
Zakład produkcyjny Faymonville w Lentzweiler w Luksemburgu został otwarty w 2003 roku. Obchodzi zatem okrągły jubileusz. Ta 20. rocznica daje więc możliwość spojrzenia wstecz na historię zakładu.
Ceremonia wmurowania kamienia węgielnego pod budowę fabryki w Luksemburgu była historycznym kamieniem milowym dla firmy rodzinnej. Główny zakład w Büllingen potrzebował wsparcia. Potrzebna była większa pojemność, dlatego hale produkcyjne fabryki Faymonville Engineering Luxembourgnr I (FEL I)w Lentzweilerzbudowano na terenie o powierzchni 9 000 m2.
„W tym czasie fabryka miała2 różne linie produkcyjne, co pozwoliło nam produkować rocznie 150 naczep typu inloader (do przewozu szkła w taflach, przyp. red.) oraz naczep 300 MultiMAX i TeleMAX” – wspomina początki Alain Faymonville.
Jeśli wziąć pod uwagę wielkość produkcji wynoszącą w 2022 r. ok. 1250 pojazdów, staje się jasne, jak imponujący rozwój nastąpił od tego czasu.
Z biegiem lat powstawały kolejne hale produkcyjne. Pod względem efektywnego projektowania łańcucha wartości i stosowanych technologii kompleks produkcyjny FEL II uznawany jest za punkt odniesienia dla całej branży. Kolejny element układanki został dodany wraz z ukończeniem budynku administracyjnego FEL III. Całkowita powierzchnia produkcyjna fabryki wynosi obecnie 40 000 m2.

Na początku 2003 r. w FEL w Lentzweiler pracowało 50 pracowników, obecnie jest to łącznie 450 osób.Na przestrzeni lat wyprodukowano w FEL 18 000 pojazdów. Odpowiada to przetworzeniu nie mniej niż 165 000 t stali i montażowi ok. 67 000 osi zainstalowanych w pojazdach z rodzin MultiMAX, TeleMAX, FloatMAX i innych. Pojazdy z Luksemburga są używane w ponad 100 krajów na całym świecie.
Do tej pory zainwestowano ok. 100 mln euro w infrastrukturę, maszyny i środowisko pracy. Wszystko, co jest niezbędne do płynnego i szybkiego przebiegu produkcji, spełnia najwyższe standardy. Regularnie wzbogacany i rozszerzany jest park maszynowy: kupowane są nowe roboty spawalnicze, frezarki, stoły mocujące, tokarki, prasy czy systemy do cięcia plazmowego i płomieniowego. Rozwój trwa nadal: już w 2024 r. planuje się rozbudowę hal dostaw.
Dwie dekady ciągłego i zrównoważonego rozwoju sprawiły, że lokalizacja w Lentzweiler stała się integralną częścią przemysłowego krajobrazu Luksemburga. FEL ma solidne podstawy w stabilnym finansowo i politycznie kraju, w którym znajduje się siedziba Grupy Faymonville. W tym kontekście pracownikom należą się ogromne podziękowania. Wspólnym mianownikiem zawsze była silna wola pozycjonowania Grupy Faymonville w świecie transportu ciężkiego i specjalnego.Elastyczność, produktywność, jakość i innowacja to 4 filary, na których cały zespół Grupy Faymonville pracuje dzień po dniu, we wszystkich lokalizacjach. A lojalni klienci doceniają te aspekty, gdy obdarzają producenta zaufaniem.
Ten szczególny akcent powstaje wokół określenia „MAX”, które łączy rodzinną atmosferę z wysoce profesjonalnym podejściem do biznesu. Generuje to silne poczucie lojalności, co było również widoczne podczas weekendu rocznicowego w listopadzie br.gdzie ponad 2000 gości – m.in.pracowników z rodzinami, współpracowników i klientów – świętowało „20 lat FEL”… na MAXa!
Najważniejsze kamienie milowe w historii fabryki Faymonville Engineering Luxembourg (FEL) w Lentzweiler:
• 2003: budowa pierwszych budynków FEL I na terenie o powierzchni 9000 m2
• 2007: powiększenie powierzchni produkcyjnej do 17000 m2
• 2008: rozbudowa nowych powierzchni magazynowych o około 1500 m2
• 2009: rozbudowa budynku produkcyjnego o kolejne 2500 m2
• 2016: nowy kompleks budynków FEL II z liniami produkcyjnymi, centrum logistycznym całej grupy, centrum dostaw i zapleczem obróbki powierzchni na powierzchni 16 000 m2
• 2023: Zakończenie budowy budynku administracyjnego FEL III
• 2024: Rozbudowa budynku dostaw i magazynu stali, nowe roboty spawalnicze
Opracowanie: Dariusz Piernikarski
