Volvo Trucks zdobywa pięć gwiazdek w niezależnym teście bezpieczeństwa Euro NCAP

Fot. Volvo Trucks

Europejska organizacja testów konsumenckich Euro NCAP po raz pierwszy oceniła bezpieczeństwo ciężkich pojazdów ciężarowych. >>> Pisaliśmy o tym w linku <<<

Modele Volvo FH Aero i Volvo FM otrzymały najwyższą ocenę pięciu gwiazdek w pierwszej ocenie bezpieczeństwa pojazdów ciężarowych przeprowadzonej przez Euro NCAP, która przyznała również obu modelom Volvo nagrodę City Safe. Volvo FM uzyskało również najlepszy ogólny wynik testu spośród wszystkich testowanych samochodów ciężarowych

Pięciogwiazdkowa ocena Euro NCAP oznacza, że Volvo wykazało się doskonałą wydajnością w takich kryteriach, jak wsparcie kierowcy i unikanie kolizji, zapewniając bezpieczeństwo w ruchu drogowym zarówno kierowcy i innym użytkownikom dróg. Ponadto oba modele Volvo spełniają tzw. kryteria City Safe, dzięki dobrej widoczności i dobrej wydajności aktywnych systemów bezpieczeństwa Volvo, zaprojektowanych w celu ochrony narażonych użytkowników dróg w sytuacjach ruchu miejskiego.

To dowód naszych stałych wysiłków w zakresie rozwoju bezpieczeństwa, aby wyjść poza wymagania prawne, w kierunku naszej wizji zerowej liczby wypadków z udziałem naszych ciężarówek” – mówi Anna Wrige Berling, dyrektor ds. bezpieczeństwa ruchu drogowego i produktów w Volvo Trucks i dodaje: „Oceny Euro NCAP będą stanowić wskazówkę dla klientów w podejmowaniu decyzji zakupowych, a także stanowić wyzwanie dla producentów pojazdów, aby nieustannie pracowali nad poprawą bezpieczeństwa swoich produktów”.

Europejski Program Oceny Nowych Samochodów (Euro NCAP) z siedzibą w Belgii został ustanowiony w 1996 r. i szybko stał się europejskim standardem branżowym w zakresie oceny bezpieczeństwa samochodów osobowych. Jest wspierany przez wiele rządów europejskich, w tym Unię Europejską.

Program Truck Safe Euro NCAP

W przypadku testu pojazdów ciężarowych, każdemu systemowi bezpieczeństwa przyznano ocenę, która została zsumowana dla każdego obszaru. Następnie oceny te wykorzystano do obliczenia oceny gwiazdkowej od jednej do pięciu gwiazdek dla całego pojazdu.

Zakres testu obejmował:
• Bezpieczną jazdę: Monitorowanie kierowcy, widoczność (bezpośrednią i pośrednią) oraz asystentów pojazdu (np. asystenta prędkości).
• Unikanie kolizji: Kolizje czołowe (z samochodem, pieszym i rowerzystą), kolizje przy manewrach z niską prędkością oraz kolizje spowodowane opuszczeniem pasa ruchu.
• Po kolizji: Informacje dla służb ratunkowych.

Celem Euro NCAP jest stopniowe rozszerzanie zakresu testu, aby na późniejszym etapie uwzględnić również ochronę przed zderzeniem, a także testowanie ciężarówek w różnych segmentach transportu.

Fot. Euro NCAP