Wywrotka na pilota

Fot. KH-Kipper

W lutym jedna z pomorskich firm kupiła wywrotkę z zabudową KH-kipper wyposażoną w podwójne sterowanie. Pierwsze, standardowe pneumatyczne ze sterownikiem przy fotelu kierowcy oraz drugie, radiowe sterowane spoza kabiny samochodu za pomocą zdalnego pilota. To drugie, to bardzo wygodne i bezpieczne rozwiązanie zwiększające pole widzenia i umożliwiające operatorowi przebywanie w najbardziej odpowiednim miejscu na placu budowy.

Intuicyjną obsługę umożliwia przejrzysta grafika pilota. Układ sterowania ma przycisk bezpieczeństwa umiejscowiony w skrzynce elektrycznej w ramie podwozia. Podobną funkcję pełni czerwony przycisk na pilocie sterowania radiowego. Wyłączenie pilota rozłącza przekaźnik bezpieczeństwa w sterowaniu radiowym (brak zasilania na elektrozawory). Po 3 minutach następuje automatyczne wyłączenie pilota. Pilot zasilany jest dwiema popularnymi bateriami AAA, a kompaktowe rozmiary pozwalają na schowanie go nawet do kieszeni.

Fot. KH-kipper

Istnieje także możliwość zaprogramowania pilota zgodnie z indywidualnymi potrzebami. Pilot może mieć dowolną liczbę przycisków sterujących również innymi funkcjami zabudowy, np. burtą hydrauliczną, dachem hydraulicznym lub elektrycznym, podnoszeniem i opuszczaniem zderzaka hydraulicznego lub pneumatycznego, przełączaniem na funkcję żuraw/wywrotka. Istnieje także możliwość umieszczenia dowolnego logotypu na folii pilota. Takie rozwiązania KH-kipper stosuje od wielu lat w wywrotkach wysyłanych do klientów w Zachodniej i Północnej Europie.

Fot. KH-kipper

Samo sterownie radiowe pochodzi od znanego producenta TeleRadio, będącego częścią szwedzkiej firmy mającej kilkudziesięcioletnie doświadczenie w komunikacji bezprzewodowej. Gwarantuje to stosunkowo łatwą dostępność części zamiennych, np. w wyniku uszkodzenia lub zgubienia pilota.

Fot. KH-kipper
Fot. KH-kipper