eActros 300 rusza na test w firmie Mexem

Fot. EWT Automotive Polska

Pierwszym klientem EWT Automotive, który przetestuje eActrosa 300 jest firma Mexem z Pruszkowa.

12 lutego br. w siedzibie EWT Automotive w Ołtarzewie nastąpiło przekazanie demonstracyjnego eActrosa 300 firmie transportowej Mexem, która przez dwa tygodnie będzie sprawdzała jak najefektywniej wykorzystać potencjał pojazdu z napędem elektrycznym.

To pierwsza elektryczna ciężarówka, którą będziemy testować, choć oczywiście wybór marki nie jest przypadkowy, bo w naszej flocie Mercedesy, w tym najnowszy model Actrosa, stanowią większość” – mówi Michał Niewiadomski, kierownik spedycji krajowej Mexem i dodaje: „Zdecydowaliśmy się przetestować eActrosa z jednej strony ze względu na to, że szukamy bardziej ekologicznych rozwiązań, a z drugiej zachęciły nas do tego liczne zapytania naszych klientów. Widzimy wyraźnie zainteresowanie włączeniem do obsługi – tam, gdzie to możliwe – pojazdów z napędem elektrycznym”.

Fot. EWT Automotive Polska

eActros 300 w ramach testu będzie przewoził towar z fabryki jednego z klientów firmy Mexem do magazynu firmy i z powrotem. Trasa licząca w sumie ok. 80 km będzie prowadziła w większej części przez Warszawę.

Przede wszystkim chcemy sprawdzić realny zasięg tego pojazdu. Planujemy wykonywać w ciągu doby trzy takie trasy. W jedną stronę obciążenie wyniesie między 8 a 12 t, w drodze powrotnej pojazd w większości przypadków będzie jechał bez ładunku. Trasa, którą jeździmy jest zwykle dość mocno zakorkowana, tak więc czas przejazdu z pewnością będzie różny, podobnie jak zużycie energii. Dla lepszego zweryfikowania rezultatów w trakcie testu eActrosem będzie jeździło na zmianę dwóch naszych doświadczonych kierowców” – mówi Michał Niewiadomski.

Fot. EWT Automotive Polska

Zanim demonstracyjny eActros 300 wyruszył do pracy w firmie Mexem, kierowcy zostali przeszkoleni z obsługi pojazdu przez Truck Experta z EWT Automotive.

To niezbędne w przypadku pojazdu elektrycznego. Kierowcy muszą wiedzieć, w jaki sposób używać tej technologii: po pierwsze ze względów bezpieczeństwa, a po drugie dla efektywnej eksploatacji, np. nauczyć się korzystać z rekuperacji. Istotny jest także sposób ładowania. Stan baterii nie powinien spadać poniżej 20% ani przekraczać 80% poziomu naładowania, gdyż w tym przedziale akumulator wysokiego napięcia pracuje najefektywniej” – wyjaśnia Tomasz Markiewicz, doradca handlowy w EWT Automotive Polska.

Jesteśmy bardzo ciekawi wyników testu – chcemy sprawdzić, w jaki sposób moglibyśmy użytkować eActrosa z korzyścią dla klientów i środowiska, a także zobaczyć jakie oszczędności może on przynieść firmie. Elektromobilność, to nowy rozdział w transporcie i cieszymy się, że EWT Automotive umożliwia nam stawianie pierwszych kroków w tej dziedzinie” – podkreśla Michał Niewiadomski.

Fot. EWT Automotive Polska
Fot. EWT Automotive Polska
Fot. EWT Automotive Polska
Fot. EWT Automotive Polska
Fot. EWT Automotive Polska