Nowy Mercedes-Benz Vito i eVito Tourer

Fot. Mercedes-Benz

Mercedes-Benz zaprezentował udoskonalony model Vito oraz zupełnie nową odmianę elektryczną – eVito Tourer. Vito to dobry wybór dla małych i średnich przedsiębiorstw – ponad 70% Mercedesów Vito trafia do firm, mających do 5 pojazdów.

Najważniejsze nowości to lokalnie bezemisyjny eVito Tourer z silnikiem elektrycznym o wysokim momencie obrotowym, dostępnym od razu i zasięgu do 421 kilometrów [1], [2], a także nowa generacja wydajnych i mocnych czterocylindrowych silników wysokoprężnych z rodziny OM 654. Nowe narzędzia i funkcje w systemie inforozrywki i systemach wspomagających, a także odświeżony design dopełniają najważniejszych zmian. Nowego Mercedes-Benz Vito można zamawiać od 16 marca 2020 r. Ceny zaczynają się od 91 700 zł (+ VAT) za Vito Furgon. eVito Tourer pojawi się latem 2020 roku.

Elektryczny eTourer

Nowy Mercedes-Benz eVito Tourer z wyglądu przypomina swoich braci z silnikiem spalinowym. Ale pod maską – ze złączem do ładowania po lewej stronie przedniego zderzaka – kryje się elektryczny układ napędowy (eATS) na przednie koła o maksymalnej mocy 150 kW. Silnik elektryczny, przekładnia o stałym przełożeniu, układ chłodzenia i układ elektroenergetyczny tworzą spójną całość. Energię magazynuje akumulator litowo-jonowy umieszczony pod podłogą pojazdu. Jest umieszczony nisko i centralnie, co ma pozytywny wpływ na prowadzenie eVito Tourer. Prędkości maksymalne 140 km/h w wersji standardowej i 160 km/h jako opcja, zapewniają wystarczającą prędkość zarówno w ruchu miejskim, jak i poza nim.

Mercedes-Benz eVito Tourer jest standardowo wyposażony w chłodzoną wodą ładowarkę pokładową z prądem przemiennym (AC) o mocy 11 kW. Oznacza to, że jest również przygotowany do ładowania prądem przemiennym w domowych lub publicznych stacjach ładowania. Nowego eVito Tourer można ładować przez złącze CCS umieszczone w przednim zderzaku po lewej stronie. Możliwe jest także ładowanie prądem stałym (DC). Dlatego eVito Tourer z baterią o pojemności 100 kWh może być ładowany od 10 do 80% w ciągu 45 minut na stacji szybkiego ładowania. Akumulator o użytecznej pojemności 90 kWh zapewnia zasięg 421 kilometrów.

eVito Tourer ładuje również akumulatory podczas jazdy. Podczas hamowania lub wytracania prędkości ruch obrotowy jest przekształcany w energię elektryczną i wykorzystywany do ładowania akumulatora wysokiego napięcia (rekuperacja).

Ponieważ akumulator znajduje się pod podłogą pojazdu przestrzeń bagażową można wykorzystać w stu procentach. W ten sposób eVito Tourer spełnia wyśrubowane wymagania pod względem funkcjonalności i różnorodności, dzięki czemu nadaje się do praktycznie wszystkich zastosowań w ruchu pasażerskim. Lokalnie bezemisyjną furgonetkę można zamówić w dwóch różnych długościach: w wersji długiej o łącznej długości 5140 milimetrów lub w wersji ekstra długiej o długości 5370 milimetrów.

Najważniejsze cechy odświeżonego modelu:

  • eVito Tourer o mocy 150 kW i zasięgu 421 km
  • Nowa generacja silników OM 654, w tym topowa jednostka o mocy 176 kW dla pojazdów z homologacją osobową
  • Zawieszenie pneumatyczne AIRMATIC
  • Większe bezpieczeństwo dzięki DISTRONIC i Active Brake Assist
  • Ulepszona kamera cofania
  • Cyfrowe lusterko wsteczne
  • Nowe portfolio systemu inforozrywki
  • Odświeżone wnętrze pojazdu i nowa tapicerka
  • Nowy wygląd osłony chłodnicy

 

[1] Zużycie energii elektrycznej i zasięg określono na podstawie dyrektywy 692/2008 / WE. 3 Zużycie energii i zasięg zależą od konfiguracji pojazdu.

[2] Rzeczywisty zasięg zależy ponadto od indywidualnego stylu jazdy, warunków na drodze i ruchu, temperatury zewnętrznej, zastosowania systemu klimatyzacji / ogrzewania itp. I może się różnić.