Przedsiębiorstwo autobusowe In-der-City-Bus GmbH (ICB), obsługujące komunikację miejską we Frankfurcie nad Menem, złożyło zamówienie na 9 Solarisów Urbino 18 hydrogen. W mieście kursują już 23 wodorowe Solarisy, dostarczone w 2022 i 2024 r. Dostawy przegubowych pojazdów z najnowszego zamówienia zaplanowane są na lipiec 2025.
Autobusy wodorowe marki Solaris wyposażone w nowoczesne ogniwa wodorowe, umożliwiające całkowicie bezemisyjną jazdę, konsekwentnie podbijają europejski rynek. Miejskie przedsiębiorstwo transportowe In-der-City-Bus GmbH (ICB) obsługuje trzy węzły komunikacyjne we Frankfurcie nad Menem, jednym z największych miast w Niemczech.
Przewoźnik dąży do całkowitej elektryfikacji floty autobusowej do początku lat 2030, zgodnie z założeniami ochrony klimatu wyznaczonymi przez Frankfurt nad Menem. We flocie przewoźnika znajduje się już 5 pojazdów bateryjnych Urbino 12 electric i 23 wodorowe Urbino 12 hydrogen, a od przyszłego roku dołączą do nich również przegubowe wodorowce.
Pojazdy będą zasilane energią pochodzącą z ogniwa paliwowego o mocy 100 kW. Na pokładzie każdego z zamówionych autobusów zostaną zamontowane dodatkowe baterie, odgrywające rolę pomocniczą. Niezbędny do zasilania autobusu wodór przechowywany będzie w postaci gazowej, w umieszczonych na dachu kompozytowych zbiornikach, spełniających najwyższe standardy bezpieczeństwa.
Podobnie jak poprzednie pojazdy dla ICB, również nowo zamówione modele będą wyposażone między innymi w klimatyzacją z funkcją grzania pompą ciepła, a także autorskie oprogramowanie producenta do zdalnego zarządzania flotą eSConnect. W skład wyposażenia autobusów wejdzie ponadto pełen zakres systemów zgodnych z najnowszymi regulacjami GSR2, m.in. systemy monitorowania martwego pola i wykrywające ograniczenia prędkości, układy wykrywające zmęczenie kierowcy czy sygnalizujące niskie ciśnienie w oponach pojazdu.
Udziały firmy Solaris w europejskim segmencie wodorowym w 2023 roku wyniosły 44,5%. Firma buduje swoje doświadczenie w technologii wodorowej już od niemal dekady i dostarczyła dotychczas 200 Solarisów hydrogen do 24 miast w Europie. Co więcej, Solaris zarejestrował kolejne zamówienia na 600 pojazdów wodorowych, z terminem realizacji w latach 2024-2026.