Kiedy zaprezentowano markę MAX Trailer w 2012 r., wielu ekspertów z branży wątpiło w sukces nowej marki. Jednak wypadki potoczyły się inaczej, a rozwój marki MAX Trailer stał się historią sukcesu. Teraz producent świętuje nowy kamień milowy, ponieważ hale produkcyjne opuszcza pojazd numer 10 000.
Zasada jest prosta i pomysłowa: MAX Trailer oferuje szereg różnych typów pojazdów do transportu specjalistycznego i ciężkiego konstruowanych w oparciu o system modułowy. Są one jasno zdefiniowane i dostępne zgodnie ze specyfikacją producenta, ze wszystkim, czego potrzebujesz, funkcjonalne i zorientowane na praktykę.
„Ta standaryzacja trafia w dziesiątkę u klientów, ponieważ nasze modele zostały dogłębnie przeanalizowane z wyprzedzeniem, a ich cechy dokładnie odzwierciedlają potrzeby branży” – mówi Mario Faymonville, product manager, wyjaśniając podejście producenta i dodaje: „Nasza baza klientów zawsze stale rosła. To samo dotyczy naszej sieci sprzedaży i serwisu, która rozciąga się na całą Europę. Zwyciężyły standaryzowane pojazdy z zoptymalizowanym wyposażeniem w najwyższej jakości. Przejmujemy inicjatywę i umożliwiamy doskonały stosunek kosztów do korzyści dzięki silnemu kręgosłupowi Grupy Faymonville”.
Naczepa MAX Trailer z numerem 10 000
Jubileuszowa naczepa trafia do holenderskiej firmy Rutges Cargo, która zdecydowała się na rozsuwaną naczepę niskopodwoziową MAX100 z wnękami na koła. Pojazd zostanie dostarczony za pośrednictwem firmy Hertoghs Carrosserieën w Roosendaal, która jest częścią sieci dealerskiej MAX Trailer od momentu powstania marki. „Rozpoczęliśmy w 2012 roku od serii naczep niskopodwoziowych MAX100. Z czasem asortyment został uzupełniony o naczepy z płaską platformą, przyczepy z dyszlem i pojazdy niskopodwoziowe” – mówi Mario Faymonville, wspominając szybki rozwój.
Zakład MAX Trailer w Goleniowie
To nieustanne dążenie do stałego rozwoju znajduje również odzwierciedlenie, gdy spojrzy się na stale rozwijający się polski zakład produkcyjny w podszczecińskim Goleniowie. Obecnie znajdujące się tam budynki fabryczne z najnowocześniejszymi maszynami rozciągają się na powierzchni 55 tys. m2. Dostępne są zatem niezbędne opcje, aby w przyszłości kontynuować w przyszłości produkcję standaryzowanych pojazdów wykorzystywanych w transporcie specjalnym. Dla porównania – w 2012 r., gdy w zakładzie Faymonville w Goleniowie uruchamiano produkcję naczep MAX Trailer, powierzchnia ta wynosiła ok. 16,2 tys. m2.
Przypomnijmy, że asortyment MAX Trailer obejmuje 6 serii produktowych. Naczepy z rodziny MAX100 to 2- do 6-osiowe naczepy niskopodwoziowa z osiami skrętnymi (samoskrętne lub ze skrętem wymuszonym), dostępne również w wersji rozszerzalnej (pojedyncze lub podwójne rozszerzenie), z wnękami na koła lub z nadwoziem plandekowym. Naczepy MAX200 poruszają się na 3 lub 4 osiach, mają płaski pokład ładunkowy, dostępne również w wersji teleskopowo rozszerzalnej, z osiami samoskrętnymi lub ze skrętem wymuszonym. Rodzinę MAX300 tworzą przyczepy z 2 lub 3 osiami centralnymi i rampami. Z kolei MAX410 to grupa naczep balastowych wyposażonych w 3 do 5 osi ze skrętem wymuszonym, przeznaczona specjalnie do transportu części żurawi i ich balastów. Rodzinę MAX510 tworzą naczepy niskopodwoziowa (od 2 do 3 osi) w wersjach z osiami wahadłowymi lub ze wspomaganiem skrętu, odpinaną łabędzią szyją i teleskopowo rozszerzalną platformą ładunkową. W rodzinie MAX600 znajdziemy przyczepy z dyszlem na obrotnicy o 3 lub 4 osiach przeznaczone do sektora budowlanego i robót publicznych.
Opracowanie Dariusz Piernikarski