Fliegl na IAA 2022

Fot. Fliegl

Na tegorocznych targach IAA Transportation firma Fliegl zaprezentuje innowacyjne pojazdy wykonane z myślą o zrównoważonym rozwoju, zapewniające oszczędności w eksploatacji, maksymalną ładowność, stabilność, trwałość i konkretne korzyści dla klienta, zgodnie z myślą Arystotelesa: „Całość […] jest czymś więcej niż sumą jej poszczególnych części”.

MegaRunner X-traLongEfficiency
Więcej zabranego ładunku to większy zysk. Dzięki pokładowi ładunkowemu dłuższemu o 80 mm w porównaniu z „normalną” przedłużoną naczepą, naczepa Fliegl X-traLongEfficiency ma miejsce, aby pomieścić kolejną europaletę. To, co wyróżnia ten pojazd, to powierzchnia załadunkowa dłuższa o 1480 mm w porównaniu ze standardowymi naczepami. Wewnętrzna długość wynosząca 15030 mm przekonuje do bezpiecznego transportu długich ładunków pod plandeką. W szczególności oznacza to:

  • 3% więcej miejsca na europalety w porównaniu z typową naczepą wydłużoną,
  • 9% więcej miejsca na europalety w porównaniu ze standardową naczepą kurtynową,
  • 9% więcej pojemności,
  • 9% mniej emisji CO2.

RoadRunner Coil Greenlight
Zbudowany jako pojazd do przewozu stali w kręgach, model RoadRunner Coil ma na wyposażeniu wiele systemów zabezpieczania ładunku, które oferuje firma Fliegl, w tym nowe rozwiązania, które po raz pierwszy zostaną zaprezentowane na targach IAA. Dzięki zoptymalizowanej konstrukcji ramy naczepa waży ok. 6000 kg (bez zainstalowanych dodatkowych systemów mocujących) i ma ładowność ponad 28 t. Rynna o długości 7040 mm mieści kręgi o średnicy od 900 do 2100 mm. W obszarze rynny znajdują się trzy pary kieszeni na wsporniki do mocowania kręgów i dziewięć par wzmocnionych pierścieni mocujących. Oprócz wielu dodatkowych możliwości w zakresie mocowania ładunku, naczepa RoadRunner Coil ma oczywiście certyfikaty EN 12642 XL i DC 9.5.

Fot. Fliegl

Podwozie podkontenerowe Vario V3
Podwozie podkontenerowe Vario V3 nowej generacji spełnia wszystkie wymagania logistyki kontenerowej, zapewnia optymalne obciążenie siodła i cechuje się maksymalną uniwersalnością w zakresie wykorzystania. Masa własna pojazdów nowej serii wynosi obecnie 4700 kg, dzięki czemu spedytorzy i kierowcy mogą być pewni, że dysponując większą ładownością mogą przewozić zapieczętowane kontenery. Nowa naczepa podkontenerowa sprawdza się szczególnie dobrze w transporcie pełnych kontenerów w transporcie kombinowanym. Cynkowane ogniowo nadstawki: przednia, środkowa oraz tylna pozwalają na przewożenie różnych kontenerów o długości od 20 do 45 stóp.

Wyjątkowe jest to, że wysokość łabędziej szyi ramy odpowiada wysokości zamków kontenera. Rama pojazdu jest zatem tak niska, jak wysoki jest tunel kontenera. Oznacza to, że naczepa Fliegl Vario V3 może być łączona z ciągnikami o niższej wysokości sprzęgu, z łatwością utrzymując 4-metrowy limit wysokości i dlatego może być również bezproblemowo używana do ładunków transgranicznych i transportu na terenie Szwajcarii.

Fot. Fliegl

Jednoosiowe naczepy SES Single
Wąskie uliczki, ciasne zakręty, ograniczona przestrzeń manewrowa – normalny zestaw z nadwoziami wymiennymi szybko osiąga tu swoje granice. Tymczasem mniejszy pojazd jest często wystarczający nawet do krótkiego transportu wahadłowego między dwoma magazynami.

Na targach IAA 2022 Fliegl po raz pierwszy zaprezentuje jednoosiowe naczepy jako alternatywę dla przyczep do transportu nadwozi wymiennych. Dzięki specjalnej konstrukcji naczepa Fliegl SES Single pozwala na utworzenie zestawu, który będzie zwrotny i łatwy w manewrowaniu – tym samym można nim dotrzeć do trudno dostępnych miejsc. Naczepa pozwala na elastyczne korzystanie z ciągnika i oprócz wykorzystania jako konwencjonalna naczepa, może również przewozić nadwozia wymienne o długości 7,45 m i 7,82 m, a nawet kontenery 20″. Dopuszczalne naciski na oś wynoszą 9 t, co wystarcza dla przeważnie lekkich nadwozi wymiennych.

Fliegl ma również w ofercie kilkanaście różnych typów przyczep przystosowanych do przewozu nadwozi wymiennych: z obrotnicą, w wersji tandem lub tridem oraz w wersji jumbo z dolnym sprzęgiem. Fliegl jest jedynym producentem, który oferuje swoje przyczepy tandem do przewożenia nadwozi wymiennych z opcjonalnym dyszlem o regulowanej długości. Daje to wiele korzyści zarówno ekonomicznych, jak i operacyjnych.

W przypadku 2-osiowej przyczepy z obrotnicą ZWP V-Stream firma Fliegl tworzy znaczącą wartość dodaną pod względem ładowności dzięki konstrukcji ramy w kształcie litery V.W wersji podstawowej przyczepa ma masę własną wynoszącą tylko ok. 2 t. Podłużnice ramy podwozia nie biegną równolegle, ale zbliżają się do siebie. To poprawia stabilność pojazdu, ponieważ siły są przenoszone bezpośrednio na obrotnicę dyszla. Opcjonalnie dostępne są wsporniki do przewożenia wózków widłowych.

Fot. J. Krasik

Wywrotka Fliegl Revolution
Od pierwszego dnia użytkowania wywrotka Fliegl Revolution gwarantuje maksymalną ładowność, większy zysk i pozwala na obniżenie emisji CO2. Stożkowo ukształtowana mulda wykonana z aluminium o wysokiej wytrzymałości jest optymalnie dopasowana do zakrzywionego podwozia. Ta kombinacja zapewnia wysoką stabilność, a jednocześnie oznacza doskonały balans masy. Pomimo obszernych opcji wyposażenia i pojemności 25 m³, wywrotka Fliegl Revolution ma masę własną poniżej 4 t (w wersji podstawowej jest to 3940 kg), co sprawia, że jest jednym z najlżejszych pojazdów w tym segmencie. Konstrukcja lekkiej skrzyni aluminiowej została już doceniona w praktyce przez użytkowników i została z powodzeniem wprowadzona do produkcji seryjnej.

SDS 390 X-tra Long
Jeśli podczas jednej podróży można przewieźć o 11 m3 więcej ładunku, decyzja jest łatwa: nowa naczepa z ruchomą podłogą SDS 390 X-traLong firmy Fliegl ma imponującą pojemność załadunkową 101 m3. W porównaniu z konwencjonalnymi naczepami z ruchomą podłogą zabierającymi do 90 m3 jest to więcej o ok. 12%. Ładowność ruchomej podłogi Fliegla przekracza 27 t.

Naczepy z ruchomą podłogą Fliegl nadają się do transportu prawie wszystkich towarów masowych, np. płodów rolnych, zrębków i peletu, natomiast firmy zajmujące się utylizacją odpadów przewożą nimi osady ściekowe lub szkło. Można na nie również załadować towary na paletach, dzięki czemu naczepy z ruchomą podłogą są jeszcze bardziej wszechstronne. Ruchoma podłoga SDS 390 X-traLong charakteryzuje się wysokimi standardami jakości pod względem stabilności i uniwersalności wykorzystania. Nadwozie ma spawane profile ścian bocznych o szerokości 600 mm, wykonane z trwałego, odpornego na ścieranie aluminium. Ponieważ ściany wewnętrzne są wyjątkowo gładkie, ładunek można rozładować bez pozostawiania śladów. Ruchomą podłogę tworzą profile o grubości 8 mm o falistej konstrukcji, które są mocowane w środkowej części naczepy – jeśli po kilku latach dolna część będzie bardziej zużyta niż górna, można je po prostu obrócić o 180°, dzięki czemu będzie je można użytkować przez kilka kolejnych lat.

Dwuskrzydłowe drzwi ściany tylnej z profili aluminiowych są obramowane specjalnym profilem w kształcie litery U i zamykane mechaniczną blokadą bezpieczeństwa oraz ryglowane łącznikami ze stali nierdzewnej. Przedni podest naczepy ma standardowo po obu stronach drabinkę pozwalającą na bezpieczne otwieranie i zamykanie plandeki dachowej. W standardzie są również boczne pierścienie mocujące i wsporniki ułatwiające tylny rozładunek ziarna.