Pierwszy magazyn DHL Supply Chain w Polsce z systemem AutoStore już otwarty

Fot. DHL

7 listopada br. odbyło się uroczyste otwarcie pierwszego w Polsce magazynu wyposażonego w innowacyjny system AutoStore. W pełni zrobotyzowany magazyn DHL Supply Chain w Gorzowie Wielkopolskim jest jednocześnie pierwszym w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Za projekt i wdrożenie systemu odpowiadała firma Element Logic, jeden z wiodących globalnych dystrybutorów zautomatyzowanych rozwiązań magazynowych.

AutoStore to zautomatyzowany system magazynowy, w którym produkty są przemieszczane wewnątrz magazynu za pomocą floty 25 robotów. Rozwiązanie to znacząco usprawnia zarządzanie stanami magazynowymi, obejmującymi setki tysięcy różnorodnych towarów. System wykorzystuje aluminiową konstrukcję ramową, w której każdy produkt jest umieszczany w specjalnym pojemniku zwanym binem i jest przechowywany w strukturze całego magazynu. AutoStore wykorzystuje 33 000 pojemników do przechowywania.

Roboty wspierają pracowników w procesie kompletacji zamówień, samodzielnie odnajdując potrzebne biny (pojemniki), pobierając je i transportując do tzw. portu (stacji roboczej). W kolejnym kroku skompletowane zamówienia trafiają do strefy pakowania. Dzięki współpracy między człowiekiem a technologią, zamówienia są kompletowane i wysyłane do klientów znacznie szybciej.

Nasze doświadczenia pokazują, że system AutoStore, to wysoce opłacalna inwestycja, która odpowiada na kluczowe wyzwania branży, takie jak koszty pracy, rosnące wydatki na przestrzeń magazynową i kwestie środowiskowe. Obiekt ten stanowi kolejny krok w globalnej strategii Grupy DHL mającej na celu rozwój innowacyjnych i wydajnych rozwiązań logistycznych” – skomentował Hendrik Venter, CEO EMEA DHL Supply Chain.

Rozwiązanie AutoStore jest kluczowe dla firm dążących do optymalizacji procesów magazynowych. Cieszymy się, że mogliśmy współpracować z DHL Supply Chain przy tym przełomowym w skali regionu projekcie” – dodała Anna Wiśniewska, managing director Element Logic, dostawcy systemu do obiektu w Gorzowie Wielkopolskim.

Na zdjęciu: Hendrik Venter – CEO DHL Supply Chain EMEA i Petr Kana – dyrektor zarządzający DHL Supply Chain w Polsce (fot. DHL)

Korzyści z wdrożenia AutoStore

– Oszczędność przestrzeni: dzięki pionowej strukturze i gęstemu składowaniu binów, magazyn może pomieścić więcej towarów na mniejszej powierzchni;
– Wydajność operacyjna: automatyzacja procesów skraca czas kompletacji zamówień i zwiększa przepustowość magazynu;
– Elastyczność: modułowa budowa systemu pozwala na łatwą rozbudowę w miarę rosnących potrzeb;
– Poprawa ergonomii pracy: pracownicy są odciążeni od ciężkiej pracy fizycznej, co zwiększa bezpieczeństwo i komfort pracy.

Polska kluczowym ogniwem w łańcuchu dostaw

Według najnowszych raportów branżowych, Polska w ciągu ostatnich lat stała się istotnym ogniwem w łańcuchu dostaw dla sektora e-commerce w regionie Europy Środkowo-Wschodniej oraz Europy Północnej. Inwestycje w nowoczesne technologie logistyczne, takie jak AutoStore, przyczyniają się do wzrostu konkurencyjności polskich centrów logistycznych na arenie międzynarodowej.

Fot. DHL