
Do floty DHL Parcel dołączyły nowe samochody elektryczne MAN eTGE. Tabor firmy kurierskiej liczy już 80 e-vanów niemieckiego producenta. Trwa wymiana floty – do końca br. w DHL Parcel będzie jeździło już blisko 500 niskoemisyjnych pojazdów, a to w związku z realizacją założonej strategii GoGreen.
DHL Parcel jako firma logistyczna ma duży wpływ na środowisko, szczególnie w przestrzeni miejskiej.
“Dążąc do pełnej zeroemisyjności, do 2027 r. wymienimy 50% naszej floty na eko pojazdy. Tylko do końca roku w zielonej flocie DHL Parcel będzie już około pół tysiąca pojazdów. Globalnie, w DHL mamy ich ponad 26 000, co czyni nas rynkowym liderem w tym zakresie. Poza niezwykle ważnym aspektem ekologicznym, elektryczne samochody doskonale sprawdzają się w codziennej pracy kurierów, ułatwiając i przyspieszając realizację zadań, m.in. dzięki możliwości korzystania z buspasów, bezpłatnego parkowania w miejskich SPP (Strefach Płatnego Parkowania), a ponadto oferują wyjątkowy komfort ze względu na ciszę w kabinie i dużą dynamikę prowadzenia” – powiedział Arkadiusz Stasiak, wiceprezes ds. operacyjnych DHL Parcel Polska.
DHL Parcel w swojej działalności stawia na samochody zeroemisyjne, a zerowa emisja CO2 jest jednym z kluczowych celów strategicznych firmy GoGreen. Założona strategia obejmuje różne obszary działalności, m. in. modernizację floty i korzystanie z energii odnawialnej dzięki własnym instalacjom fotowoltaicznym, które np. zasilają samochody kurierskie oraz sortownie.
Modele MAN eTGE, które zasiliły flotę DHL, mogą uzyskać realny zasięg nawet do 150 km (173 km wg procedury New European Driving Cycle) w zależności od stylu jazdy czy ukształtowania terenu. Pojazdy te mogą wjeżdżać do stref o ograniczonym dostępie, realizując zadania transportowe w sposób ekologiczny i ekonomiczny. Nie bez znaczenia jest możliwość poruszania się po buspasach oraz bezpłatne parkowanie.
„Wspieramy naszych partnerów w drodze do zrównoważonego transportu, gdyż troska o środowisko jest wpisane w DNA marki MAN i znajduje się w centrum strategii. Naszą odpowiedzią na zadania i wyzwania stojące przed dostawcami i ruchem dystrybucyjnym jest właśnie w pełni elektryczny, cichy i bezemisyjny samochód MAN eTGE w połączeniu z innowacyjnymi rozwiązaniami transportowymi i usługami serwisowymi” – zapewnia Klaus Wallenstein, prezes zarządu i dyrektor zarządzający MAN Truck & Bus Polska.

MAN eTGE dla usług kurierskich
Szybkie ładowanie – do 80% pojemności baterii w 45 minut – pozwala na efektywne planowanie i optymalizację tras. DHL systematycznie monitoruje swój ślad węglowy i stale poszukuje nowych sposobów na jego zmniejszenie.
W MAN eTGE każde hamowanie silnikiem doładowuje baterię, co w połączeniu z pompą ciepła znacząco zwiększa zasięg. Rekuperacja pozwala odzyskać energię kinetyczną, która zostaje przekazana do akumulatora, a pompa ciepła umożliwia ogrzewanie kabiny przy niskich temperaturach oraz chłodzenie w cieple dni i to wszystko przy najniższym nakładzie energii.
Samochód MAN eTGE wyróżnia się również dużą przestrzenią ładunkową o pojemności 10,7 m3 oraz wyposażeniem standardowym. W samochodzie kierowcy znajdą m.in. dwustrefową klimatyzację climatronic, w pełni LEDowe światła z funkcją doświetlania zakrętów, nawigację z możliwością podłączenia smartfona, a także systemy asystentów np. utrzymania pasa ruchu, świateł drogowych czy tempomat z funkcja limitu prędkości. W aucie znajduje się też szczególnie ceniony przez kurierów zestaw 16 czujników ochrony bocznej oraz kamera cofania.
