Nowe Volvo FM Low Entry do transportu komunalnego lub dystrybucji

Fot. Volvo Trucks

Volvo wprowadza na rynek pierwszy w swej historii samochód ciężarowy o napędzie wyłącznie elektrycznym — Volvo FM Low Entry. To pojazd o dużej ładowności, opracowany specjalnie do obsługi szerokiej gamy zadań transportowych w obszarach miejskich.

Dzięki możliwości przewożenia ciężkich ładunków i doskonałej widoczności dla kierowcy, FM Low Entry jest elektrycznym samochodem ciężarowym zoptymalizowanym pod kątem bezpiecznej i wydajnej jazdy w mieście i do tego o zerowej emisji spalin.

Ten bezemisyjny samochód ciężarowy jest doskonałym uzupełnieniem naszej gamy pojazdów elektrycznych, doskonale nadającym się do transportu miejskiego i zaprojektowanym z myślą o kierowcy. Ma dużą moc, a jednocześnie zapewnia płynną jazdę i łatwość manewrowania. Nowe Volvo FM Low Entry doskonale wpisuje się w nasze ambicje poszerzania oferty pojazdów elektrycznych, umożliwiając jeszcze większej liczbie klientów ograniczenie emisji dwutlenku węgla” — wyjaśnia Roger Alm, prezes Volvo Trucks.

Fot. Volvo Trucks

Co wyróżnia nowe Volvo FM Low Entry:

• Widoczność (w standardowej specyfikacji) spełnia wymagania 5 gwiazdek Standardu Bezpośredniej Widoczności organizacji Transport for London.
• Samochód ciężarowy jest wyposażony w Aktywny Układ Kierowniczy Volvo, który ułatwia kierowanie i redukuje drgania.
• Dostępne są trzy warianty siedzeń: Dla kierowcy i 0, 1 lub 3 pasażerów. 3 fotele pasażerskie umieszczone z tyłu kabiny nie znajdują się w polu widzenia kierowcy. Minimalizuje to martwe pola i jest elementem doskonałej widoczności.
• Wiele ergonomicznych cech obejmuje niski stopień, płaską podłogę i dobrze rozmieszczone uchwyty ułatwiające bezpieczne opuszczenie kabiny.
• Samochód ciężarowy jest dostępny z nowym, zaawansowanym systemem kamer monitorujących oferowanym przez Volvo.
• Dostępny w dwóch wysokościach (pozycja stojąca): Kabina sypialna (1575 mm) i przedłużona/wysoka kabina sypialna (1945 mm).
• Dostępne konfiguracje osi: 4X2, 6X2, 6X4, 8X2, 8X4
• DMC: 19–32 ton
• Silnik elektryczny: 330 kWh
• Akumulator: 360 kWh (4 akumulatory)
• Zasięg użyteczny: do 200 km (zasięg zależy od parametrów takich jak masa ładunku, styl jazdy, cykl jazdy, topografia, temperatura itp.)
Ładowanie: 250 kW (prąd stały), 43 kW (prąd zmienny)
• Rozstaw osi: 3900–6000 mm

Fot. Volvo Trucks

5 gwiazdek w ocenie Bezpośredniej Widoczności

Niska pozycja za kierownicą zapewnia kierowcy doskonałą widoczność i kontrolę nad otoczeniem. Dobra widoczność uzyskana w modelu FM Low Entry zapewniła mu pięciogwiazdkową ocenę w standardzie Widoczności Bezpośredniej, który służy do oceny pojazdów ciężarowych poruszających się po Londynie i wchodzi w życie w czwartym kwartale 2024 r*.

Fot. Volvo Trucks

Volvo FM Low Entry może być wykorzystywane do różnych zadań transportowych, takich jak gospodarka odpadami, dystrybucja i budownictwo. Ten samochód ciężarowy bazuje na dobrze znanym modelu Volvo FM. Przestronna kabina została obniżona i przesunięta do przodu, a niski stopień i płaska podłoga ułatwiają wsiadanie i wysiadanie. Te cechy konstrukcyjne tworzą ergonomiczne, wygodne i wydajne środowisko pracy dla kierowców w ruchliwych miastach.

Fot. Volvo Trucks
Fot. Volvo Trucks

Nowe FM Low Entry będzie początkowo sprzedawane w Europie, w tym w Turcji, a także w Australii i Korei Południowej. Rozpoczęcie sprzedaży przypada na I kw. 2024 r., a rozpoczęcie produkcji na II kw. 2024 r.

Osiem modeli elektrycznych samochodów ciężarowych

Dzięki temu nowemu, w pełni elektrycznemu miejskiemu samochodowi ciężarowemu, Volvo ma teraz w swojej ofercie łącznie osiem modeli elektrycznych samochodów ciężarowych. W 2019 r. Volvo Trucks jako pierwszy światowy producent rozpoczęło seryjną produkcję elektrycznych samochodów ciężarowych o dużej ładowności, a celem firmy jest, aby w 2030 r. 50% sprzedawanych na całym świecie nowych samochodów ciężarowych Volvo było pojazdami elektrycznymi.

Fot. Volvo Trucks