Rebranding marki Navistar i zmiana nazwy na International Motors

Jednym z nowych modeli wprowadzonych niedawno na rynek przez Navistar był model International HV (fot. Navistar)

25 września br. Navistar Inc. ogłosiło swój plan rebrandingu i zmiany nazwy na International Motors LLC z dniem 1 października. Jest to zgodne z planem spółki macierzystej jaką jest TRATON. Dwie marki pozostaną oddzielne: IC Bus i Fleetrite.

„Nowy” International będzie koncentrować się na rozwiązaniach dla klientów. Zmiana marki jest spowodowana zmianą strategii, zmierzającej do przekształcenia firmy w dostawcę rozwiązań, a nie tylko ciężarówek. Obejmuje to uproszczenie i usprawnienie obsługi klienta i użytkownika oraz oferowanie usług, takich jak części, konserwacja, finansowanie, łączność i ładowanie.

Zmiana nazwy Navistar na International Motors wynika z kilku zasadniczych powodów. Właściciel – a jest nim od 2021 r. Grupa TRATON – ma nową wizję rozwoju na rynku północnoamerykańskim. Konieczne stało się uwzględnienie oczekiwań akcjonariuszy dotyczących rozwiązania problemu słabych wyników i wreszcie – zaadoptowanie nowych rozwiązań technologicznych pojawiających się na rynku i zmieniających się oczekiwań klientów oraz zmniejszenie przewagi aktywnie działających konkurentów.

Oczywiście nie znaczy to, że pojazdy nie są ważne. Firma planuje również rozwijać technologię pojazdów elektrycznych zasilanych akumulatorami, w jej średniej wielkości modelach eMV, wykorzystując komponenty i technologię firmy macierzystej TRATON.

Przypomnijmy, że w poprzedniej dekadzie marka Navistar mocno ucierpiała, ponieważ miała problemy ze spełnieniem przepisów dotyczących emisji spalin silników wysokoprężnych amerykańskiej Agencji Ochrony Środowiska na rok 2010, decydując się na inną strategię niż selektywna redukcja katalityczna oczyszczania spalin preferowana przez innych producentów ciężarówek. W kolejnej dekadzie firma musiała się mierzyć z nadmierną liczbą roszczeń gwarancyjnych dotyczących silników Maxxforce, a także z procesami sądowymi ze strony klientów, Komisji Papierów Wartościowych i Giełd oraz Agencji Ochrony Środowiska, z którą to drugą ugodę zawarto w 2021 r. W 2021 roku Navistar International Corp. połączył się z Traton SE, dołączając do istniejących marek Traton: Scania, MAN, Volkswagen Truck & Bus i RIO.

Tłumaczenie: Dariusz Piernikarski

Jednym z nowych modeli wprowadzonych niedawno na rynek przez Navistar był model International HV (fot. Navistar)