatorami. Niski poziom hałasu w trybie elektrycznym sprawia, że rozwiązanie to idealnie sprawdza się podczas pracy w mieście i jest bardziej komfortowe dla operatorów, podczas gdy tryb hybrydowy zapewnia również, w razie potrzeby, możliwość uzyskania dodatkowej mocy i zasięgu.

Scania zaprezentuje kilka przykładów niskoemisyjnych rozwiązań transportowych, takich jak napęd hybrydowy, paliwa alternatywne i paliwooszczędne silniki spalinowe. Odwiedzający stoisko producenta będą mogli zobaczyć paliwooszczędne silniki przemysłowe i agregaty prądotwórcze Scania, przystosowane do najtrudniejszych warunków pracy.

Kolejnym rozwiązaniem będzie ciągnik siodłowy z wywrotką zasilany sprężonym biogazem (CBG), zapewniający zwiększony zasięg i niższą emisję CO2. Niewątpliwą atrakcją będzie też ciągnik siodłowy do transportu ciężkiego Scania 770S w konfiguracji osi 8×4/4, wyposażony w legendarny silnik V8 o mocy 770 KM, który może być zasilany uwodornionym olejem roślinnym (HVO).

Dostępne będą również zintegrowane usługi cyfrowe z zakresu bezpieczeństwa, zarządzania flotą i obsługi prewencyjnej, które maksymalizują wydajność i dyspozycyjność.

Scania G 540 XT 8×4 (fot. Scania)