Firma F.X. Meiller na tegoroczne IAA przygotowała różnorodne podwozia wyposażone w zabudowy Meiller Kipper, demonstrując całe spektrum rozwiązań, które wskazują, że jest gotowa na przyjęcie zrównoważonej przyszłości.
Na wystawie pojawiły się takie giganty, jak wywrotka MAXTREME H436 z klapą łańcuchową i MAXTREME P450 – rozwiązania te są przeznaczone na rynek chilijski. Te niezwykle wytrzymałe, ciężkie wywrotki tylne zostały przeznaczone do pracy z maksymalnymi obciążeniami. Cechy te są uwydatnione przez nową nazwę MAXTREME. Pojazdy te mogą transportować do 28 m3 i do 50 t ciężkiego materiału. Montując w tych wywrotkach klapę łańcuchową, Meiller wychodzi naprzeciw potrzebom klientów, ponieważ wielu poszukiwało alternatywy dla istniejących opcji klapy tylnej. Oprócz swobodnego ruchu klapy tylnej z górnym zawiasem i rozwiązania hydraulicznego klienci mogą teraz również cieszyć się klapą łańcuchową, która łączy zalety wymienionych typów klap tylnych.
Na targach pokazano także naczepę wywrotkę o nazwie GRANDLOAD. Nazwa ma podkreślać maksymalną ładowność, jakość i niezawodność typową dla marki Meiller. Zoptymalizowana masowo, ale nadal solidna konstrukcja, wywrotka GRANDLOAD robi wrażenie zarówno na drodze, jak i w trudnym terenie. Mocna hydraulika Meiller zapewnia szybkie i bezpieczne podnoszenie i opuszczanie skrzyni, co jest atutem, z którego można korzystać zwłaszcza przy częstych cyklach wywrotu.
Nie mogło zabraknąć wywrotek trójstronnych z rodziny TRIGENIUS w różnych klasach wielkości. Seria TRIGENIUS D202 to rozwiązania przeznaczone dla samochodów dostawczych, z kolei TRIGENIUS D428 to zabudowy montowane na ciężkich podwoziach czteroosiowych.
Ciekawym rozwiązaniem pokazanym na targach była 2-osiowa wywrotka TRIGENIUS D212 z żurawiem. Istotą tego rozwiązania jest to, że montaż żurawia na podwoziu odbywa się wyłącznie za pomocą połączeń skręcanych,całkowicie zrezygnowano ze spawania. Daje to korzyści w zakresie wydajności podczas montażu żurawia i znacznie poprawia jakość powierzchni ramy pojazdu i ramy wywrotki.
Pokazano również ceniony w branży hakowiec TECTRUM RS21.70 z przyczepą do transportu kontenerów.System hakowy zabudowany jest na ramie o profilu zamkniętym, a nowe podpory kontenerów o niskim współczynniku tarcia wykonane zostały z wytrzymałego tworzywa sztucznego. System zabudowano na podwoziu elektrycznego samochodu ciężarowego, hydraulika jest napędzana przez elektryczną przystawkę odbioru mocy. Tak skonfigurowany hakowiec idealnie nadaje się do zadań w miastach i na obszarach mieszkalnych.
Kolejną innowacją Meillera był system bramowy TECTRIS AK14 o nominalnym udźwigu 14 t, zoptymalizowany dla podwozi 2-osiowych o różnych układach napędowych. Wzmocniona konstrukcja platformy ładunkowej sprawia, że TECTRIS AK14 jest jeszcze bardziej wydajny i bardziej odporny na korozję dzięki zabezpieczaniu elementów stalowych w procesie katodowego powlekania zanurzeniowemu (KTL). Pracą bramowca można sekwencyjnie sterować zdalnie za pomocą pilota radiowego i.s.a.r.-control 3.