
Thermo King rozpoczyna produkcję nowego, całkowicie elektrycznego agregatu serii E przeznaczonego dla elektrycznych lekkich pojazdów dostawczych (LCV). Firma uruchamia produkcję nowych jedno- i wielotemperaturowych modeli E-500e dla operatorów flot poszukujących elektrycznej przewagi w dostawach w centrach miast i obszarach miejskich.
Agregat E-500e jest zasilany bezpośrednio z akumulatora pojazdu, co eliminuje konieczność inwestowania w dodatkowy akumulator lub moduł przyłączeniowy do zasilania ze źródła zewnętrznego. Kierowcy mogą utrzymywać działanie agregatu chłodniczego gdy pojazd elektryczny (BEV) ładuje się lub stoi w punkcie dostawy.
Agregat E-500e został zaprojektowany w sposób w pełni wykorzystujący potencjał urządzeń chłodniczych zasilanych elektrycznie przy jednoczesnej maksymalnej możliwej minimalizacji wpływu na akumulator i zasięg pojazdu elektrycznego. Specjalnie zaprojektowana technologia falownika, opatentowany system sterowania mocą i komunikacja w czasie rzeczywistym między agregatem a pojazdem maksymalizują wydajność chłodniczą i efektywność energetyczną oraz optymalizują zasilanie przy minimalnym wpływie na autonomiczność pojazdu.

„W przypadku tego modelu wróciliśmy do deski kreślarskiej, uwzględniając potrzeby naszych klientów i środowiska. W sytuacji, w której Unia Europejska nakazuje obniżenie emisji CO₂ z nowych samochodów ciężarowych o 90% do 2040 r., dajemy naszym klientom rozwiązania ułatwiające im dostosowanie się do tej transformacji i przygotowanie ich do funkcjonowania w przyszłości. Teraz rozpoczynamy produkcję jedno- i wielotemperaturowych agregatów E-500e, a wkrótce pojawią się kolejne modele” – skomentował Davide Fusciani, menedżer produktu Thermo King.

Całkowicie nowa, wysokoobrotowa sprężarka o prędkości obrotowej niezależnej od prędkości pojazdu wytwarza moc chłodzenia elektrycznego osiągającą niespotykany dotychczas poziom 4,5 kW, obsługując zarówno tryby chłodzenia, jak i grzania, aby dopasować się do różnorodnych potrzeb klientów.
Agregat E-500e spełnia wymagania stref emisyjnych LEZ, ULEZ i ZEZ, a także strefy zakazu stosowania silników wysokoprężnych, co umożliwia elastyczną i wydajną działalność z dostępem w dzień i w nocy do centrum każdego miasta.
Dzięki kompaktowej konstrukcji zapewniającej wysoką wydajność przy masie odpowiadającej połowie tego parametru starszych agregatów, model E-500e jest łatwy do montażu w furgonetkach, samochodach ciężarowych z podwoziem z kabiną i innych rodzajach przebudowywanych pojazdów. Niższa masa oznacza mniejszy wpływ na zasięg pojazdu z napędem elektrycznym i maksymalizuje ładowność pojazdu, zwiększając elastyczność operacyjną i rentowność.
