„Hardox In My Body” – SLT Group stawia na jakość

Bieżącymi działaniami SLT Group kieruje Sławomir Lewandowski

Historia SLT Group zaczęła się w 1999 r. Od tego czasu firma nieprzerwanie i konsekwentnie tworzy produkty, których wartość doceniają klienci z całej Europy. Od niedawna wywrotki oferowane przez SLT Group mogą być oznaczane symbolem „Hardox In My Body”, co jest potwierdzeniem jakości samego produktu i stali użytej do jego wykonania.

Początkowo działalność SLT Group ukierunkowana była na szeroko rozumiane usługi z zakresu ślusarstwa oraz spawalnictwa, co z czasem zaowocowało produkcją kontenerów komunalnych, stanowiących do dziś uzupełnienie portfela produktowego. Nabyte z biegiem czasu doświadczenia oraz wykwalifikowana załoga, a także coraz lepszy park maszynowy umożliwiły rozpoczęcie montażu urządzeń hakowych oraz innych zabudów na podwoziach samochodów dostawczych i ciężarowych wszystkich renomowanych marek. Dynamiczny rozwój firmy, wynikający z rosnącego zainteresowania oferowanymi produktami, zmotywował SLT Group do wdrożenia w 2019 r. systemu zarządzania jakością ISO 9001, co pozwoliło na zwiększenie efektywności zarządzania poprzez zidentyfikowanie, nadzorowanie i optymalizację realizowanych procesów.

Bieżącą działalnością operacyjną SLT Group kieruje Sławomir Lewandowski. Podczas wizyty w firmie mieliśmy okazję porozmawiać z nim na temat bieżącej sytuacji oraz planów na najbliższą przyszłość.

W portfolio produktowym SLT Group największą grupę stanowią urządzenia hakowe oraz stalowe wywrotki tylnozsypowe i trójstronne – zabudowy te montowane są na podwoziach samochodów ciężarowych i dostawczych (fot. SLT Group)

SLT Group w skrócie
SLT Group to uznany dostawca zabudów i wyposażenia stosowanego w pojazdach użytkowych. Firma dysponuje zaawansowanym parkiem maszynowym i wieloletnim doświadczeniem. W portfolio produktowym największą grupę stanowią urządzenia hakowe montowane na podwoziach od 3 do 40 t dmc. – w sumie jest to ponad 100 różnych modeli. Równie dużym zainteresowaniem cieszą się stalowe wywrotki tylnozsypowe typu rynna oraz wywrotki trójstronne – zabudowy te są montowane na podwoziach samochodów ciężarowych wszystkich klas wagowych i w pełnym zakresie konfiguracji układu jezdnego. Klienci z branży komunalnej chętnie sięgają po wywrotki z tak zwanymi nadstawkami  siatkowymi do selektywnej zbiórki odpadów, a optymalizacja ich działań logistycznych jest możliwa dzięki przyczepom do przewozu kontenerów z hakowym systemem załadunku (w wersji 2-, 3- i 4-osiowej, centralnoosiowej i z obrotnicą), specjalistycznym pojazdom wielofunkcyjnym oraz kontenerom komunalnym. Oczywiście produkty te znajdują się w stałej ofercie SLT Group. Firma jest wyłącznym dystrybutorem marki Skibicki i włoskich żurawi PM oraz, we współpracy z Automotive Consulting, jest wyłącznym dystrybutorem marki Skibicki. W pojazdach stosowane są komponenty (np. układy hydrauliczne, osie, układy hamulcowe czy oświetlenie) wyłącznie renomowanych marek.

Prowadzimy działalność w dwóch głównych obszarach: komunalnym i budowlanym. Nasze najważniejsze produkty to urządzenia hakowe oraz wywrotki, wkrótce pojawią się też systemy bramowe. W branży komunalnej, zwłaszcza, gdy mówimy o urządzeniach hakowych, jesteśmy numerem 1. Naszym atutem jest to, że przygotowujemy produkty w pełni dostosowane do oczekiwań klienta i wygrywamy elastycznością: klienci wiedzą, że jeśli potrzebują rozwiązań niestandardowych, zawsze mogą liczyć na ofertę Grupy SLT” – tak charakteryzuje pozycję SLT Group Sławomir Lewandowski.

SLT Group stale rozszerza swoją ofertę – uzupełnieniem urządzeń hakowych i wywrotek mogą być niskopodwoziowe przyczepy do przewożenia maszyn budowlanych (fot. D. Piernikarski)

SLT Group dysponuje 3 autoryzowanymi serwisami – serwis fabryczny zlokalizowany w siedzibie firmy w Sikorzu, oraz dwa partnerskie w Redzie, Wieliczce oraz Zwoleniu. Oprócz tego pojazdy z zabudowami SLT Group obsługiwane są przez samochody serwisu mobilnego, które są w pełni wyposażone w niezbędny sprzęt do przeprowadzenia wszelkich napraw serwisowych w każdych warunkach. Daje to możliwość wykonania przeglądów technicznych oraz szerokiej gamy napraw w siedzibach klientów. Zakres oferowanych usług obejmuje m.in. naprawy instalacji elektrycznych, pneumatycznych oraz hydraulicznych, naprawy gwarancyjne i pogwarancyjne, przeglądy techniczne, naprawy powypadkowe, kapitalne remonty zabudów. Specjaliści SLT Group oferują również porady oraz szkolenia dotyczące eksploatacji.

W obrębie Grupy oferowane są również samochody używane na wynajem –  na życzenie klienta mogą to być również pojazdy nowe. Dysponując bogatym parkiem maszynowym, SLT Grup realizuje również usługi dla klientów zewnętrznych. W ofercie znajdziemy m.in. laserowe, plazmowe oraz gazowe cięcie i wykrawanie blach, cięcie gilotynowe, gięcie, usługi spawalnicze, obróbkę skrawaniem na obrabiarkach CNC, śrutowanie i malowanie proszkowe. Wszystkim swoim klientom firma zapewnia najwyższą jakość usług, szybką realizację zamówień oraz profesjonalną obsługę na każdym etapie współpracy.

Nad produkcją oferowanych przez firmę SLT produktów czuwa ponad 220 pracowników. Zakład SKIBICKI w miejscowości Skępe, współpracując z Automotive Consultimng, prowadzi przede wszystkim produkcja zabudów, w Chrostkowie odbywa się przygotowanie pojazdów używanych, montaż systemów hakowych. W miejscowości Sikórz prowadzony jest montaż systemów hakowych, wywrotek marki SLT Kipper i żurawi na różnych podwoziach. W 2021 r. SLT Group przygotowała ok. 1000 pojazdów, przy czym 70% z nich trafiło na eksport.

Gdy rozmawiamy o bieżącej sytuacji na rynku, Sławomir Lewandowski wyjaśnia: „W magazynie mamy obecnie ok. 100 złożonych urządzeń hakowych gotowych do montażu na podwoziach. Nasze moce produkcyjne nie są w pełni wykorzystane – ograniczeniem w dalszym ciągu pozostaje dostępność podwozi. Ze względu na rosnące koszty produkcji, zwłaszcza surowców, gotowych komponentów i energii, poszukujemy oszczędności w zakresie optymalizacji procesów produkcyjnych i tym samym – dążymy do redukcji nakładów pracy. Przyznam jednak, że ze względu na wiele rozwiązań niestandardowych jakie mamy w naszym programie, robotyzacja procesów spawalniczych na razie ma ograniczone zastosowanie, choć wprowadzamy już rozwiązania modułowe”.

Mówiąc o rozwoju zarządzanej przez siebie firmy, Sławomir Lewandowski wskazuje na poszerzanie gamy oferowanych produktów, wprowadzanie systemów wymiennych, urządzeń bramowych i naczep specjalistycznych. „Będziemy również aktywnie promować wywrotki – zarówno te typowo budowlane, tylnozsypowe typu rynna, montowane na wieloosiowych pojazdach ciężkich, jak i bardziej uniwersalne wywrotki trójstronne, które mogą być montowane również na podwoziach lżejszych, także dostawczych” – uzupełnia rozmówca.

Do produkcji skrzyń wywrotek wykorzystywane są wysokojakościowe stale o podwyższonej odporności na ścieranie – widoczna na zdjęciu mulda ma podłogę wykonaną ze stali Hardox 500 Tuf (fot. D. Piernikarski)

Hardox In My Body
W swoich projektach konstruktorzy SLT Group wykorzystują nowoczesne materiały konstrukcyjne. Wśród nich nie może oczywiście zabraknąć zaawansowanych stali o podwyższonej wytrzymałości. Są one wykorzystywane zarówno w urządzeniach hakowych, jak i wywrotkach czy przyczepach. Ostatnio Grupa SLT przystąpiła do programu „Hardox In My Body” prowadzonego przez firmę SSAB, będącą dostawcą wysokojakościowych, trudnościeralnych stali tego gatunku.

Symbol „Hardox In My Body” reprezentuje sprzęt, który powstał u certyfikowanego partnera programu z zachowaniem najwyższych standardów. Wszyscy partnerzy są starannie oceniani, zanim SSAB przyzna im prawo używania znaku programu. Producent lub użytkownik takiego sprzętu staje się częścią społeczności, której zależy na rozwoju jakości. Partnerzy programu „Hardox In My Body” i ich certyfikowany sprzęt można znaleźć na całym świecie. Reprezentują oni najróżniejsze branże przemysłu, takie jak górnictwo, budownictwo, kamieniołomy, budowa dróg, recykling, roboty ziemne i rozbiórkowe czy rolnictwo. Programem objętych jest obecnie ponad 500 partnerów w 60 krajach, a liczba ta cały czas rośnie.

SLT Group chętnie przygotowuje rozwiązania niestandardowe, zyskując tym samym uznanie klientów – na zdjęciu Iveco Daily z przedłużoną ramą, żurawiem PM i otwartą skrzynią ładunkową (fot. D. Piernikarski)

Sławomir Lewandowski zapytany o to, czego SLT Group oczekuje po przystąpieniu do programu „Hardox In My Body” wyjaśnia: „W oferowanych przez nas wywrotkach wykorzystywane są zaawansowane stale o podwyższonej jakości, w tym trudnościeralne stale SSAB Hardox, m.in. Hardox 450 oraz Hardox 500 Tuf. Oferowane przez nas produkty jakościowo nie odstają od produktów innych marek, a nasi klienci – zwłaszcza krajowi – mają tego doskonałą świadomość. Uczestnictwo w programie «Hardox In My Body» pozwoli nam mocniej zaakcentować, że oferujemy produkty klasy premium. Jest to łatwiejsza identyfikacja materiałów wykorzystanych do budowy nadwozia, ale przede wszystkim widoczna gwarancja jakości, rozpoznawalna szczególnie na rynku międzynarodowym, gdzie produkty SLT Group nie są jeszcze tak dobrze znane”.

Projekty zabudów wywrotek ciągle się zmieniają, dotrzymując kroku ewolucji wśród stali trudnościeralnych oraz procesów produkcji. Sprzęt z oznaczeniem „Hardox In My Body” jest ceniony przez użytkowników z tego względu, że jest lekki, mocny i efektywny kosztowo w produkcji i eksploatacji, a jednocześnie pomaga uzyskać większą ładowność i dłuższy czas użytkowania. Jest to możliwe dzięki dobremu projektowi oraz trudnościeralnej stali Hardox. Producent stali Hardox – firma SSAB nieustannie rozwija ten materiał, by zapewniać wyjątkowe połączenie odporności na ścieranie i udarności.

SLT Group stale dążąc do doskonalenia swoich produktów i zagwarantowania ich maksymalnej jakości, postawiła na materiały najwyższej klasy. Z kolei firma SSAB, jako dostawca stali, doceniła jakość oferty SLT Group. Przyjęcie do programu „Hardox In My Body” jest tego widocznym potwierdzeniem.

Przystąpienie do programu „Hardox In My Body” jest rozpoznawalnym i akceptowanym w całej Europie potwierdzeniem jakości produktu (fot. SLT Group)