Scania wprowadza nową, modułową ofertę usług, która ułatwia klientom zakup rozwiązań dopasowanych do potrzeb, niezależnie od miejsca prowadzenia działalności. To pierwsza tego typu inicjatywa w branży. Wdrażanie rozpoczyna się w Europie.
“Nasi klienci rozwijają się i współpracują z nami równocześnie w dużej liczbie krajów. Dzięki Services 360, Scania staje się pierwszym producentem OEM, który może zaoferować właścicielom flot łatwy dostęp i zakup dokładnie tych samych rozwiązań w całej Europie – komentuje Mikael Blom, kierownik ds. produktów w firmie Scania.
Tradycyjne, przynajmniej w branży transportowej, nazwy usług, ich zakres i warunki korzystania były ustalane na poziomie krajowym. Obecnie Scania udoskonala ofertę dla klientów, wprowadzając modułowe, kompletne rozwiązania, w ramach których klienci wybierają zakres usług, które ich interesują. Klienci Scania będą dokładnie wiedzieć, czego mogą oczekiwać, podobnie jak cała sieć serwisowa.
“Europejscy właściciele flot mogą mieć pewność, że w dowolnym miejscu w Europie otrzymają pełne wsparcie w zakresie kompletnych rozwiązań serwisowych. Services 360 przynosi realne korzyści i jest podstawą do zapewnienia jakości obsługi klienta na jeszcze lepszym poziomie” – dodaje Mikael Blom.
Oferta usług Scania składa się z określonych elementów, które są takie same w całej Europie. Klienci mogą wybrać pasujący im zestaw, od podstawowej obsługi technicznej, po unikalne usługi Scania z dynamicznymi planami obsługi. Zależą one od sposobu eksploatacji konkretnych pojazdów i zapewniają wyższą dyspozycyjność floty oraz mniej wizyt w serwisie. Innym oferowanym rozwiązaniem jest Scania ProCare obejmująca prewencyjne wymiany kluczowych podzespołów i usługi cyfrowe, takie jak określanie pozycji i monitorowanie stanu pojazdu, które zapewniają właścicielom maksymalne wykorzystanie ich flot. Scania wprowadza także Max24, usługę – i zobowiązanie – polegające na tym, że pojazdy ciężarowe, które ulegną awarii, powrócą na drogę w ciągu 24 godzin, niezależnie od tego, gdzie w Europie są używane.
“Uzupełnieniem wymiany prewencyjnej będzie nowa usługa o nazwie Scania Guardian. Klienci z umową Scania Guardian zostaną przez nas uprzedzeni, zanim coś się zepsuje lub ulegnie awarii, w oparciu o dane z użytkowanych pojazdów oraz zastosowane algorytmy. Jest to najlepszy sposób na utrzymanie pojazdów w ciągłej eksploatacji” – podsumowuje Mikael Blom.