
W odpowiedzi na globalne napięcia geopolityczne oraz rosnące wymagania regulacyjne wiele firm działających w branży automotive postawiło na konsolidację i dywersyfikację. Spółka Rekord Hale Namiotowe w maju 2024 r. kupiła firmę ELBO, a następnie w listopadzie – spółka ELBO stała się właścicielem większościowego pakietu udziałów spółki Dobrowolski.
Obie firmy mają wieloletnie doświadczenie na rynku zabudów pojazdów ciężarowych. ELBO to producent z ponad 30-letnią historią w branży, Dobrowolski natomiast działa na rynku już ponad 50 lat. Dzięki konsolidacji firmy stworzą kompletą ofertę, od pojazdów ciężarowych z zabudową skrzyniową wyposażoną w burty lub plandekę po cysterny czy zestawy niskopodwoziowe.
„Dzięki stabilnej pozycji Grupy Rekord oraz przejęciu spółki Dobrowolski możemy w jeszcze większym stopniu skoncentrować się na dostawach dla sektora wojskowego, który stał się jednym z naszych priorytetów. Ponadto, rozszerzenie działalności w sektorze cywilnym o kolejne rodzaje zabudów specjalistycznych to naturalne rozwinięcie naszych dotychczasowych kompetencji technologicznych. Dzięki temu możemy jeszcze lepiej odpowiadać na potrzeby klientów z różnych branż” – podkreśla Tomasz Bajsarowicz, prezes zarządu spółki ELBO.
Wg firmy ELBO, rok 2025 przyniesie kontynuację trendów związanych z modernizacją floty i innowacjami technologicznymi. Jednym z wyzwań pozostaje rosnące zapotrzebowanie na komponenty i surowce, co wymaga ściślejszej współpracy międzynarodowej. Wzrost kosztów produkcji i presja na skracanie łańcuchów dostaw zmuszają firmy do szukania bardziej lokalnych rozwiązań.
„Polskie firmy coraz częściej stają się synonimem jakości i niezawodności. Eksport naszych produktów to już nie tylko Europa, ale także rynki bardziej wymagające, jak Azja czy Bliski Wschód” – dodaje prezes spółki ELBO.
>> Zetrosy w służbie Sił Zbrojnych RP – polską armię zasili 31 zestawów ponadnormatywnych z naczepą Dobrowolski <<<

