
Po oficjalnym zatwierdzeniu strategicznego partnerstwa między Schwarzmüller Group i Krone Commercial Vehicle Group przez europejskie organy antymonopolowe pod koniec ub. roku – obie firmy przedstawiły nową strukturę przyszłej współpracy. Partnerstwo łączy mocne strony obu firm i zapewnia stabilność oraz wyraźne skupienie na kliencie.
Zreorganizowano radę nadzorczą Grupy Schwarzmüller. Obecnie składa się ona z przedstawicieli obu spółek partnerskich, którzy swoją wiedzą i doświadczeniem będą wspierać strategiczny rozwój niezależnych marek Schwarzmüller i Hüffermann. Przewodnictwo objął dr. Stefan Binnewies. Pozostali członkowie w austrtiackiej strukturze to Beate Paletar, dr David Frink, Martin Lehner, Anna Lucia Paletar, Ole Klose, a także przedstawiciele pracowników Karl Neulinger i Raphael Weigerstorfer. Zespół zarządzający Schwarzmüller, składający się z Wolfganga Muhriego (CEO), Danieli Lorenzer (CFO) i Maika Spindlera (CSO), został rozszerzony o dr. Valentina Clemensa. Ten, jako nowy Chief Alliance Officer (CAO), odpowiada za strategiczną synchronizację z Krone Commercial Vehicle Group, a także za zakupy i działania cross-brandowe prowadzone wspólnie z firmą Knapen w segmencie naczep z ruchomą podłogą.

Partnerstwo firm Schwarzmüller i Krone
Zatwierdzone formalnie partnerstwo Grupy Schwarzmüller i Grupy Krone umożliwi wspólną ekspansję sieci produkcyjnych, wzmocnienie obecności rynkowej w zakresie sprzedaży i serwisu. Partnerstwo to też uzupełniająca się gama produktów, które praktycznie się nie pokrywają. Obie marki pozostają niezależne i doskonale się uzupełniają. Krone obejmuje cały łańcuch logistyczny w transporcie drogowym, natomiast Schwarzmüller jest liderem w wyspecjalizowanych segmentach.
Wspólne wartości i wizja przyszłości pozwalają obu tym firmom rodzinnym pewnie planować przyszłość. Obie grupy koncentrują się na zrównoważonym rozwoju i stabilności gospodarczej od pokoleń. Schwarzmüller i Krone postrzegają bliską współpracę jako decydujący krok w kierunku wzmocnienia swojej pozycji rynkowej i tworzenia długoterminowej wartości dodanej dla swoich klientów.
Opracowanie: Dariusz Piernikarski
