Nowości Meiller Kipper na IAA Transportation 2024

Fot. K. Biskupska

Firma F.X. Meiller na tegoroczne IAA przygotowała różnorodne podwozia wyposażone w zabudowy Meiller Kipper, demonstrując całe spektrum rozwiązań, które wskazują, że jest gotowa na przyjęcie zrównoważonej przyszłości.

Na wystawie pojawiły się takie giganty, jak wywrotka MAXTREME H436 z klapą łańcuchową i MAXTREME P450 – rozwiązania te są przeznaczone na rynek chilijski. Te niezwykle wytrzymałe, ciężkie wywrotki tylne zostały przeznaczone do pracy z maksymalnymi obciążeniami. Cechy te są uwydatnione przez nową nazwę MAXTREME. Pojazdy te mogą transportować do 28 m3 i do 50 t ciężkiego materiału. Montując w tych wywrotkach klapę łańcuchową, Meiller wychodzi naprzeciw potrzebom klientów, ponieważ wielu poszukiwało alternatywy dla istniejących opcji klapy tylnej. Oprócz swobodnego ruchu klapy tylnej z górnym zawiasem i rozwiązania hydraulicznego klienci mogą teraz również cieszyć się klapą łańcuchową, która łączy zalety wymienionych typów klap tylnych.

Wywrotka Meiller MAXTREME (fot. K. Biskupska)
Fot. K. Biskupska
Fot. K. Biskupska

Na targach pokazano także naczepę wywrotkę o nazwie GRANDLOAD. Nazwa ma podkreślać maksymalną ładowność, jakość i niezawodność typową dla marki Meiller. Zoptymalizowana masowo, ale nadal solidna konstrukcja, wywrotka GRANDLOAD robi wrażenie zarówno na drodze, jak i w trudnym terenie. Mocna hydraulika Meiller zapewnia szybkie i bezpieczne podnoszenie i opuszczanie skrzyni, co jest atutem, z którego można korzystać zwłaszcza przy częstych cyklach wywrotu.

Meiller Grandload (fot. K. Biskupska)
Meiller Grandload (fot. K. Biskupska)

Nie mogło zabraknąć wywrotek trójstronnych z rodziny TRIGENIUS w różnych klasach wielkości. Seria TRIGENIUS D202 to rozwiązania przeznaczone dla samochodów dostawczych, z kolei TRIGENIUS D428 to zabudowy montowane na ciężkich podwoziach czteroosiowych.

Meiller Trigenius (fot. K. Biskupska)

Ciekawym rozwiązaniem pokazanym na targach była 2-osiowa wywrotka TRIGENIUS D212 z żurawiem. Istotą tego rozwiązania jest to, że montaż żurawia na podwoziu odbywa się wyłącznie za pomocą połączeń skręcanych,całkowicie zrezygnowano ze spawania. Daje to korzyści w zakresie wydajności podczas montażu żurawia i znacznie poprawia jakość powierzchni ramy pojazdu i ramy wywrotki.

Fot. K. Biskupska

Pokazano również ceniony w branży hakowiec TECTRUM RS21.70 z przyczepą do transportu kontenerów.System hakowy zabudowany jest na ramie o profilu zamkniętym, a nowe podpory kontenerów o niskim współczynniku tarcia wykonane zostały z wytrzymałego tworzywa sztucznego. System zabudowano na podwoziu elektrycznego samochodu ciężarowego, hydraulika jest napędzana przez elektryczną przystawkę odbioru mocy. Tak skonfigurowany hakowiec idealnie nadaje się do zadań w miastach i na obszarach mieszkalnych.

Hakowiec Meiller TECTRUM RS21.70 z przyczepą do transportu kontenerów (fot. D. Piernikarski)
Hakowiec Meiller TECTRUM RS21.70 (fot. K. Biskupska)

Kolejną innowacją Meillera był system bramowy TECTRIS AK14 o nominalnym udźwigu 14 t, zoptymalizowany dla podwozi 2-osiowych o różnych układach napędowych. Wzmocniona konstrukcja platformy ładunkowej sprawia, że TECTRIS AK14 jest jeszcze bardziej wydajny i bardziej odporny na korozję dzięki zabezpieczaniu elementów stalowych w procesie katodowego powlekania zanurzeniowemu (KTL). Pracą bramowca można sekwencyjnie sterować zdalnie za pomocą pilota radiowego i.s.a.r.-control 3.

Bramowiec Meiller TECTRIS AK14 (fot. K. Biskupska)
Bramowiec Meiller TECTRIS AK14 (fot. K. Biskupska)