Producent Terberg Special Vehicles oficjalnie w Polsce

Elektryczny ciagnik Terberg YT203 EV w Porcie Helsinborg (fot. Terberg)

Terberg Special Vehicles – producent specjalistycznych pojazdów dla branży logistycznej – otworzył oficjalne przedstawicielstwo w Polsce. Spółka Terberg Tractors Polska odpowiada za sprzedaż, serwis i wynajem pojazdów, dzięki którym operatorzy logistyczni oraz m.in. pracownicy portów, lotnisk i magazynów mogą pracować efektywniej, bezpieczniej i wygodniej.

Od września 2024 r. Terberg Tractors Polska jest jedynym oficjalnym importerem i sprzedawcą pojazdów Terberg w Polsce. Marka ta należy do Royal Terberg Group – holenderskiego holdingu z 155-letnią tradycją. Obecnie grupa zatrudnia blisko 3 tys. pracowników i jest obecna w 80 krajach świata.

Terberg Special Vehicles ma ponad 50-letnie doświadczenie w produkcji rozwiązań i pojazdów dla rozmaitych podmiotów z branży logistycznej i nie tylko. Kluczową cechą produktów marki Terberg jest dokładne dopasowanie do konkretnych zastosowań i wymagań – praktycznie każdy egzemplarz jest „szyty na miarę”. Wyspecjalizowany pojazd do manewrowania naczepami znacznie lepiej wywiązuje się z tego zadania niż np. drogowy ciągnik siodłowy.

Elektryczny ciagnik Terberg YT203 EV w Porcie Helsinborg (fot. Terberg)

W ofercie Terberg Tractors Polska znajdują się ciągniki terminalowe przeznaczone do transportu naczep m.in. w centrach dystrybucyjnych, magazynach, terminalach kontenerowych czy też na lotniskach, a także pojazdy do zastosowań RoRo w portach. Dostępne są również warianty z obniżoną kabiną czy też pojazdy do sprawnego i bezpiecznego transportu nadwozi wymiennych (BDF). Paletę produktową uzupełniają ciągniki drogowo-kolejowe, lotniskowe pojazdy z podnośnikami nożycowymi czy też ciągniki przemysłowe zdolne do pracy w zestawach o dopuszczalnej masie całkowitej do 375 t. Jednocześnie Terberg kładzie duży nacisk na innowacje, rozwijając wersje elektryczne, wodorowe czy też systemy autonomicznej pracy.

Elektryczny ciągnik Terberg w Callao w Peru (fot. Terberg)
Ciągnik RoRo Terberg RT223 pracujący w Fjord Line Denmark (fot. Terberg)

Polska – kluczowy rynek

W pierwszym roku działalności skupiamy się przede wszystkim na rozwijaniu działalności operacyjnej, a także ustanowieniu silnej obecności handlowej i serwisowej. Oczywiście nie zapominamy o magazynie części, wynajmie ciągników i wielu innych usługach, które wdrażamy i rozbudowujemy wraz z powiększaniem struktury o wykwalifikowanych ludzi, którzy dobrze rozumieją wartości marki Terberg i to, co chcemy osiągnąć” – mówi Łukasz Bąk, dyrektor generalny Terberg Tractors Polska, doświadczony menedżer, doskonale znający branżę TSL, w tym również sektor pojazdów specjalistycznych, którymi przez blisko dekadę zajmował się w strukturach Mercedes-Benz Trucks Polska.

Łukasz Bąk general manager TTP (fot. Terberg)
Łukasz Bąk i Ron van Arkel – członek zarządu Terberg Special Vehicles (fot. Terberg)

Historia Royal Terberg Group – od małej kuźni do globalnej marki

Historia holdingu sięga 1869 r., kiedy to Johannes Bernardus Terberg założył kuźnię w Benschop, niedaleko Utrechtu. W latach 50. XX w. przedsiębiorstwo rozpoczęło budowę pojazdów ciężarowych, których tak bardzo potrzebowała holenderska gospodarka odradzająca się po latach okupacji. W 1973 r. na rynek trafił pierwszy ciągnik terminalowy z logo Terberg. Dekadę temu producent dołączył do oferty ciągniki elektryczne, a w 2015 r. świętowano wyprodukowanie 25-tysięcznego pojazdu marki Terberg.

Pierwszy ciągnik terminalowy marki Terberg 1973 r. (fot. Terberg)

Obchodzone w roku 2019 150-lecie firmy uświetniło przyznanie tytułu królewskiego przedsiębiorstwa (Koninklijk) przez Króla Niderlandów Wilhelma-Aleksandra. W ten sposób monarcha wyróżnia podmioty o narodowym znaczeniu, ponad 100-letniej historii, będące liderami w swojej dziedzinie.

W skład grupy wchodzą cztery marki: Terberg Special Vehicles (specjalistyczne ciągniki terminalowe), Terberg Environmental (pojazdy komunalne i rozwiązania do odbioru odpadów i recyklingu), Terberg Kinglifter (dokowane wózki widłowe) oraz Terberg Techniek (specjalistyczne modyfikacje i adaptacje pojazdów użytkowych).

Łącznie Royal Terberg Group zatrudnia ponad 3 tys. pracowników w 16 krajach świata. Produkty są wytwarzane w 14 zakładach produkcyjnych, z czego trzy – w Holandii, Malezji i USA – zajmują się produkcją ciągników terminalowych. Holding jest reprezentowany przez 230 dystrybutorów w 80 krajach świata.

Niskowejściowy ciągnik Terberg DT223LE (fot. Terberg)
Elektryczny ciągnik Terberg YT203EV w Porcie Rotterdam (fot. Terberg)
Transporter BDF Terberg BC183 (fot. Terberg)
Ciągnik terminalowy Terberg YT193 (fot. Terberg)
Elektryczny ciągnik terminalowy Terberg YT203EV (fot. Terberg)