20 naczep Carnehl typu half-pipe wykonanych w całości z blachy Hardox 450 dla firmy Meliorex

20 zestawów do transportu kruszyw, to ciągniki siodłowe Renault Trucks C480 4x2 sprzęgnięte z naczepami samowyładowczymi Carnehl (fot. Deren)

Firma Meliorex odebrała 20 zestawów do transportu kruszyw. To ciągniki siodłowe Renault Trucks C480 4×2 sprzęgnięte z naczepami samowyładowczymi Carnehl typu half-pipe wykonanymi w całości z blachy Hardox 450. Naczepy przekazano w fabryce Carnehl Fahrzeugbau w Pattensen pod Hanowerem.

Meliorex to rodzinne przedsiębiorstwo działające w branży wodno-kanalizacyjnej od 1990 r., specjalizujące się w szeroko pojętym wykonawstwie robót ziemnych i melioracyjnych, m.in. budowie oczyszczalni ścieków, kotłowni ekologicznych oraz wydobyciu i transporcie kruszywa naturalnego. Odbiorcami prac wykonanych przez firmę Meliorex są zarówno przedsiębiorstwa państwowe, urzędy miast i gmin, jak i firmy prywatne. Spółka Meliorex zdobyła uznanie i zaufanie inwestorów dzięki wysokiej jakości wykonanych przez siebie robót. Dlatego wybierając pojazdy do swojej floty, kierowała się ich niezawodnością i trwałością. Wybór padł na zestawy Renault Trucks C480 i naczepy samowyładowcze Carnehl.

Fot. Deren

Przedsiębiorstwo produkcyjne Carnehl Fahrzeugbau specjalizuje się w projektowaniu oraz produkcji naczep, przyczep oraz zabudów samowyładowczych. Wywrotki Carnehl znajdują szerokie zastosowanie w wielu branżach. W trudnym terenie budowlanym i transporcie np. gruzu po wyburzeniach najlepiej sprawdzają się wywrotki stalowe typu half-pipe. Do transportu np. żwiru czy węgla zalecane są naczepy panelowe aluminiowe oraz aluminiowe half-pipe, a do transportu mas bitumicznych, wykorzystywane są typowe naczepy termoizolowane (tzw. termosy), przystosowane do pracy z rozściełaczem. Warto podkreślić, że oprócz legendarnej niemieckiej jakości, wywrotki Carnehl odróżniają się od pojazdów konkurencji kilkoma ciekawymi rozwiązaniami.

Jednym z nich jest tzw. efekt membranowy w naczepach typu half-pipe – mulda zawieszona jest jedynie w tylnej i przedniej części, w środkowej części pozostawiono ok. 30 mm wolnej przestrzeni. Służy to przede wszystkim temu, aby odciążyć ramę podczas załadunku i wykorzystać sprężystość samej muldy” – wyjaśnił przedstawiciel spółki Deren – autoryzowanego dealera Carnehl w Polsce.

Fot. Deren
Fot. Deren

Pojazdy Carnehl powstają w jednym zakładzie produkcyjnym – od projektu, poprzez produkcję, aż po końcową kontrolę jakości. Dzięki temu inżynierowie na bieżąco kontrolują pełen proces powstawania pojazdów, ich jakość i dokładność montażu. W efekcie klient kupuje pojazd o nadzwyczajnej wręcz jakości, który bezawaryjnie będzie pracował przez wiele lat.

Fot. Deren

Kolejnym elementem konstrukcyjnym wyróżniającym pojazdy Carnehl jest samo ich wykonanie. Producent wykorzystuje jedynie trudnościeralną blachę Hardox (w przypadku muld stalowych) oraz jedynie aluminium o podwyższonej klasie ścieralności (w przypadku muld aluminiowych). Muldy stalowe z giętych na zimno dwóch półskorup łączone są jednym szwem, podczas gdy u większości producentów naczepy spawane są z pasów. Redukując liczbę łączeń, redukuje się liczbę miejsc o zmniejszonej wytrzymałości spowodowanej przegrzaniem materiału. Warto też dodać, że producent w standardzie montuje w swych pojazdach pełne obrzeże górne.

Samochody ciężarowe doposażono w hydraulikę wywrotu, skrzynki narzędziowe zabudowane w ramie oraz dodatkowe oświetlenie robocze LED na tylnej ścianie kabiny (fot. Deren)
Fot. Deren